Vraag

Bevestiging van Google Assistant Hue Lampen

  • 3 April 2020
  • 7 reacties
  • 964 Bekeken

Badge

Hallo,

Heb sinds een aantal maanden Sonos in huis. Erg enthousiast over! Heb eea in huis aan elkaar “geknoopt” middels Google Home zo ook mijn Hue verlichting. Dus de verlichting stuur ik nu via Sonos aan. Als ik de verlichting in-uit schakel krijg ik sinds kort een spraak bevestiging. Iemand enig idee hoe ik dit uit zet?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Het systeem lijkt zelf te beslissen of je een stem krijgt op een gong. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen dit zelf te wijzigen. Zo hebben de lampen in de kamer en de lamp op zolder bij mij thuis een gong, terwijl de lampen op het terras en in de eetkamer een stem hebben.

Reputatie 7

niet op, maar of een gong

Ja zou graag ook willen weten hoe en wat. Zoals ik dacht dat het zou moeten werken is als je de lampen bediend en de lampen en sonos zitten in dezelfde kamer dan zou je een gong moeten krijgen maar sinds kort is die weer de bekende spraak bevestiging en dat is wel jammer …

Reputatie 5
Badge +3

Ook de optie geen gong of spraak bevestiging zou leuk zijn. Gewoon de lichten aan of uit en that’s it.

 

Jammer dat er zo weinig reactie komt in dit forum...

Reputatie 4
Badge +3

Hey @pvd75 

Zelf heb ik de naam van de ruimte aangepast in de Google assistant app, dan zal de bevestiging hiervan ook anders zijn op je Sonos speakers.

Dit is voor de rest aan onze kant helaas nog niet in te stellen doordat de dienst hiervan geleverd wordt door Google.

 

Hey @pvd75 

Zelf heb ik de naam van de ruimte aangepast in de Google assistant app, dan zal de bevestiging hiervan ook anders zijn op je Sonos speakers.

Dit is voor de rest aan onze kant helaas nog niet in te stellen doordat de dienst hiervan geleverd wordt door Google.

 

Ik moet zeggen, dit is ook een irritatie-puntje voor mij 😀 Google Assistant hoeft niet te herhalen als ik zelf een lamp uitzet 😀 

Het lijkt dat deze mogelijkheid al wel in Google Assistant zit, zie: https://support.google.com/googlenest/thread/957268?hl=en&msgid=16519965

Ik heb mijn “Sonos Slaapkamer” in dezelfde kamer (Slaapkamer) als mijn Lamp genaamd “Slaapkamer Lamp”. Dit zou volgens het linkje genoeg moeten zijn. Helaas blijft de Sonos Google Assistant nog steeds terugkoppelen dat hij de lamp gaat uitzetten.

 

Het lijkt me dat er toch iets aangepast moet worden aan de kant van Sonos (GA upgrade, API update, oid).