Vraag

Crash Systeem

  • 25 February 2023
  • 8 reacties
  • 57 Bekeken

Goedemiddag, Vanmorgen kon de app geen verbinding meer maken met alle Sonos producten in huis. Ook niet na resetten van modem en router. Alle producten waren verdwenen uit de app. Ook de kamers waarin de producten waren toegewezen waren verdwenen. Ik heb alle producten moeten restten en opnieuw moeten toevoegen en toewijzen aan kamers. Ook waren alle muziekdiensten als Tidal en spotify verdwenen uit de app. Is hier iets over bekend ?? Want op deze manier is de lol van Sonos snel verdwenen. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

In het vervolg beter niet de Sonos-producten resetten, want dat lost nooit het bestaande probleem op. Daarnaast is er het vervelende bijverschijnsel dat alle abonnementen op muziekdiensten zijn verdwenen, zoals je gemerkt hebt. Beter is om alles van de stroom te halen en daarna weer aansluiten, te beginnen bij de router (het modem is hier van geen belang) en daarna één voor één de Sonos-producten.

Reputatie 7
Badge +3

Er schijnt, bij sommige gebruikers, een probleem in de nieuwste software te zitten waardoor na update er geen verbinding mogelijk is. Zelf geen last gehad.

Volgens wat ik gezien heb zou je een paar uur geduld moeten hebben, waarna het spontaan is opgelost.

Reputatie 4
Badge +3

Er schijnt, bij sommige gebruikers, een probleem in de nieuwste software te zitten waardoor na update er geen verbinding mogelijk is.

Waar is dit probleem gesignaleerd?

Dank voor de reacties.. Stekker eruit en erin had ik idd ook geprobeerd. Dat werkte niet. Inmiddels alles weer toegevoegd en de kamers werken weer. Wel na een tip een apart netwerk voor de Sonos aangemaakt. Nu heeft Sonos verbinding met haar eigen netwerk en maar 1 access point.. Misschien dat het helpt 

Reputatie 4
Badge +3

Als je nu 2 verschillende netwerken met 2 verschillende SSID's hebt aangemaakt, kun je een probleem verwachten. Een telefoon of tablet, verbonden met het ene netwerk, kan dan Sonos (op het andere netwerk) niet aansturen.

Klopt… Voor Sonos nu een eigen netwerk. Dat heeft geen gevolgen voor het streamen. Ook al zit mijn telefoon op een ander netwerk. Voor het toevoegen van producten bijvoorbeeld moet ik met de telefoon even switchen naar het netwerk waar Sonos op zit

Voorlopig even aankijken hoe dit werkt. Kan het altijd nog weer aanpassen. Maar het was een tip elders op het forum

Ben klaar met installeren. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Aangegeven dat ik een nieuw Sonos systeem wilde installeren. Laten verbinden met het nieuwe netwerk dat maar enkel op 1 AP aanwezig is. Op de eerste verdieping. Alle producten zijn nu aangesloten op dat ene AP. Het maakt niet uit op welk WiFi netwerk mijn telefoon in huis zit, kan gewoon het systeem binnen de app bekijken. Ook streamen geen probleem. Het systeem is wel stabieler. Op het oude netwerk dat op alle drie de AP aanwezig is, kon je zien dat producten binnen de Sonos app dan wel dan niet zichtbaar waren. Dat is nu ook voorbij. Dus lijkt de oplossing tot een stabieler Sonos systeem.