Vraag

Beam of Amp

  • 10 December 2020
  • 5 reacties
  • 217 Bekeken

Beste Community,

Wij willen graag onze oude analoge versterker met twee boekenplankspeakers vervangen door een Sonos-oplossing.

Wij gebruiken onze versterker nu, met gebruik van een Chromecast Audio, met name voor het streamen van muziek. Verder is de tv (Ziggo Horizon-box) op de versterker aangesloten, waarbij we met name netflix-series en sport kijken. Wij hebben geen bioscoop-ervaring voor ogen. Belangrijkste voor ons is de muziekervaring.

Vraag waar wij mee zitten is welke Sonos-opstelling nu voor ons het beste is. Woonkamer is circa 8 bij 4 meter. Ik zit zelf te denken aan of een Sonos Beam met eventueel 2 Sonos One's of juist de Sonos Amp met bestaande speakers of juist ook Sonos One's. Maar misschien zie ik juist ook iets over het hoofd.

Ik ben absoluut geen Hi-Fi Expert, dus ben benieuwd wat jullie aanbevelen.

 

Dank alvast voor het meedenken.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Wij hadden ook een versterker staan met twee vloerspeakers die we voor de muziek en het tv geluid gebruikten. Klonk altijd top alleen het bedieningsgemak bleef natuurlijk achter bij de huidige systemen zoals Sonos. Daarom vorige week een Beam en 2x de One neergezet.

Zoals gezegd het bedieningsgemak vinden wij geweldig. Wat mij opvalt is dat je veel sneller de muziek ff aanzet omdat je het simpelweg allemaal vanaf je telefoon bedient. Ook is het leuk dat als je de tv aanzet de Sonos automatisch overschakelt maar je dit wel weer zelf kunt bepalen indien gewenst.

Wat betreft geluid hebben wij wel even moeten wennen aan het tv geluid wat de Sonos geeft als je hem als surround set instelt. Als stereo instellen kan wel maar lever je in wat betreft bedieningsgemak. je kunt dan bv niet meer het geluid bedienen via de afstandbediening van je tv maar enkel via je telefoon. Niet handig dus. 

Wat betreft muziek geluid klinkt het heel behoorlijk als je niet al te hard draait maar meer het systeem als achtergrond muziek gebruikt. Als je hard wilt draaien gaat het Sonos systeem het denk ik niet halen in de opstelling zoals wij hem hebben staan. Wellicht verandert dit weer door een sub toe te voegen…

Hoe dan ook je zult gewoon ff moeten wennen aan het geluid. Aangezien wij het bij een winkel hebben gekocht waar je het binnen 100 dagen kunt terug brengen hebben we de gok genomen maar weet nu al dat we het niet gaan terug sturen… ;-)

 

Succes met je keuze.

Reputatie 7

@fvdbg Als het je om muziek gaat zou ik voor de Amp gaan. Geeft hetzelfde gebruiksgemak als de Beam, maar is meer op muziek gericht. TV-geluid is dan bonus.

@Patriciaenmarcel Je zegt: “Wat betreft geluid hebben wij wel even moeten wennen aan het tv geluid wat de Sonos geeft als je hem als surround set instelt. Als stereo instellen kan wel maar lever je in wat betreft bedieningsgemak. je kunt dan bv niet meer het geluid bedienen via de afstandbediening van je tv maar enkel via je telefoon. Niet handig dus.” Waar moest je aan precies aan wennen? 

@fvdbg Als het je om muziek gaat zou ik voor de Amp gaan. Geeft hetzelfde gebruiksgemak als de Beam, maar is meer op muziek gericht. TV-geluid is dan bonus.

@Patriciaenmarcel Je zegt: “Wat betreft geluid hebben wij wel even moeten wennen aan het tv geluid wat de Sonos geeft als je hem als surround set instelt. Als stereo instellen kan wel maar lever je in wat betreft bedieningsgemak. je kunt dan bv niet meer het geluid bedienen via de afstandbediening van je tv maar enkel via je telefoon. Niet handig dus.” Waar moest je aan precies aan wennen? 

Dat als je het tv geluid geluid via de Beam en one’s hoort, ingesteld als surround dit gewoon anders klinkt dat als je dit geluid in stereo hoort. Op 1 of andere manier gebeurt er “meer”. Dat zal ongetwijfeld bij de surround instelling horen en daar moet je simpelweg ff aan wennen als je al jaren naar een stereo geluid van de tv zit te luisteren.

Reputatie 7

OK. Ik zou dat omschrijven als “beter", maar dat is persoonlijk. 

Badge +1

Ik gebruik de Sonos Amp met daarop 4 vloerstaanders en een eigen merk Subwoofer,ik ben verbaasd over de geluidskwaliteit.

Hiervoor een NAD Receiver en de Amp doet er bijna niet voor onder,alleen als je de muziek wat harder zet merk je het verschil dat de Amp minder presteert.

Voor het tv geluid ga ik binnenkort een Beam aanschaffen,omdat ik mijn eigen speakers niet als Surround in kan stellen.

De Amp voor het Hifi gedeelte wat voor mijn super klinkt.

De Beam voor de tv.