Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Hallo, Ik kan op de opeens niet meer connecten met de Sonos app.Krijg de mededeling dat er geen verbinding is. Terwijl ik gewoon wifi in huis heb. Kan iemand mij helpen? Heb de router al gereset maar dit mocht helaas niet helpen. Diagnose: 974438121 Met vriendelijke groet,Glenn Siera
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Het is de afgelopen 2 maanden regelmatig voorgekomen dat het volume van mijn Sonos Play:5 automatisch harder / zachter gaat. Vanochtend ging het volume automatisch VOL aan. Zijn er meer mensen met dit probleem?• Ik heb géén afstandsbediening in huis liggen• Ik speel doorgaans muziek af via de Spotify app (met iPad, iPhone 6, iPhone 5c of via MacBook)• Wanneer ik tegen issues aanloop bij het afspelen via de Spotify app switch ik naar de Sonos app (zelfde volume problemen)
Probleem: Een of meer van mijn Sonosen vallen steeds uit. De andere speakers spelen dan Spotify door maar een of meer speakers vallen uit en doen na ongeveer 10-20 secondden weer mee. SoDe ellende is begonnen na de “upgrade” naar S2. Daarvoor met de ouderwetse bridge nooit problemen gehad. Ben ondertussen redelijk ten einde raad en weet geen oplossingen meer. Situatie: Ik heb 2x Sonos One en 3xSymfonisk. In een redelijk klein huis met houten vloeren. De speakers staan per stuk maximaal 4 meter uit elkaar. 1 Sonos Symfonisk is bekabeld aangesloten. Wat ik geprobeerd heb (o.a.)Sonos Net, op alle drie de kanalen geprobeerd. geen oplossing. Extra speaker bijgeplaatst voor betere mesh dekking, geen oplossing. Firmwares uiteraard up to date. Andere Sonos speaker bekabeld aangesloten, geen oplossing Draadloos aangesloten speakers, allen op fixed IP adres, geen oplossing Extra Accespoint (Asus T68U) aangelegd voor betere wifi dekking, geen oplossingDiagnosecode1592008565Laatste uitval ee
Muziek stopt herhaaldelijk. Spotify verspringt. Wij hebben al meerdere jaren 4 Play1, een Sub en een Playbar. Sinds enkele weken stopt de muziek en/of radio herhaaldelijk. Muziek op Spotify stopt en verspringt. Wij hebben dit probleem nooit eerder gehad. Zie op het forum dat meerdere mensen recent hetzelfde probleem hebben. Is er wat gewijzigd?
Hoe schakel je de Sonos one uit als je gaat slapen? Stroom stekker uitrekken?
Ik heb sinds vorige week een Ikea Symfonisk boekenplank speaker gekocht. Wat een ramp is deze speaker. Ik krijg geen stabiele verbinding, ook niet na meerdere keren een factory reset. Mijn Play:3 en Connect werken uitstekend, de Play:3 staat zelf in dezelfde kamer. De connect staat gekoppeld aan mijn versterker in de woonkamer en is bekabeld aangesloten op mijn netwerk. Vanuit info over mijn Sonos (via de Desktop applicatie) is in ieder geval te zien dat er iets niet goed gaat met de verbinding naar de speaker, omdat deze wel tevoorschijn komt , maar geen informatie laat zien (zie hieronder) Gekoppelde ZP: xxx.xxx.x.xx --------------------------------- Play:3: Draagbaar Serienummer: XX-XX-XX-XX-XX-XX:X Versie: 10.3 (build 51166240) Hardwareversie: 1.8.1.2-2 Serie-ID: A100 IP-adres: xxx.xxx.x.xx WM: 0 OTP: --------------------------------- IKEA SYMFONISK Boekenplank: Studeerkamer --------------------------------- Connect: Woonkamer Serienummer: XX-XX-XX-XX-XX-XX:X Versie: 10.3 (buil
Hoe kan ik een kamer verwijderen uit de sonos app. Ik heb een play 1 in de verkeerde kamer geïnstalleerd hoe kan ik deze er weer uit krijgen.
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Diagnosenummer: 2082243065Ons sonos systeem valt regelmatig uit voor een paar seconden en begint dan opnieuw te spelen. Andere apparaten die met de WiFi verbonden zijn hebben dit niet dus ik heb een vermoeden dat het niet aan de WiFi ligt. Ook wanneer we via de app of Spotify nummers kiezen zit hier vaak vertraging op of zit het systeem gewoon vast en is er geen geluid meer te horen.
