Beantwoord

Symfonisk tafellamp

  • 10 February 2021
  • 7 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Ik heb gezocht maar niet gevonden. Kan ook heel goed aan mijn (niet) zoek skills liggen.

Ik heb een thuiswerkplek gemaakt (1e verdieping) en heb daar nog een lamp en een speaker nodig...1 en 1 = Symfonisk tafellamp, ook omdat ik in de woonkamer (begane grond) al sonos heb.

Ik zie dat ik de symfonisk in de werkkamer kan zetten en via de S2 app kan aanmaken.

Maar wat ik nu niet heb gevonden; kan ik deze met de S2 app aansturen om naar de radio te luisteren via Tuneln? Of moet ik meeluisteren met wat er in de woonkamer aan staat?

En kan deze gewoon in het sonos-netwerk opgenomen worden?

Gr,

Peter

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 10 February 2021, 16:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Badge

Als het weer pet is dan zal ik het eens zonder boost proberen.

Reputatie 7

Inderdaad, een mix van Sonosnet en je eigen wifi werkt niet. Je zou wel eens kunnen proberen om het eens zonder Boost te doen. Probeer eens deze stappen te volgen, beginnend met stap 2: https://support.sonos.com/s/article/3458?language=nl_NL

Dit hangt heel erg af van hoe je netwerk is samengesteld. De wifiversterkers van KPN zijn meestal acces points, en dan heb je een goede kans dat Sonos daarmee om kan gaan.

Badge

Misschien niet geheel duidelijk omschreven maar ik zit nu alleen op het sonos-netwerk, dus begane grond en de 1e verdieping lopen via de boost.

Om eventuele storingen/slechte verbinding te voorkomen zou ik alles via het wifi-netwerk willen aansluiten (en de boost dus helemaal niet meer gebruiken).

Maar ik begrijp dat dat niet via de wifi-versterkers kan die samen 1 wifi-netwerk zijn en de wifi op de KPN experia router is uitgeschakeld?

Het enige is misschien de boost buiten de meterkast te plaatsen maar dan nog moet het signaal naar boven sterk genoeg zijn, en helaas komt de boost dan wat verder van de symfonisk te staan/hangen.

Ik heb de symfonisk eerst maar even gereset en opnieuw toegevoegd, kijken of helpt.

Reputatie 6
Badge +3

Dat gaat niet werken met een Boost, je hebt of de bedrade (Boost) of draadloze setup (eigen wifi), zie hier voor de uitleg. Een mix gaat niet, Sonos op wifi versterkers gaat al helemaal niet.

 

Kun je de Boost niet centraler zetten ?

Badge

Heeft het iets meer dan een week goed gedaan, nu geen verbinding meer. Ik denk dat het aan het sonos-netwerk ligt vanuit de boost (boost staat in de meterkast).

De tafellamp staat op de 1e verdieping waar ik gewoon goede wifi heb omdat er op iedere verdieping een versterker van KPN staat.

Nu denk ik dat het probleem wordt opgelost als ik de sonos aan mijn eigen wifi-netwerk koppel maar wat zijn de te nemen stappen?

Het gaat om de playbar met sub op de begane grond en de symfonisk op de 1e verdieping.

Badge

Klopt helemaal.

Reputatie 6
Badge +3

Je moet `m als losse speler dus apart kunnen bedienen als je dat wilt.