Beam onder bank?

  • 8 January 2021
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Hallo! 

In mijn woonkamer heb ik twee One’s in stereo staan, daarnaast heb ik een beamer die van onder mijn bank projecteert (via chromecast). Ik wil graag het geluid van de beamer aansluiten. Kan ik hiervoor Beam gebruiken en wat zijn de (negatieve) effecten van Beam onder mijn bank zetten?

 

Dank voor je reactie


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geluid moet vrij door de ruimte kunnen gaan, het plaatsen van welke geluidsbron dan ook onder een bank is totaal zinloos. Enige uitzondering hierop is een sub omdat de bassen geen richting kennen.

Het zou ook heel raar klinken omdat je bijvoorbeeld kijkt naar pratende mensen, waarbij het geluid dan totaal zonder richting en gedempt, ergens onder je vandaan komt. 

Dank voor je snelle reactie! Ik begrijp je punt. Kleine nuance: mijn bank staat op poten (anders zou de projector ook niet werken dus er is wel verplaatsingsruimte). Het geluid dat nu door de projector wordt gegeven is daardoor ook prima hoorbaar, maar natuurlijk niet zo mooi. Vandaar mijn zoektocht naar een betere oplossing. De One’s staan overigens ook in hoeken - daar is het geluid dus ook niet ‘vrij’ genoeg volgens jou? Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +3

Je zult nooit het resultaat behalen van wat er mogelijk is. Wanneer erheen andere opties zijn dan zou ik nooit de investering doen.

Is er een andere manier om het geluid via de projector bij de twee Sonos One’s te krijgen? Via Apple TV bijv? Of is hier altijd tussenkomst van een bar bij nodig?

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk dat het met een amp werkt. Ik heb daar geen ervaring mee. 
Besef ook dat wanneer je de ones koppelt aan een Beam, de ones ingezet worden als surrounds en dat er dus slechts beperkt (omgevings) geluid uit de ones komen. De Beam functioneert als links, rechts en center. Deze beleving zal je zeker niet hebben van onder de bank.

Reputatie 7

Voor alle Sonos soundbars en de Amp geldt dat ze moeten worden aangesloten op een HDMI-ARC-aansluiting. De meeste projectoren hebben niet zo'n aansluiting. Ook daarop kan het dus al misgaan. De HDFury Arcana kan daarvoor een oplossing zijn.

Een draadloze oplossing is er niet: je zult altijd de Beam bedraad moeten aansluiten op een HDMI-ARC-aansluiting. Zelfs als je projector zo'n aansluiting zou hebben, moet de Beam dan onder je scherm staan en je One's, als surrounds, achter je.