Ik heb sinds 2014 een play 3 maar deze wil mijn zoon , gewoon via wifi, gaan gebruiken zonder connectbox en het lukt niet om deze te resetten.meerdere malen stekker eruit en weer erin en pauze ingedrukt maar hij wil niet oranje en wit knipperen en ook groen wordt hij niet.is er een probleem???
Ik kan mijn Play 3 niet koppelen met nieuwe router.
Mensen, ik wil hier een vraag droppen ........ ik heb twee sonos one's gekocht, maar krijg ze niet aan de praat. Alles afgezocht op internet, aan lijn gehangen met helpdesk, maar krijg ze niet aan de praat en hoop dat iemand hier een tip heeft. Wat speelt precies. Ik heb een aantal dagen geleden twee sonos one's gekocht en kreeg er eentje met moeite aan de praat. De tweede toevoegen lukte niet. Qua stappen kom ik tot het volgende: - wachten tot het lichtje groen knippert => deze lukt; - installatie van de speler => de sonos one's worden beiden gezien en ik klik dan op degene die ik wil installeren. Geen probleem tot dusver; - vervolgens moet ik op connect knop drukken => ik druk op de knop en na verloop van tijd geeft app een foutmelding en geeft aan dat sonos niet gevonden wordt (terwijl deze een stap eerder wel is gevonden). Geen idee wat ik hieraan kan doen. Ik heb het ook bekabeld geprobeerd, de 5ghz uitgezet op de wifi (repeaters en dergelijke zijn er ook niet) en alle tip
Mijn Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood. Lijkt me toch niet kunnen voor zo'n apparaat. Serienummer B8E937294844F Garantie is vast verlopen (kan ik ook niet meer achterhalen, is niet te zoeken op serienummer). Doe ik iets verkeerd?
Graag zou ik buiten onder mijn overkapping willen genieten van een muziekje uit een paar sonos speakers. Nu moet ik heel armoedig één of twee speakers uit huis halen om dze buiten neer te zetten en weer naar binnen als ikzelf naar binnen ga. Ik weet dat Sonos al enige jaren!! bezig is met het ontwikkelen van een sonos buitenspeaker. Het wordt tijd dat ze eens bij Sonos doorpakken en een buitenspeaker op de markt brengen voor ze te laat zijn.
Telenet heeft wifi instellingen van modem veranderd. Hoe kan ik verschillende sonos players (5 totaal) op nieuwe wifi netwerk aansluiten? En neen, kom aub niet af met die dwaze hulppagina met ridicule uitleg over router en netwerkkabel en een app die je verder helpt. Been there, done that, dat werkt voor geen meter. Die app doet niets, nada, noppes. Het wijzigen van wifi instelling en is echt prehisterisch en sonos onwaardig.
De laatste tijd hebben wij vaak last dat de onze twee play:1 speakers in de keuken stoppen met afspelen en soms nummers overslaan. De diagnose is: 11221050 Verder krijgen wij vaak de foutcode 1001 of 1002 als we bepaalde nummers aan de wachtrij willen toevoegen. Het aparte is dat de sonos soms heel lang goed werkt en daarna een tijdje vaak uitvalt. Daarnaast hebben wij de onze sonos beam aangesloten op het net, waardoor hij een Sonosnet creëert Kan iemand mij helpen met deze problemen.
Hallo allemaal, ik heb naast mijn TV twee Sonos Ones staan. Bestaat er een mogelijkheid om deze te verbinden met mijn Smart TV (Philips Ambilight), zonder dat er een soundbar (beam, arc, etc.) via HDMI of optische audioconnectie aan te pas komt?
