Sonos ongewenst op maximaal volume aan het afspelen? Komt dit vaker voor?

  • 10 February 2017
  • 27 reacties
  • 6629 Bekeken

Ik kwam vandaag thuis van het sporten, hoorde ik vanuit de auto op de parkeerplaats voor mijn deur. Ik dacht nog, niks voor de buren om het geluid zo hard te zetten. toen ik dichter bij de deur kwam drong het tot me door dat het bij mij vandaan kwam. Toen ik binnenkwam bleek de installatie op maximaal volume te spelen, de installatie staat er nu twee weken dus ik was even bang voor permanente schade aan de sub of play 5's.

is er een manier waarop ik dit kan testen?

dan vroeg ik me af of iemand hier er ook al eens last van heeft gehad? ik vind dit toch wel zorgelijk, naast het feit dat ik niet wil dat het lijkt alsof er een feest gaande is, wil ik ook niet tot overlast zijn van mijn buren.

27 Reacties

Bij mij gebeurd dit als ik de auto start gaat de Sonos aan. Ook ben ik thuis gekomen en stond de Sonos keihard aan.
Ben benieuwd of hier een oplossing voor is.
Reputatie 4
Badge +3
Het Sonos-systeem is niet meer en niet minder dan een computersysteem. Dat kan zichzelf niet uit- of inschakelen. Er moet een menselijke factor in het spel zijn, of een per abuis ingeschakeld alarm.
Ik heb geen alarmen ingeschakeld staan, het is een geluidssetup die momenteel alleen voor de woonkamer is, zou ik er op de slaapkamer 1 hebben dan was het een ander verhaal. Voor zover ik weet kan sonos alleen binnen het netwerk bediend worden, en aangezien het toch echt uitstond toen ik de deur achter me dichttrok vraag ik me af hoe dit kon gebeuren.

Ik heb het systeem nog niet lang genoeg om te beoordelen of het door de update komt of niet
Reputatie 4
Badge +3
Voor zover ik weet kan sonos alleen binnen het netwerk bediend worden, en aangezien het toch echt uitstond toen ik de deur achter me dichttrok vraag ik me af hoe dit kon gebeuren.
Wellicht heeft iemand anders toegang tot het netwerk en Sonos ingeschakeld.

Ik heb het systeem nog niet lang genoeg om te beoordelen of het door de update komt of niet
Er is sinds de introductie van versie 7.1 geen enkel ander rapport van een soortgelijk voorval geweest, daarmee is de kans dat het met de update samenhangt, vrijwel afwezig.
Ik heb het Sonos netkanaal gewijzigd van 6 naar 1 en de auto weer gestart en nu gaat de Sonos niet meer vanzelf aan. Het is her proberen waard. Ik weet niet of dit ook zo blijft natuurlijk.
Reputatie 3
Badge +2
Jammer dat je niet een limiet aan het volume kan geven, zodat dit soort dingen niet kunnen gebeuren.
Ik werk zelf door het hele land, moet er toch niet aan denken dat de buren ineens bellen met dit verhaal over mijn Sonos set als ik 200km van huis zit 😉
Bij mij vanochtend ongeveer hetzelfde probleem, de Sonos stond gewoon aan, met geluid zacht, opeens stond hij op maximale geluidssterkte. Verder niemand thuis, mijn mobiel met sonos app lag gewoon op tafel. (Laatste update vorige week nog gehad). Ook niemand in de buurt met ons wifi wachtwoord.
Ik heb hier ook last van alleen lijkt het probleem ergens anders te liggen.

Als het systeem met mijn telefoon verbonden is en de muziek blijft spelen als ik weg ga, met mijn telefoon op zak, gaat het systeem op vol volume. De thuisblijvers krijgen dan in een keer een onaangename verrassing. Helaas is dit ook al een paar keer gebeurt terwijl mijn dochtertje haar middag slaapje deed.

