Beantwoord

uitvallen sonos one SL in keuken naast DECO X60

  • 5 October 2022
  • 7 reacties
  • 151 Bekeken

ik lees veel over het uitvallen van een of meerdere Sonos items. Ik heb een sonos one SL die regelmatig uitvalt….. ;-(

Plaatsing is in de keuken, notabene naast een DECO X60…. dus soms gaat t dagen goed en zoals vanavond gaat de SONOS one SL in de keuken steeds uit……. grrrrrrrr.

Ik lees ook iets over contact en het doorsturen van diagnotische gegevens ?

Wie of wat kan mij helpen???

met vriendelijke groet

Mark

icon

Beste antwoord door 106rallye 17 December 2022, 14:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

@106rallye Je bent mijn held van de dag, of beter: de rest van de dagen van dit jaar minstens  nog. Ik heb weken en weken en weken geprobeerd en was na gister wel weer best wanhopig, omdat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen. De tip die ALLES oploste (en in één klap en nog steeds) was je YouTube-link naar het filmpje waarin het omzetten van router naar ‘Accespoint’ van de Deco’s werd uitgelegd. Five weer in hoofd-Deco ipv router en hoppa, alles zichtbaar en het werkt als een Tierelier, ook de nieuwe aanschaf. Eddy The Eagle had het wel over ‘AP’ in zelfde draadje (kan niet meer terugvinden), maar ik had geen idee wat hij bedoelde. Dank!!!!

Reputatie 7

Sonos maakt gebruik van slimme technieken om de devices met elkaar te laten praten. TP-link met de Deco’s ook. Soms werkt dat tegen elkaar in. Als je één Sonos device bedraad aansluit maakt deze een eigen netwerk “Sonosnet” aan, dat verder niet zichtbaar is. Je kunt de speakers dwingen daarvan gebruik te maken door de wifigegevens te verwijderen.

Conclusie: je had een Sonosnet, maar niet de wifigegevens verwijderd. De nieuwe speaker heeft ergens het Sonosnet niet kunnen vinden en is dus overgeschakeld op je wifi - dat, zo bleek eerder, niet fantastisch samenwerkt met Sonos.

Indien je Sonosnet begint bij een bekabelde speaker die niet erg centraal in je huis staat, kun je evt. een Sonos Boost gebruiken.

Nog een tip: bel eens met Sonos, die kunnen je meer vertellen over zwaktes in je wifi en evt. Sonosnet.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, het gebruik van afkortingen maakt het voor de lezer vaak niet duidelijker. Schrijver moet zich altijd verplaatsen in de lezer en niet van eigen kennis uitgaan. De leukste die recent langskwam vind ik nog steeds “PU”, wat dan weer een pick-up bleek te zijn. Kennelijk heel logisch voor de schrijver maar dit is toch zeker geen standaard afkorting.

Reputatie 7

Dan ligt het dus nog anders dan ik dacht! Fijn dat ik je heb kunnen helpen, als is het in een ander topic!

Deze tip heb ik eerder al geprobeerd. Bedraad op hoofddeco werkt niet, sterker nog, na wisseling router + deco’s ipv Devolo begon de ellende, bedraad op Deco of niet. Ik heb OneSL’s, Play:1’s, Beam en Five. Ik zag (een deel) het ene moment wel en dan weer niet. Er zat geen logica in. Ik heb na weken puzzelen alle stekkers eruit gehaald, mijn Five uiteindelijk bedraad op de router en toen één voor één weer aangezet. Gisteren de router herstart omdat ie geen nieuwe Five kon zien (eerst wel, maar verdween) en ik vrees dat ik weer opnieuw moet beginnen. Ik zie nu 5 van de 8. Als ik naar het achterhuis loop zie ik 3, maar de 5 niet meer. Ze zijn ook weer in de Deco-app zichtbaar, dat was niet zo na bedrading. Maar na herstart router viel bedrade Five uit, en dus sprong Sonos terug op Deco. Kennelijk. Om moedeloos van te worden. 

Het werkt nog steeds:). Soms duurt het even voor ze een voor een verschijnen, en als ik overal muziek wil afspelen raakt de WiFi wat overbelast lijkt het (‘wifi netwerk is instabiel’), maar geduld is dan een schone zaak, duurt een paar minuten en aan is het klaar. Dank nog. 
 

#Deco #Ziggo

Reputatie 7

Direct naast is nooit goed. Misschien eens beginnen er wat ruimte tussen te maken.

 

Anders daarna ook eens proberen om één van de Sonossen bedraad op de hoofd-Deco aan te sluiten.