Beantwoord

Afspelen Spotify is Spotty

  • 13 November 2020
  • 9 reacties
  • 228 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Spotify Stopt nummers na enkele seconden en begint dan de volgende track binnen een of twee tellen, die dan vervolgens ook weer na enkele seconde afspelen stopt.

Soms duurt het best lang voor een nieuw nummer begint en af en toe stopt het afspelen compleet.

 

We hebben dit probleem pas sinds een paar weken.
In de app zag ik ook dat er bufferproblemen waren, dat ons netwerk niet snel genoeg zou zijn.

Er is niets in het netwerk gewijzigd, althans niets qua apparatuur of instellingen zover wij weten.
We hebben drie Ubiquiti AC Pro Acces punten in het huis: op iedere verdieping eentje.

Er is zeer weinig/geen storing in het netwerk. Er zijn nauwelijks andere Wifi apparaten (van bijvoorbeeld de buren) en het signaal is overal zeer sterk.
We hebben een 1GB netwerk van KPN en we gebruiken voornamelijk Spotify.

Volgens ons Unify Dashboard is het Wifi netwerk optimaal:

Unify Dashboard

Voor mijn begrip: hoe zijn de Wifi ZonePlayers verbonden met mijn netwerk?
Er is een Play:5 verbonden via Ethernet, maar de rest via WiFi - toch lijkt het erop alsof alles via Ethernet is aangesloten volgens bovenstaande overzicht; maakt de Play5 zijn eigen Wifi netwerk aan?

 

Zou iemand naar diagnose 1946570786 willen kijken?

In het verleden waren er wel issues met KPN en Spotify, zou zoiets nu weer aan de hand kunnen zijn of is er iets in te stellen dat de Sonos apparaten een iets grotere buffer krijgen?

 

Bedankt!

Mvg,

Guido

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 13 November 2020, 11:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +3


Er is een Play:5 verbonden via Ethernet, maar de rest via WiFi - toch lijkt het erop alsof alles via Ethernet is aangesloten volgens bovenstaande overzicht; maakt de Play5 zijn eigen Wifi netwerk aan?

 

 

Als er minimaal 1 Sonos bekabeld is aangesloten op de router, maakt Sonos inderdaad een eigen draadloos mesh netwerk aan naar de onbekabelde speakers (SonosNet). Je kunt dit controleren in de systeeminfo van Sonos, daar staat een waarde WM (Wireless Mode) bij elk apparaat. Een 0 is voor SonosNet, een 1 voor eigen wifi.

Reputatie 1
Badge +1

Hi Eddie,

Je doet je naam eer aan met zo een snelle reactie! :grin:
Bedankt voor de uitleg! Ik zal eens proberen die Play:5 van Ethernet te halen met het idee dan Sonos dan de Unify AP’s gaat gebruiken - kijken wat dat doet.

Heeft het trouwens zin om meerdere apparaten op Ethernet aan te sluiten voor de stabiliteit /bereik van het SonosNet? Of is het beter óf alles op Ethernet, dan wel niets op Ethernet aan te sluiten?

Ik kan me voorstellen dat de apparaten door het huis verspreid veel te ver van elkaar staan met betonnen vloeren ertussen voor een goed eigen Mesh Netwerk. de AP’s zijn bekabeld op iedere verdieping en kunnen met gemak tig apparaten bedieden met Seamless Roaming / Load verdeling tussen de AP’s.

Reputatie 6
Badge +3

Het is vreemd dat je wel een Sonos bekabeld hebt, maar toch alle anderen via de AP`s hebt lopen. Kun je die WM waardes eens controleren ? Een mix van SonosNet en AP`s (dus 0 en 1 samen) is niet aan te bevelen.

 

Ik heb zelf een soortgelijke set up, 5 Ubiquity AP`s maar ik kies bewust om SonosNet te gebruiken voor Sonos. Meerdere AP`s waar een multi room audio systeem op moet samenwerken is een flinke hink-stap-sprong. Meerdere AP`s zijn prachtig voor individuele mobiele apparaten maar voor Sonos zou ik het niet doen.

Reputatie 6
Badge +3

 

Heeft het trouwens zin om meerdere apparaten op Ethernet aan te sluiten voor de stabiliteit /bereik van het SonosNet? Of is het beter óf alles op Ethernet, dan wel niets op Ethernet aan te sluiten?

 

Dat heeft zeker zin; de bekabelde Sonos worden steunpilaren in het mesh netwerk. Ik heb er 2 bekabeld van de 8 in totaal.

Reputatie 1
Badge +1

Zo op het eerste gevoel reageren de speakers veel sneller en beginnen ze sneller met afspelen nu alles via mijn eigen WiFi loopt.

Ik denk toch dat ik wel wat aan het netwerk had veranderd: een paar players bekabeld.

Nu is alles dus weer draadloos en kan ik ook goed in mijn Unify Dashboard de verbindingen in de gaten houden:

Unify Network Dashboard - Sonos not using its own SonosNet Mesh Network

Bedankt Eddie!

Mocht het haperen weer terugkomen zal ik het hier melden :)

Reputatie 1
Badge +1

Bij mij waren alleen de apparaten op zolder bekabeld.

Het mesh netwerk moet dan de rest van het huis door de betonnenvloeren bedieden, ik denk voor nu de eigen Wifi beter is, totdat ik op iedere verdieping minstens één SonoS kan bekabelen.

Om de een of andere reden stel ik het aansluiten van Ethernet in de woonkamer via de kruipruimte steeds maar uit.. ;)

Reputatie 6
Badge +3

Ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb met SonosNet bereik, ik neem mijn Play 1`s in de zomer mee de tuin in en ook daar werkt het feilloos.

Reputatie 1
Badge +1

Ik had je post over WM’s even gemist.

Nu de kabels eruit zijn zijn alle systemen ‘WM 1’

Alleen de 5.1 setup in de Woonkamer, de surround speakers en sub zijn WM 2 - op zich wel logisch en prima lijkt me :)

Ik kan nu dus even niet terug kijken hoe de setup voorheen was, maar dat was volgens mij allemaal WM 0 meen ik mij te herinneren.

Als ik weer ga bekabelen ga ik er op letten nu ik snap en weet hoe het werkt! :)

 

Bedankt voor je hulp!

 

Reputatie 6
Badge +3

 

Alleen de 5.1 setup in de Woonkamer, de surround speakers en sub zijn WM 2 - op zich wel logisch en prima lijkt me :)

 

 

klopt idd, WM 2 is voor de surround set up.