Beantwoord

Besturingssysteem wordt niet meer ondersteund.

  • 19 March 2021
  • 9 reacties
  • 400 Bekeken

In de sonos2 app krijg ik melding dat besturingssysteem niet langer wordt ondersteund. Volgens de instellingen op de tablet zijn de laatste updates bijgewerkt en Android versie is 7.1.1. Dan zou de app toch nog ondersteund moeten worden?

icon

Beste antwoord door Erooij 19 March 2021, 11:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf geen Android, maar wanneer ik dit lees dan zou de minimale versie 8.0 zijn.

https://support.sonos.com/s/article/4875?language=nl_NL

Reputatie 7

Dat is sinds de update naar 13.0.

Ik neem aan dat als ik automatisch updaten in sonos instellingen uitzet, ik de sonos app voorlopig nog kan gebruiken, zodat ik geen nieuwe tablet hoef te kopen? Of is er nog een andere optie?

Reputatie 7

Volgens mij ben je daar te laat mee. Het systeem is al geüpdatet naar een versie waarvoor een app nodig is die niet meer ondersteund wordt op jouw telefoon. Bovendien zou je dan veiligheidsupdates missen…..

Bij mij is dit sinds afgelopen weekend ook zo op android 7, de app werkt nog wel, maar er is inderdaad die melding en veel functionaliteit is uitgegrijsd. Jammer. Komt nog eens bovenop de S1/S2 irritatie.

Reputatie 7
Badge +3

Welkom in het digitale tijdperk. 

Welkom in het digitale tijdperk. 

Een sneu tijdperk. Waarin nodeloos electronica gerecycled moet worden omdat het fabrikanten commercieel niet uitkomt om er ondersteuning voor te bieden. Inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet of ik het daarmee eens kan zijn. Kennelijk is je device redelijk oud en kan deze niet meer ge-update worden. De ontwikkelingen gaan zo snel dat bedrijven als Sonos daarin mee moeten omdat wij als consument kennelijk steeds meer willen. Sonos zal altijd de nieuwste producten moeten kunnen ondersteunen om zichzelf niet uit de markt te prijzen en daarmee komt de ondersteuning voor oudere apparaten onder druk te staan omdat die het domweg niet meer aankunnen of niet meer aan de beveiligingsstandaard kunnen voldoen.

Dedicated software voor alle verschillende soorten besturingssystemen is vrijwel ondoenlijk en niet aan te raden. Het is helaas niet anders. 
 

 

Reputatie 7

Google ondersteunt Android 7 al niet meer (zie Android Versions Guide: Everything You Need to Know (lifewire.com)), wat betekent dat Sonos daarbij aansluit. Geen ondersteuning door Google betekent dat je geen veiligheidsupdates meer krijgt. Ook Sonos zou daardoor dus risico lopen.

Ik ben het wel met je eens dat smartphone-fabrikanten verplicht zouden moeten worden om langdurig ondersteuning te bieden. Dan worden telefoons echter wel duurder...