Beste Sonos (community), Is het mogelijk om het laagste geluidsniveau van de Sonos spelers aan te passen (met een eventueel volgende software update)? Daarmee bedoel ik zowel met de Play 3, als mijn onlangs aangeschafte Play 1 (voor de slaapkamer) is zelfs het laagste geluidsniveau eigenlijk net één tikkie te hard. Ik heb hier al meerder mensen over gehoord, zeker voor het studeren als achtergrond muziek of op de slaapkamer voor bedtime music staan de speakers (op de meest minimale stand, zowel Play 3, als Play 1 die toch al voor kleinere kamers ontworpen is) iets te luid. Graag jou feedback als consument hierop (Like indien mee eens) en vanuit Sonos zijn natuurlijk ook alle reacties / feedback hierover welkom. Greets Thomas
Mijn Sonos systeem begint na een paar jaar probleemloos te hebben gewerkt, ineens problemen te geven, Sonos valt nu regelmatig uit en na een paar seconden gaat hij weer aan, zeer irritant, ik heb een diagnostisch rapport verstuurd met het nummer 1162323956. Het tv geluid wordt wel prima weergegeven Zonder haperingen, het is alleen als ik muziek stream, Tunein, en Spotify. het systeem is aangesloten met netwerk kabels en niet met WiFi verbonden, trouwens ook zonder netwerk kabels en met Wifi heb ik het zelfde probleem, volgens mij ligt het ook niet aan het netwerk, de rest van de computers werkt prima. heb al gereset, kabels verwisseld maar tot heden geen positief resultaat, ik zie op het forum dat er meer mensen dit hebben maar een oplossing heb ik nog niet gezien, wie heeft er een tip of heeft advies. bedankt alvast.
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. ik wil gewoon geluid van laptop afspelen op sonos one.draadloos. kan nergens een instructie vinden op sonos site.
Beste community leden, SONOS medewerkers (?), Ik heb in huis een WiFi netwerk “A” actief, waarop ook mijn SONOS draait. Nu heb ik sindskort WiFi Boosters in huis gezet ivm o.a. meer thuiswerk, welke de naam netwerk “A - Boosted” genoemd heb. Om niet te hoeven wisselen naar “A” om mijn SONOS te kunnen bedienen, wil ik graag SONOS overzetten naar “A - Boosted”.Mijn SONOS lijkt up2date (versie 13.3.2, update geeft aan “bijgewerkt”), telefoon is bijgewerkt (iOS 15.0.2). Ook komt het netwerk “A - Boosted” voor in mijn SONOS controller op de iPhone onder Netwerken. Het koppelen van de apparaten (SUB, PlayBar, 2* Play 3) naar het nieuwe netwerk lukt niet. Heb al diverse malen de stappen doorlopen van de probleem oplosser. Heeft een van jullie de gouden tip hierin? Dank jeHein
Ik kwam vandaag thuis van het sporten, hoorde ik vanuit de auto op de parkeerplaats voor mijn deur. Ik dacht nog, niks voor de buren om het geluid zo hard te zetten. toen ik dichter bij de deur kwam drong het tot me door dat het bij mij vandaan kwam. Toen ik binnenkwam bleek de installatie op maximaal volume te spelen, de installatie staat er nu twee weken dus ik was even bang voor permanente schade aan de sub of play 5's. is er een manier waarop ik dit kan testen? dan vroeg ik me af of iemand hier er ook al eens last van heeft gehad? ik vind dit toch wel zorgelijk, naast het feit dat ik niet wil dat het lijkt alsof er een feest gaande is, wil ik ook niet tot overlast zijn van mijn buren.
Hoe werkt een spotify account via een mobiele telefoon op een Sonos Play1 op een camping met wifi in het buitenland? De mobiele telefoon ziet met de wifi verbinding wel de Sonos en kan er verbinding mee maken. Maar hoe speel ik dan de Spotify muziek af? M. vd Plank
hallo. ik heb laats een sonos one speaker gekocht en in het begin werkte airplay helemaal naar behoren. maar nu een paar weken veder werkt airplay niet meer. heeft iemand hier een oplossing voor?
heb ook ff sonos one SL nagemeten, 72mA=(gemeten met een Multi meter in serie met 230V )0,072Amp *230V=16Watt?in de beschrijving staat 3Watt??16*24*365/1000=140KWheb er 4 staan=560KW per jaar...na 10 minuten geen verandering? ook niet na 1 uur?se sonos aleen met stekker erin en geen muziek aan kan iemand dit verklaren?
Hallo, Ik heb onlangs braaf de overstap gemaakt naar de nieuwe Sonos app (overigens was het herverbinden met mn Sonos systeem een nachtmerrie). Nu kan ik echter met geen mogelijkheid meer mijn twee apparaten (beide Sonos One) groeperen, ik kan alleen nog een stereopair maken. Maar de apparaten staan in een grote kamer en niet in hetzelfde vlak, dus zelfs met Truetone zorgt dit voor erg scheef geluid. Ik wil weer individueel de volumes aanpassen maar als ik wil groeperen staat er dat ik per se 3 kamers moet hebben? Als dit echt niet meer via Sonos kan, is er dan een workaround mogelijk via bijv Alexa? Ik hoop echt van wel want het mooie geluid van Sonos is bij deze compleet teniet gedaan.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.