Beantwoord

Sonos Play:5 in surround setting icm platenspeler.

  • 6 March 2023
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

Hallo, ik heb een sonos playbar met sub gen 2 en 2 play 5 speakers gekoppeld als surround systeem, nu is mijn vraag: kan ik hier een platen speler aan 1 van mijn play 5 koppelen zonder dat ik hem moet afkoppelen van het surround systeem, om mijn platen te kunnen spelen vanaf de line ingang? 

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door 106rallye 7 March 2023, 09:29

Bekijk origineel

5 Reacties

Hallo, 

 

Mijn excuses, toch bedankt voor de reactie.

 

De platenspeler is van het merk Dual. De voorversterker is een Phono Box S2.

In de Sonos app heb ik inderdaad de bron “lijningang” gekozen en ook automatisch afspelen. Ik weet niet waar het probleem zit… 

Reputatie 7

Dit is een heel ander probleem dan de oorspronkelijke vragensteller had. Je had misschien beter een eigen topic kunnen openen. Maar goed.

Welke platenspeler heb je en welke voorversterker gebruik je? Kies je in de Sonos app voor de bron “Lijningang” als je geluid van de platenspeler wilt?

Waar gaat het fout in het volgende stappenplan:

https://blog.sonos.com/nl-nl/listening-to-vinyl-with-sonos

Hallo

 

Ik heb recent een Five aangekocht om mijn oude analoge platenspeler te kunnen aansluiten en ook een voorversterker aangezien deze niet was ingebouwd.

 

Heb de volledige set-up gemaakt: Sonos Five - Voorversterker - Platenspeler

Jammer genoeg werkt het niet, het geluid komt rechtstreeks uit mijn platenspeler.

 

De platenspeler werd volledig nagezien en speelt, de Sonos Five en voorversterker zijn nieuwe apparaten. De instellingen heb ik via de Sonos app correct ingesteld. Ik ben een beetje ten einde raad waar het mis gaat.

 

Kan iemand helpen?

 

alvast bedankt!

Oke, dat is jammer, bedankt voor het antwoord!

Reputatie 7

Nee, dat kan niet. Als een speaker als surround gebruikt wordt gaat de analoge aansluiting uit. Dat heeft ermee te maken dat de dedicated 5Ghz verbinding tussen soundbar surrounds niet goed geschikt is voor retourverkeer. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/play-line-in-on-your-sonos-five:

“Let op dat de lijningang wordt uitgeschakeld als Five's of Play:5's worden gebruikt als surroundspeakers in een Sonos home cinema.”

Reageer