Beantwoord

Soms plop geluidje in Era 300.

  • 9 April 2023
  • 44 reacties
  • 891 Bekeken

Badge +1

Hallo,

Ik heb sinds een week 2 nieuwe Era300’s  als Surroundspeakers. Het is me opgevallen dat ik in de rechterspeaker af en toe een klein plop geluidje hoor. Je kan het geluid vergelijken als je een koptelefoon in je telefoon duwt. 
ik heb de speaker al gereset dit heeft niet geholpen, zojuist hoorde ik het geluidje weer. 
Wat is dit? Kan Sonos van afstand de speaker aflezen op bepaalde fouten? Ik hoor graag

icon

Beste antwoord door Dari W 12 April 2023, 11:39

Bekijk origineel

44 Reacties

Heb dit gedaan en na een diagnose is vastgesteld dat het product vervangen gaat worden.

Bij deze is dan hopelijk het probleem opgelost. 

Hartelijk dank voor de snelle service 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Jack Klomp 

 

Dit willen wij graag verder onderzoeken wat er precies aan de hand is. 

Ik wil je adviseren om contact op te nemen met onze collega's aan de telefoon. 

Ik heb versie 15.3 maar als ik de set activeer plopt de linkerbox altijd een keer of 4.

Daarna is dat ploppen weg

Ook als ik van tv zender switch gebeurd dit.

Altijd alleen de rechterbox.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hier lijkt het ook opgelost, gisteren weer een tijdje muziek aan gehad en niets gehoord. Twijfel alleen of het nu was bij gebruik van Spotify of Apple Music. 

Badge

Er staat het Sonos systeem is up to date

Raar dat het bij jou niet heeft geholpen

Jou plopje nog steeds weg?, gisteren hele dag in chat gezeten uiteindelijk gebeld 1,5 uur aan de lijn. Alles opnieuw opgestart. Arc nu onbekabelt maar net weer mail gestuurd het is alleen maar erger geworden, zo'n spijt mijn One heb weggedaan daar nooit problemen mee gehad.

 

Reputatie 4
Badge +3

Dat zou opzich geen kwaad kunnen toch? Wel vreemd omdat de andere speakers wel gebruik maken van mijn Sonos net. Heb mijn ARC bedraad aangesloten.

De Era's kunnen niet draadloos met Sonosnet worden verbonden zoals andere Sonos-componenten kunnen doen. De Era's werken draadloos uitsluitend met WiFi. Als een Era bedraad wordt, verbindt hij zich wel met Sonosnet. Er is dus niets aan de hand met je Era, hij gedraagt zich zoals het hoort.

Reputatie 5
Badge +3

Wat me ook opvalt dat de Era 300 op WM1 staat en de overige speakers op WM0 geen idee of dat nog verschil zou maken? 

Dat is te begrijpen omdat de Era 300 via WiFi verbonden is en niet via Sonosnet, zoals kennelijk je andere Sponos-componenten.

Dat zou opzich geen kwaad kunnen toch? Wel vreemd omdat de andere speakers wel gebruik maken van mijn Sonos net. Heb mijn ARC bedraad aangesloten.

Reputatie 5
Badge +3

Bij mij staat ook bij systeem in de ap 15.2.1 maar als je in de lijst kijk waar je hele systeem staat staat bij de Era 15.2.2

Ja klopt zie ik nu ook staan hier

Badge

Bij mij staat ook bij systeem in de ap 15.2.1 maar als je in de lijst kijk waar je hele systeem staat staat bij de Era 15.2.2

Reputatie 4
Badge +3

Wat me ook opvalt dat de Era 300 op WM1 staat en de overige speakers op WM0 geen idee of dat nog verschil zou maken? 

Dat is te begrijpen omdat de Era 300 via WiFi verbonden is en niet via Sonosnet, zoals kennelijk je andere Sponos-componenten.

Badge +1

Er staat het Sonos systeem is up to date

Raar dat het bij jou niet heeft geholpen

Reputatie 5
Badge +3

Hier ook een update gedaan bij mij staat er 15.2.1

Wat me ook opvalt dat de Era 300 op WM1 staat en de overige speakers op WM0 geen idee of dat nog verschil zou maken? 

 

 

Badge

Er staat het Sonos systeem is up to date

Badge +1

Ja

Raar, zekerweten dat de update goed gelukt is? Je kan dit controleren door naar mijn systeem te gaan en te kijken of bij de Era300 versie 15.2.2 staat. 
 

Badge

Ja

Badge +1

Radio 10

Via Tuneln, sonos radio? 

Badge

Radio 10

Badge +1

Ja heb de radio altijd aan staan, zit nu in beide boxen.

Raar ik ervaar niks meer tot nu toe. Welke radio luister je?

Badge

Ja heb de radio altijd aan staan, zit nu in beide boxen.

Badge +1

Probleem niet opgelost, maar verdubbeld het zit nu in beide speakers.

Bij mij is het tot nu toe weg. Test je het met muziek?

Badge

Probleem niet opgelost, maar verdubbeld het zit nu in beide speakers.

Badge

Ik heb net de update gedaan, hopen dat het nu weg is het is echt storend.

Badge +1

Ondertussen is er een update…

Op welk platform? Op iOS zie ik niets staan.

Era’s zijn naar 15.2.2 gegaan de rest is gebleven op 15.2 dus wellicht het probleem opgelost. Ik ben nog aan het testen. Bij mij stond het wel bij IOS

Reputatie 7
Badge +3

Ondertussen is er een update…

Op welk platform? Op iOS zie ik niets staan. Of is dit een systeem update alleen voor de Era 300?

Badge +1

Helemaal mee eens en belachelijk dat Sonos hier nog geen artikel over heeft gemaakt of met een conclusie is gekomen. 

In de Engelstalige community (zie de link die ik hierboven gaf) is gezegd dat de door gebruikers ingezonden diagnostische gegevens worden geanalyseerd. Daaruit mag worden geconcludeerrd dat Sonos op de hoogte is van het probleem. Ervaring wijst uit dat een oplossing er dus zal komen.

Ondertussen is er een update…

Reageer