Advies voor toevoegen extra Sonos Five.

  • 25 August 2022
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Hallo allemaal

 

ik heb momenteel 2 five,s in stereo gekoppeld in me woonkamer. Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 fives erbij te koppelen in  in stereo.  Zodat ik meer verdeling van het geluid in me woonkamer heb?  Verder ben ik eigelijk benieuwd of het toevoegen van een sonos sub in combi met 2 fives echt iets toevoegt betreft geluid?

 

thxs 

 


 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Theoretisch zou je dan 2 five’s erbij kunnen zetten en deze configureren als extra zone. Je kunt dan van de beide zones apart het volume kunnen regelen en zodoende de balans regelen. 
 

Of de sub wat extra’s toevoegen is voor mij lastig te beantwoorden, omdat ik zelf (nog) geen five’s heb. Ik weet wel dat de sub tot 25 hZ laag kan, dus dan zou je even moeten uitzoeken hoe laag de five’s kunnen. Wanneer deze onder de (laten we zeggen) 60 hZ niet veel meer doen, zou een sub wel een toegevoegde waarde kunnen hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind dat met die sub wel een lastig verhaal. Stereoparen moeten binnen Sonos  in aparte “kamers” geplaatst worden, waar je dan vervolgens ook de sub aan kunt koppelen. Dit betekent dus dat, in jouw gewenste situatie er in feite 2 subs gekoppeld zouden moeten worden om over beide stereoparen hetzelfde geluid te krijgen.

Persoonlijk vind ik het ook nogsteeds vreemd om in 1 kamer 2 stereoparen te plaatsen. Je krijgt dan een enorme bak geluid, maar dat is geluid zoals het nooit bedoeld is. Stereo is stereo, welke gebruik maakt van natuurlijke kaatsingen. Het kan niet de bedoeling zijn dat dit 2 identieke geluidsstromen kunnen zijn die als het ware een gevecht met elkaar aangaan en ergens door in het midden van de kamer te botsen. 
Mijn ervaring is juist dat Sonos een geweldige spreiding heeft en het geluid prima ruimtelijk verdeeld. En zeker de five’s zijn goed instaat om een grote kamer van geluid te voorzien.