Ik ben dan ook dringend op zoek naar een oplossing. Iemand een idee??
Bij ons stond vandaag ook de Sonos op volle vollume. Erg vervelend allemaal. De play 1 was erg warm en flessen waren omgevallen van het geluidsniveau. Twijfel toch aan de keuze voor Sonos.
Reputatie 5
Badge +2
Zoals Beynym al heel scherp opmerkte, het is een computersysteem dat niet vanzelf aan kan gaan. Wil je controleren of je geen alarms hebt ingesteld? En graag ontvang ik een diagnose van je die je zo snel mogelijk hebt gemaakt nadat de situatie zich weer voordoet. Het nummer mag je dan hier vermelden. Zo maak je deze.
Dit zijn meestal externe factoren zoals inderdaad een alarm, maar denk ook aan huisdieren zoals katten die over de play en volumeknoppen lopen. In sommige gevallen is het zelfs een lollig iemand in de familie of vriendenkring die weet hoe Sonos werkt. Met een diagnose kunnen we hopelijk meer zien over de oorzaak.
Bij ons vandaag ook spontaan maximaal volume muziek streamen, 2 katten en mijn vrouw in de stress...... ipad opzoeken om het geheel het zwijgen op te leggen. sonos hangt er hoofdzakelijk voor televisie geluid en heel soms met een feestje voor muziek.
Komt dus echt wel vaker voor, volgende keer weer en het geheel gaat de deur uit, wat een aanfluiting!

Vriendelijke groet,

Frank.
Reputatie 7
Badge +2
Bij ons vandaag ook spontaan maximaal volume muziek streamen, 2 katten en mijn vrouw in de stress...... ipad opzoeken om het geheel het zwijgen op te leggen. sonos hangt er hoofdzakelijk voor televisie geluid en heel soms met een feestje voor muziek.
Komt dus echt wel vaker voor, volgende keer weer en het geheel gaat de deur uit, wat een aanfluiting!

Vriendelijke groet,

Frank.

Gebruik je Spotify of heb je familie in huis die Spotify zou gebruiken.
Er is tegenwoordig een Spotify Connect functie, waarin je via de Spotify app de Sonos kan besturen, ook als je niet thuis bent. (ipv de Sonos app die alleen vanuit de wifi van thuis de Sonos kan aansturen)
In de Spotify app kun je dan de speaker selecteren welke je wenst te gebruiken.
Als bijvoorbeeld kinderen op school hun Spotify app gebruiken en niet de interne speakers van hun mobiele telefoon of tablet selecteren, maar de speakers van thuis, dan kan je dus ervaren dat de Sonos thuis muziek gaat spelen.
De kids op school zullen zich waarschijnlijk afvragen waarom ze geen muziek uit hun telefoon horen komen, waarin ze mogelijk de volume omhoog schroeven tot bijvoorbeeld 100%, waarin je speaker thuis op 100% muziek staat af te spelen.
Wij raden dan ook aan om familie deze functie duidelijk uit te leggen, waarin ze eerst kijken in de app welke speakers ze selecteren, en dus niet de speaker van thuis kiezen.
Zoals mijn collega Bob aangaf, Sonos doet niks uit zichzelf, er zal altijd een commando naar Sonos moeten komen wil Sonos muziek afspelen.
Zo is er ook bepaalde Home Automation die de Sonos via bepaalde UPNP commandos kan aansturen, toch is dit vaak ingesteld door de klant die wil dat Sonos op een bepaalde manier zou functioneren.
Hallo tim,

Dank voor je reactie, zoals gezegd staat de sonos hier alleen om beter geluid uit de .televisie te hebben en af en toe met een feestje wat muziek op de achtergrond.
We hebben geen kids en ook geen spotify etc. Hier draait het echt kaal, (net als ikzelf?). Ik ben redelijk technisch, weet echt wel hoe e.e.a. werkt maar hier werden we toch echt zonder anwijsbare redenen de kamer uitgeblazen. Vrouw erg geschrokken, daarom aan het kijken of dit vaker voorkomt en ja dus....

