Vraag

cd-speler en platenspeler op Sonos

  • 26 December 2020
  • 4 reacties
  • 3006 Bekeken

Hallo allen,

Ik heb een Play:5 waar ik de platenspeler op heb aangesloten, erg tevreden mee. Nu heb ik ook nog een stapel cd’s staan die ik niet af kan spelen omdat ik geen cd-speler heb. Nu ben ik van plan er een aan te schaffen maar de vraag is, wat is de beste manier om beide apparaten via de Play:5 af te spelen? 
 

Dan heb ik stiekem nog een vraag, als ik cd’s of vinyl wil afspelen in een andere kamer dan de woonkamer waar de Play:5 staat, zoals de One op de slaapkamer wat is dan de beste manier om het aan te sluiten?

 

Alvast bedankt,

 

Raymond


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Zoiets is het proberen waard voor 5 euro. Je 2e vraag is me niet helemaal duidelijk, dat is toch gewoon standaard Sonos (?). De lijningang is een service zoals elke andere in Sonos die je dus ook op elke speaker afzonderlijk kunt afspelen.

Reputatie 7

Deze is iets meer op audio gericht: https://www.onlinekabelshop.nl/nedis-tulp-stereo-audio-schakelaar-2-poorts-abs

Je kunt in de Sonos app kamers groeperen. Als je de Play 5 groepeert met de One, kun je het geluid van de platenspeler op je One krijgen. Hier de uitleg van Sonos zelf: https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

Je kunt evt. het volume van de Play 5 apart op nul zetten en dus alleen op de One luisteren.

Deze knop is belangrijk:

 

Top! Bedankt voor de reacties. Ik was niet zeker over de switch, maar dat blijkt dus toch de oplossing. Wat ik hier ook uit begrijp is het niet mogelijk om met mijn huidige Setup de lijningang op de One af te spelen en wat anders op de Play:5. Ik kan toch maar ik 1 kamer tegelijk zijn dus dat is op zich geen probleem.

 

nogmaals bedankt

Reputatie 6
Badge +3

Volgens mij kan dat gewoon, de lijningang spelen op je One en iets anders op de 5. Ik ben niet 100% zeker want ik gebruik de lijningang zelf niet maar volgens mij is dit een service als iedere andere en daar zou dat ook mee kunnen.