Beantwoord

Apps kunnen geen verbinding maken met Sonos (S1) maar alle Sonos producten zijn gewoon online

  • 24 October 2020
  • 2 reacties
  • 795 Bekeken

Reputatie 2

Na een stroomstoring in de hele wijk, krijg ik het Sonos systeem niet meer op gang. Het gaat om een ouder systeem dat tot nu toe altijd prima gewerkt heeft. Twee bridges met LAN verbinding. De rest is draadloos.

Ik krijg steeds “kan geen verbinding maken met het systeem”. Ik heb alle stappen geprobeerd die de FAQ suggereert. Ook verbinden van producten via lan-kabel met de router. De lampjes van alle producten branden wit. Ik zie op mijn router de IP-adressen van alle Sonosproducten. Ik zie in het logfile van de router dat sonosproducten extern contact maken met allerlei sonos-services en muziekservices. M.a.w. de Sonosproducten zitten op het netwerk en hebben internet verbinding. De apps op iPad, iPhone en Mac krijgen alleen geen stabiele verbinding met de producten. Alle privacy settings staan goed. 

Wat nog verder opvalt: de account info van de apps is grijs. Uiteindelijk is het mij gelukt met deleten van de app en opnieuw installeren dat weer zichtbaar te krijgen. Ik zie daarna een subset van de Sonos apparaten, maar elke vorm van muziek die ik probeer op te starten werkt niet. Ik krijg dan weer “kan geen verbinding maken” of “kan track niet toevoegen” of “muziek niet gevonden”. En vervolgens zijn alle producten verdwenen. De bridges (LAN verbonden) zijn soms tijdelijk zichtbaar en dan weer verdwenen. 

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 26 October 2020, 10:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 2

Volstrekt onduidelijk wat er gebeurd is. Ons hele huisnetwerk bleek plat te liggen door een soort “netwerkstorm”. Uiteindelijk alle sonos producten uitgeschakeld door de stekker eruit te trekken. Huisnetwerk deed het weer perfect. Daarna alle sonosproducten een voor een weer ingeschakeld. En nu werkt het weer. Op de een of andere manier gingen de sonosproducten een enorme netwerkstoring veroorzaken.

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad, als zoiets gebeurt, is het altijd raadzaam om zowel je router als je Sonos producten uit de stroom te halen. Na een paar minuten de router weer opstarten tot je internet hebt. Daarna elke Sonos weer terug in de stroom.