Beantwoord

ARC via Ethernetkabel

  • 11 January 2021
  • 18 reacties
  • 2584 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heb ARC, SUB (gen 3) en 2 x Play:1 via Wifi goed werkend.
Nu ook een netwerkkabel aan ARC aangesloten (mijn idee dat eea stabieler kan worden dan).

Als ik de ARC loskoppel van Wifi, ben ik mijn (Huiskamer) setup kwijt en staat de ARC nog immer (in zijn eentje) op WM: 0 (ik krijg er muziek uit, dus ga er vanuit dat de kabel dan gewoon werkt, want is immers los van Wifi nu). De rest op WM: 1 in “Over mijn systeem”.

Vraag: Hoe koppel ik mijn ARC aan een ethernetkabel en zorg dat de overige componenten (Sub en 2 x Play) via Wifi connecten (aan de ARC)?

icon

Beste antwoord door RedBullRody 11 January 2021, 11:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 1
Badge

moet ik de Sub en 2 x Play:1 verwijderen en weer toevoegen om 1 Huiskamer te krijgen wellicht?

Reputatie 6
Badge +3

Als je minimaal 1 Sonos met een ethernetkabel verbind met je router, dan gaat Sonos een eigen draadloze netwerk opzetten naar alle draadloze Sonos`en. Dit heet SonosNet, je wifi doet dan dus niet meer mee. Je herkent dit aan het feit dat alle apparaten dan WM:0 hebben, dat is SonosNet, WM:1 is wifi. Je kunt niet gaan mixen met WM, dat gaat niet goed.

Reputatie 1
Badge

Als je minimaal 1 Sonos met een ethernetkabel verbind met je router, dan gaat Sonos een eigen draadloze netwerk opzetten naar alle draadloze Sonos`en. Dit heet SonosNet, je wifi doet dan dus niet meer mee. Je herkent dit aan het feit dat alle apparaten dan WM:0 hebben, dat is SonosNet, WM:1 is wifi. Je kunt niet gaan mixen met WM, dat gaat niet goed.

Ja dat zag ik. ARC op WM: 0, rest op WM: 1 Echter, nu speelt Netflix alleen nog maar op de ARC af, dus ga ik er vanuit dat er iets nog niet als 1 systeem is ingericht.

Reputatie 6
Badge +3

Ja daar lijkt het op; een deel van je Sonos vind dat ie nog steeds met je wifi moet verbinden en dat zal een confict geven met SonosNet. Hier een artikel waarin staat dat en hoe je je wifi credentials moet verwijderen. Pas geleden had nog iemand dit probleem en daar lukte deze instructie niet. Ik zou dan eerst eens de WM:1 apparaten in en uit de stroom halen, anders een resetten en opnieuw toevoegen

Reputatie 1
Badge

wel, lukt allemaal niet. Alles van scratch, maar een bekabelde ARC ‘ziet’ de overige componenten niet. Wel in 'Over mijn systeem’ maar werken doet het niet...

Reputatie 6
Badge +3

Alles dan nu wel op WM:0 ?

Reputatie 1
Badge

Alles dan nu wel op WM:0 ?

Nope, alleen ARC. De rest bleef op WM: 1, maar geen geluid uit Sub en Play:1's
Als ik ARC op wifi heb, pakt ie de rest weer op. Alles dan WM: 0 ja

Reputatie 6
Badge +3

Als je Arc via wifi verbonden is kan die geen WM:0 hebben, rest ook niet als die allemaal draadloos zijn.

 

Wat heb je voor wifi in huis btw ?

Reputatie 1
Badge

OK, nu word ik gek.
Alles op WM: 0 was situatie. Ook al dacht ik dat deze niet gebruikt werd, zat er gewoon een kabel in mijn ARC nog. Ik trek de kabel uit mijn ARC en alles stopt. Ik ging er vanuit dat met alles op WM: 0, dan de ARC ook via Wifi was.
Waarom dacht ik dat: Omdat in de S2 app, bij Producten - ARC - Verbinding, de  Wifi inschakelen op V (vinkje aan dus) staat!


BTW Wifi komt van Ziggo ConnectBox. Kabel naar ARC ook (weliswaar via stopcontact connector)
 

Reputatie 6
Badge +3

WM:0 is SonosNet (minimaal 1 bekabeld, zou het vanzelf moeten gaan)

WM:1 is wifi

Kabel via stopcontact connector: wat is dat ?

Reputatie 1
Badge

Als je minimaal 1 Sonos met een ethernetkabel verbind met je router, dan gaat Sonos een eigen draadloze netwerk opzetten naar alle draadloze Sonos`en. Dit heet SonosNet, je wifi doet dan dus niet meer mee. Je herkent dit aan het feit dat alle apparaten dan WM:0 hebben, dat is SonosNet, WM:1 is wifi. Je kunt niet gaan mixen met WM, dat gaat niet goed.

