Beantwoord

Bij het journaal ook de stemmen achter

  • 26 January 2023
  • 8 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Ik heb een sonos arc en 2 One boxen achter voor het tv geluid te horen. Echter bij het journaal kan ik de stem niet op de achter boen horen. Dit kon ik voorheen wel met mijn bose systeem. Is er een instelling dat ik ook de spraak achter kan krijgen?

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Erooij 27 January 2023, 12:04

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Nee dat is niet mogelijk. De luidsprekers aan de achterkant zijn echt bedoeld voor het surround geluid bij bijvoorbeeld films en series. Als je muziek afspeelt via bijvoorbeeld Spotify kan dat wel.

Badge

jammer dat dit niet mogelijk is want het zou toch met een extra instelling in de app (zoals bose ook heeft) opgelost kunnen worden.

Reputatie 5
Badge +3

Het is al meerdere malen besproken hier, misschien gaat Sonos het ooit toevoegen.

Badge

Ik hoop het want zeker met 4 kinderen in huis is alleen stemmen luisteren toch erg fijn als dit over alle boxen kan. Bij films is surround echt super bij mijn sonos systeem

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk zelf niet dat het er ooit gaat komen, het geluid zal er niet beter/mooier op worden om alleen de stemmen naar achteren te verplaatsen. 

Reputatie 7
Badge +3

Sterker nog, het is onnatuurlijk. Tevens vermoed ik dat het technisch ook niet kan binnen het Sonosconcept. Je kunt dit niet vergelijken met een receiver welke allerlei instellingen kent.

Bij tv kijken zou de Arc dan allerlei handelingen moeten verrichten om er een soort dubbel stereo van te maken. Aansturing van muziek gebeurt heel anders.

Reputatie 7

Dan zijn de dovenondertitels een work around…..

Reputatie 5
Badge +3

Bij live programmas lopen de ondertitels ongeveer 20 seconden achter dat is ook niets