Beantwoord

Play:3 accepteert laatste update niet

  • 26 February 2023
  • 7 reacties
  • 220 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb 2x Play:3-apparaten samen met een (nieuwe) Amp, een Roam en een Boost. Tot eergisteren werkte deze combinatie prima. Gisteren gaf de Sonos-app aan dat er een update voor het systeem beschikbaar was, ik heb die geïnstalleerd maar de 2 Play:3’s werden niet geüpdatet. Bij deze apparaten blijft er een melding in de app staan dat er update nodig is maar updaten werkt niet. Ik heb alles geprobeerd wat de supportpagina suggereerde: router resetten, alle Sonos-apparaten een keer losgekoppeld, de Play:3’s resetten en aan weer het systeem toevoegen maar ik blijf een foutcode 4 krijgen. Ik zou contact moeten opnemen met Sonos Support maar die is gesloten in het weekend. 
Heeft een van jullie ook zo’n update fout ervaren?

icon

Beste antwoord door Dari W 27 February 2023, 13:43

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7

Enkel voor de Boost, maar dat is een bekend probleem.

Heb je geprobeerd de Play 3’s bekabeld aan te sluiten om de updates te doen?

Badge

Dag 106ralley,
Dank voor je reactie. Ik heb de Play:3's ook via een kabel geprobeerd te updaten maar het resultaat was hetzelfde: foutcode 4.

Reputatie 7

Dan morgen maar bellen met Sonos.

Reputatie 3
Badge +2

Hey @JSALiauw ,

Welkom op de Sonos Community!

Zoals @106rallye zegt is het slim om eventjes contact met ons op te nemen. Update error 4 wil namelijk zeggen dat de update niet kan worden uitgevoerd wegens een hardware probleem. Wanneer je inbelt kunnen wij samen kijken of wij nog iets voor deze speaker kunnen betekenen.

Meer informatie over update error 4 vindt je hier.

Badge

Inmiddels contact gehad met Sonos Support. Één van de 2 Play:3-apparaten (die samen een stereopaar vormen) accepteert geen update meer. Volgens support is er niets aan te doen.
Wel een beetje zuur dat een apparaat dat één dag voor de update perfect heeft gewerkt helemaal niet meer te gebruiken is omdat de update niet toe te passen is.
Ik heb inmiddels de 2 Play:3's vervangen door een set One's en de overgebleven Play:3 naar de slaapkamer verhuisd.

Reputatie 4
Badge +3

Inmiddels contact gehad met Sonos Support. Één van de 2 Play:3-apparaten (die samen een stereopaar vormen) accepteert geen update meer. Volgens support is er niets aan te doen.

Erg vreemd. Zelfs Sonos players van 15 jaar en ouder kunnen worden geüpdatet met behulp van de Sonos helpdesk. Er staan meerdere getuigenissen hierover op de Engelstalige Sonos community site. Ik zou Sonos hier nog 's naar laten kijken en ze eventueel verwijzen naar de Engelstalige community.

Reputatie 7

In principe moet een Play 3 nog kunnen worden geüpdatet. Maar ik vermoed dat hier sprake is van een technisch defect.

Reageer