Ja dat zag ik. ARC op WM: 0, rest op WM: 1 Echter, nu speelt Netflix alleen nog maar op de ARC af, dus ga ik er vanuit dat er iets nog niet als 1 systeem is ingericht.

Ik denk dan tóch dat dit goed is. ARC op de kabel (WM: 0) en de rest lift daar op mee (dus ook, alles WM: 0). Snap ik alleen dat Vinkje in de productgroep niet. Wifi inschakelen staat op aangevinkt.
Bedoelt men daar mee dat de ARC Wifi aangeschakeld heeft om met de overige apparaten connectie te kunnen maken?

(in mijn beleving was dat nl bedoeld om de keuze te kunnen maken of je de ARC zélf als wifi of bekabeld had aan staan)

Reputatie 1
Badge

Kabel via stopcontact connector: wat is dat ?

In meterkast stop je adapter (met Ethernet-poort, kabel naar router) in stopcontact. Verderop in je huis ook zo'n adapter in stopcontact (Ethernet-kabel naar (in dit geval) ARC) en je hebt een ethernetwerk (met wel iets minder re kwaliteit dan rechtstreeks Ethernet, maar nog wel sneller dan Wifi.
 

 

Reputatie 6
Badge +3


Bedoelt men daar mee dat de ARC Wifi aangeschakeld heeft om met de overige apparaten connectie te kunnen maken?

 

Ja, gaat alleen over de antenne, heeft niks met WM:0/1 te maken, altijd aan laten staan.

Hoe is die kabel nu verbonden ? Moet direct naar de router of via switch maar niet via rare apparaten.

Ik zie je plaatje, helaas, dat is Powerline, is vragen om problemen.

Reputatie 6
Badge +3

wordt door Sonos ook uitgesloten voor ondersteuning:

Niet-ondersteunde netwerkinstallaties en -apparatuur

  • Draadloze internetverbindingen zoals satelliet, mobiele hotspots of LTE-routers
  • Gastnetwerken of netwerken die gebruikmaken van een portalpagina om in te loggen
  • Netwerken met een draadloze bereikvergroter 2
  • Ethernet via EoP-apparaten zoals homeplugs of powerline adapters
Reputatie 5
Badge +3

In een surround opstelling zullen de surround speakers (en Sub) ten alle tijden draadloos verbonden met de Arc of Beam/etc. Ze doen dit enkel niet wanneer de WiFi op een van de apparaten is uitgeschakeld en alle drie (of vier, met Sub) de apparaten zullen dan bekabeld moeten worden. Dit is enkel voor uiterste gevallen of als mensen het liever graag zo willen. Bij het overgrote deel van de gebruikers raad ik aan om WiFi ten alle tijden aan te laten op de Sonos producten.

 

Aanvullend op WM:0 en WM:1, surround speakers en de Sub zullen soms als WM:2 zichtbaar zijn.

Reputatie 6
Badge +3

In een surround opstelling zullen de surround speakers (en Sub) ten alle tijden draadloos verbonden met de Arc of Beam/etc. Ze doen dit enkel niet wanneer de WiFi op een van de apparaten is uitgeschakeld en alle drie (of vier, met Sub) de apparaten zullen dan bekabeld moeten worden. Dit is enkel voor uiterste gevallen of als mensen het liever graag zo willen. Bij het overgrote deel van de gebruikers raad ik aan om WiFi ten alle tijden aan te laten op de Sonos producten.

 

Aanvullend op WM:0 en WM:1, surround speakers en de Sub zullen soms als WM:2 zichtbaar zijn.

TS heeft alleen de Beam bekabeld, dat is prima voor SonosNet, maar niet op een powerline adapter. En idd surrounds krijgen WM:2.

Reputatie 1
Badge


Bedoelt men daar mee dat de ARC Wifi aangeschakeld heeft om met de overige apparaten connectie te kunnen maken?

 

Ja, gaat alleen over de antenne, heeft niks met WM:0/1 te maken, altijd aan laten staan.

Hoe is die kabel nu verbonden ? Moet direct naar de router of via switch maar niet via rare apparaten.

Ik zie je plaatje, helaas, dat is Powerline, is vragen om problemen.

ik weet dat het niet de ideale oplossing is (ga de kabel nog wel eens rechtstreeks trekken), maar wilde eens testen of een kabel beter performt. Het lijkt gewoon goed te werken allemaal. Beter dan alles (PC's, telefoons etc) over hetzelfde wifi netwerk te pompen. Daar ging het om. Mede door jouw inbreng, ben ik wederom een stuk wijzer geworden of dat Vinkje Wifi inschakelen/uitschakelen op de ARC, dat het de antenne betreft.
Dank daarvoor!

Reputatie 6
Badge +3

Ja, je gedachtegang is prima, hier zou ik Sonos ook nooit op mijn wifi willen hebben vanwege dezelfde reden als jij aangeeft. Ik ben alleen bang dat je met Powerline andere problemen gaat krijgen icm Sonos. Ik heb het zelf ook getest en het werkte hoor maar ik gok op meer onderbrekingen dan gewenst.