Vraag

Sonos port

  • 23 November 2022
  • 9 reacties
  • 211 Bekeken

Hallo,

ik heb een Yamaha R-N602 versterker en van de week 2 Sonos one sl speakers aangeschaft, in de veronderstelling dat ik deze op elkaar kon aansluiten. Maar helaas, dat schijnt niet te kunnen.

Mijn vraag is als ik een Sonos port aanschaf om mijn platenspeler en cd-speler over de One’s sl te kunnen afspelen of dit dan via mijn versterker gaat. Als dat nl niet het geval is is mijn versterker onbruikbaar geworden.

Alvast bedankt voor de reacties.

 


9 Reacties

Oke, trueplay heb ik gevonden. 🙂

Met je goedvinden heb ik nog een laatste vraag.

Als ik je goed begrijp kan ik de cd-speler en de platenspeler afspelen op de Sonos one’s

d.m.v. de Port en heb de versterker dan niet meer nodig?

Reputatie 7

De bas, treble etc. werken alleen met de op de versterker aangesloten speakers, niet op speakers die die via de Port aansluit. Bovendien kun je het geluid van de One’s beter via Trueplay regelen.

Dank voor je reacties.

Mijn idee was om de versterker te blijven gebruiken

(Het is een goede en dure) ook om de bas, treble, balance etcetera  via deze te gebruiken.

Maar ik weet dus niet of dat mogelijk is met de Sonos port. Sorry voor al de vragen maar zoals ik al zei ik heb geen idee hoe  audio aansluitingen werken.

Reputatie 7

Waar gebruik je de Yamaha dan nog voor als er geen speakers meer aanhangen? Alleen om je platenspeler op aan te sluiten? Dat kan vaak ook rechtstreeks op de Port (als de platenspeler een ingebouwde voorversterker heeft) of door (zie ook hierboven) een voorversterker tussen de platenspeler en de Port te zetten. Aan de andere kant: daar gebruik je nu dus je Yamaha al voor.

Kan ik dan nog wel gebruik maken van de versterker?

Zoals je begrijpt heb ik weinig verstand van audio.

Nee, het gaat alleen om de Sonos speakers. Daarnaast gebruik ik geen anderen.

Reputatie 7

Die 70ms is ten opzichte van de output van de versterker zelf. Of zitten daar geen speakers meer aan?

Dank je wel voor je reactie 106rallye.

Ik begrijp niet helemaal hoe die 70ms vertraging te merken is als de One's de enige speakers/output zijn. 

Maar ik ga het ervaren. Dank!!

Reputatie 7

Je kunt de Port aansluiten als een CD-recorder (pagina 11 van de handleiding):

De “out” van de Port naar de “in” van de Yamaha en andersom. Je zult naar de One’s dan wel 70ms vertraging krijgen, wat vervelend kan zijn als de One’s en de Yamaha in dezelfde ruimte staan. Je kunt ook de andere bronnen van de Yamaha zo naar je Sonossen sturen.

Een oplossing zonder vertraging kan ook als je de platenspeler op de “in” van de Port aansluit en de out naar de Yamaha stuurt. Dan moet je wel een voorversterker tussen de platenspeler en de Port zetten - de Port verwacht een line level signaal.

Reageer