Anyway het is verder nog niet voorgekomen,

Groeten, frank.
Reputatie 7
Badge +2
Mocht het zich weer voordoen, maak graag een diagnose en koppel graag dit diagnose nummer naar ons terug.
Bij mij ook, bleken de buren, tevens vrienden te zijn die op mijn netwerk zaten te pesten. Even de app installeren en omhoog dat volume! Heel irritant maar Sonos kan NOOIT beschadigen door hoog volume. Daar is het systeem op ontworpen. Geruststellende gedachte.
Verander je wifi wachtwoord is mijn advies.
Badge

Ook opletten met je telefoon in je zakken te steken. 
ik was bezig aan het snoeien in de tuin toen plots het volume op de tuinspeakers de hoogte ingingen. 
oorzaak was het onbedoeld indrukken van de volumeknop op mijn iPhone tijdens het klimmen op de ladder. 
was effe een feestje hier

Hallo Tim S,

Ik heb sinds zaterdag een Sonos beam gehaald en hierop google assistant geactiveerd. Ik heb ook het probleem dat mijn geluid opeens op Max volume gaat. Ik heb wat scenarios getest. Het gebeurde pas vanaf het moment dat ik google assistant geactiveert had op mijn beam. toen ik met een voice command de muziek ipv op de beam naar de sonos one stuurde (in de keuken) ging het voor 1 min goed. Daarna dus plotseling max volume. Mijn telefoon had ik extra weggelegd (dus geen per ongeluk indrukken van volume knoppen). Ook was er verder niemand op het wifi. Mijn spotify account wordt alleen gedeeld met mijn vriendin, zei was niet actief op haar telefoon op het moment dat het volume op max ging. Er is ook geen voice commando uitgevoerd voor het verhogen van het geluid, Ik heb hiervoor een rapport verstuurd (502217212). Ben benieuwd of dit opgelost kan worden. Het lijkt mij erg vervelend als dit blijft aanhouden.

Tel: samsung S8 up to date

Sonos app up to date

met vriendelijke groet,

 

Stephan

Reputatie 4
Badge +3

Hey Stephan,

Klinkt mogelijk als een bekend probleem met Spotify, dit zou door hun op 15 november via een app update opgelost zijn.

Kan je voor mij controleren dat alle Spotify app’s up to date zijn op de verschillende toestellen?

 

Sinds een week gaat mijn sonos systeem uit zichzelf op maximaal volume en dat gebeurd als ik mijn Spotify aanzet.

Ik krijg het niet gelijk omlaag en dat zorgt voor enorme stress bij mijn huisdieren en bij mij!!

Ik heb al meer dan 4 jaar Sonos en spotify en nog nooit eerder last dan gehad.

Hoe kan dit?

geen alarmen of andere dingen aangezet. Sonos app up to date

heel vervelend!!

Mijn Sonos One gaat ook spontaan harder spelen ( ± 2 jaar oud).( Mic niet ingeschakeld)

Bij mij lijkt het erop dat de volume + toets dus te gevoelig is, bij wat harder tikken op mijn bureau gaat de speaker dan ineens naar Max volume toe.

is dit misschien inmiddels een bekend probleem?

 

Floris

Ook ik heb dit probleem.

spontaan loopt het volume door naar maximum. Geeft veel stress. Heb dit tijdelikk opgelost door het max volume op 33% te zetten, maar dat is natuurlijk geen goede blijvende oplossing….

Reputatie 7

Al eens een diagnose gemaakt vlak nadat het gebeurde en gebeld met Sonos?

Ga ik doen. Bedankt.

 

Na een jaar zonder problemen komt dit probleem bij mij inmiddels ook voor. Oa midden in de nacht, als er geen  enkele externe oorzaak kan zijn. Spotify en Sonos apps up-to-date. Voorlopig maar stekker uit playbar..

Ook hier dit probleem gisterenavond voor gehad, thuis komen na een etentje en de muziek stond loeihard.

Reageer