Beantwoord

help! mijn huisgenoot heeft al Sonos op dezelfde wifi

  • 26 March 2022
  • 6 reacties
  • 816 Bekeken

Goedemorgen!

 

Ik heb 2 nieuwe Sonos One SL’s gekocht. Nu wil ik ze installeren, echter loop ik tegen het feit aan dat de Sonos app steeds denkt dat ik mijn huisgenoot ben. Die heeft namelijk zijn eigen Sonos speaker in zijn kamer staan op dezelfde wifi.

De eerste keer dat ik mijn speakers heb aangezet, de app heb geinstalleerd en heb gekozen voor “Nieuw systeem installeren” heb ik een eigen account aangemaakt. Toch denkt de app daarna dat ik mijn huisgenoot ben. In het tabblad instellingen staan de meeste instellingen op lichtgrijs. de app geeft dan aan dat ik moet inloggen met het mailadres van mijn huisgenoot, zodat ik zijn systeem kan bedienen.

Ik heb de app al zo’n 10 keer opnieuw geinstalleerd, mijn speakers gereset, maar telkens gebeurt hetzelfde. De nieuwe speakers kan ik soms toevoegen, maar dan zijn ze niet zichtbaar in het tabblad ‘systeem’, omdat dat allemaal op lichtgrijs staat.

Mijn vraag is: hoe kan ik mijn nieuwe speakers installeren en mijn eigen systeem creeëren op dezelfde wifi als mijn huisgenoot, die zijn eigen Sonos heeft? Wij delen namelijk met drie personen één wifi netwerk.

Wat doe ik fout?

Alvast erg bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door Jeroen V 1 April 2022, 10:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Moet wel kunnen, zie https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/two-sonos-accounts-in-one-household-6809805

Ik zou even de huisgenoot vragen om zijn Sonos stroomloos te maken terwijl jij je systeem uitrolt. Even de app resetten en kiezen voor “nieuw systeem”.

Het boijft geen echt wenselijk situatie - anderen op dezelfde wifi kunnen jouw Sonos bedienen, al kunnen ze geen wijzigingen doorvoeren.

Thanks voor je reactie! Het heeft helaas niet gewerkt. Heb zijn stekker eruit gehaald en mijn speakers en app gereset. Zelfde verhaal. Alles blijft op grijs staan in mijn account. Mijn speakers worden wel gevonden en verbonden, maar ik krijg een melding dat de speakers niet onder ‘systeem’ kunnen worden geplaatst in de app. Systeem staat dus ook op lichtgrijs, net zoals account …

Ik begrijp even niet wat ik nu kan doen.

Reputatie 7

Je speakers en de app even resetten en overnieuw beginnen? Met de speaker van je huisgenoot uit?

Dat heb ik gedaan. En er veranderd helaas niets, zelfde verhaal … heb jij of iemand anders nog andere tips en/of ideeën?

Reputatie 7

Dan misschien toch een eigen netwerk aanmaken? Dat kan met een travel router, als deze: https://www.tp-link.com/nl/home-networking/wifi-router/tl-wr902ac/

N.B. ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen.

 

Om inderdaad dit probleem volledig op te lossen is het enige inderdaad wat je kan doen een eigen netwerk aanleggen.

Sonos is een Wifi speaker. De app zal altijd contact zoeken met alle speakers die zich op het netwerk bevind. (Dus ook die van je huisgenoot uit eindelijk)

Zoals hierboven beschreven inderdaad kan je inderdaad vragen of je huisgenoot zijn speakers even van het stroom af wilt halen zodat jij een nieuw systeem kan opbouwen.

Helaas is dat een ‘tijdelijke’ oplossing. Op het moment dat je de app reset of opnieuw verbinding maakt met het systeem zullen alle speakers weer zichtbaar zijn.