Vraag

Assistent zegt dat google assistent en apparaat niet hetzelfde account hebben waardoor mediaservice niet werkt.

  • 22 July 2022
  • 8 reacties
  • 119 Bekeken

Badge

Ik zeg hey google, speel xxx. Dan krijg ik dat hij kijkt op spotify. Daarna komt “ sorry, met de mededeling in de kop". Thuis werkt hij prima, maar nu op vakantie gebeurt dit. Wifi hier is uitstekend en wordt herkend.

Wat nu?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Wie is “hij”?

Badge

Ohhhh, google assistent via de sonos roam.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @burk 

 

Om een beter overzichtelijk beeld te krijgen van het probleem.

Wat is de exacte foutmelding wat Google zegt op het moment dat je muziek aanvraagt.

Sorry: ?

Badge

Hey Jerken, fijn dat je reageert.

Ik hoor dit: 

Sorry, het lijkt er op dat het account van deze mediaservice niet matched, als je wilt afspelen via de mediaservice stel dan hetzelfde account in voor zowel de google assistent als het apparaat.

Badge

Sorry voor de typefout, hey Jeroen! 😁

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @burk 

 

In dit geval kan je inderdaad even kijken of de accounts wel corresponderen met elkaar.

Of de e-mail adressen etcetera overeen komen. 

Badge

Heb mijn zoon hier naar laten kijken. Ik heb sonos toen gestart met een yahoo adres. In nl werkt dat goed. Googleassistent zit op gmail e-mailadres omdat dat mijn google ingang is. Is verplicht.

Nu op mijn adres in het buitenland heb ik dus dit probleem. Heb nu ook sonos op gmail gezet. Helpt niets. Ik blijf deze melding krijgen. Pfff, heel raar. 

 

Kan het met wifi te maken hebben?

Badge

Deze is nog mooier, google assistent vindt de sonos. Meldt zelfs dat ze altijd voor me klaar staat. Maar als ik dan vraag: hey google, speel xxx. Dan weeeeer die melding. Gekmakend dit.