Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Hallo, Ik kan op de opeens niet meer connecten met de Sonos app.Krijg de mededeling dat er geen verbinding is. Terwijl ik gewoon wifi in huis heb. Kan iemand mij helpen? Heb de router al gereset maar dit mocht helaas niet helpen. Diagnose: 974438121 Met vriendelijke groet,Glenn Siera
Beste Sonos (community), Is het mogelijk om het laagste geluidsniveau van de Sonos spelers aan te passen (met een eventueel volgende software update)? Daarmee bedoel ik zowel met de Play 3, als mijn onlangs aangeschafte Play 1 (voor de slaapkamer) is zelfs het laagste geluidsniveau eigenlijk net één tikkie te hard. Ik heb hier al meerder mensen over gehoord, zeker voor het studeren als achtergrond muziek of op de slaapkamer voor bedtime music staan de speakers (op de meest minimale stand, zowel Play 3, als Play 1 die toch al voor kleinere kamers ontworpen is) iets te luid. Graag jou feedback als consument hierop (Like indien mee eens) en vanuit Sonos zijn natuurlijk ook alle reacties / feedback hierover welkom. Greets Thomas
Mijn Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood. Lijkt me toch niet kunnen voor zo'n apparaat. Serienummer B8E937294844F Garantie is vast verlopen (kan ik ook niet meer achterhalen, is niet te zoeken op serienummer). Doe ik iets verkeerd?
Hallo allen.Ik weet dat er afgelopen maanden veel gedoe is geweest over de Sonos app,ik heb er eigenlijk nooit laat van gehad tot nu toe.Gister een nieuwe internet provider (kpn)genomen maar nu worden mijn speakers niet meer gevonden terwijl ik in de app wel aangemeld heb bij het nieuwe netwerk.Ik heb alleen nog maar geluid uit de Arc omdat die met de hdmi is verbonden natuurlijk...met de app kan ik er niets meer mee.Mijn Sub plus twee Era 300's kan ik ook niet meer aanmelden.Ik stap wel vaker over van internet provider en heb hier nog nooit last van gehad.Eigenlijk is nu alles onbruikbaar.Heeft iemand tips.... of geruststellende opmerkingen.
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Sinds een week valt regelmatig het geluid enkele seconden weg, , soms alles, soms alleen sl one speakers. De move geeft geen probleem.
Hallo,Ik heb sinds een week 2 nieuwe Era300’s als Surroundspeakers. Het is me opgevallen dat ik in de rechterspeaker af en toe een klein plop geluidje hoor. Je kan het geluid vergelijken als je een koptelefoon in je telefoon duwt. ik heb de speaker al gereset dit heeft niet geholpen, zojuist hoorde ik het geluidje weer. Wat is dit? Kan Sonos van afstand de speaker aflezen op bepaalde fouten? Ik hoor graag
Set-up: Philips 65OLED807 (Bowers & Wilkens)Sonos Beam Gen 12x Symfonisk speaker (surround) Op dit moment heb ik twee problemen waarvan ik er een opgelost lijk te hebben. Probleem 1: Zodra ik mijn tv aanzet krijg ik zoals gewoonlijk gewoon eerst beeld te zien. Zodra de TV schakelt naar HDMI geluidsysteem gaat het scherm enkele seconden op zwart. Alsof de tv denkt dat hij naast het geluid ook het beeld moet overschakelen. Dit gebeurt soms ook tijdens het tv kijken bij het wisselen van zender of het aanzetten van bijvoorbeeld een video op YouTube. De melding schakelen naar HDMI geluidsysteem komt dan overigens niet in beeld. Dit is alleen zichtbaar bij het aanzetten van de tv. Dit lijkt voor nu opgelost te zijn na het wisselen van wat instellingen in de tv. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen? Probleem 2: Het geluid valt regelmatig weg tijdens het tv kijken. Eerst hapert het geluid voor ongeveer 1 seconde en daarna valt het geluid helemaal weg. Dan komt het vervolgens weer
Vandaag is de sonos app vernieuwd. Er zijn nu twee versies: de s1 versie en de Sonos (S2) versie. Mijn opstelling is: slaapkamer Sonos gen 5 (1), werken alleen via s1 app woonkamer Sonos gen 5 (2) woonkamer sonos sub, gekoppeld aan de sonos gen 5. Ik heb de s2 app gedownload en krijg de melding: of bedienen via s1 of nieuw systeem installeren met s2 app. Wat nu te doen? Moet ik nu de sonos play 5 van de woonkamer terugzetten in de fabrieksinstellingen net als de sub en dan met de s2 app opnieuw installeren? Worden zij zodoende dan verwijderd uit de S1 app en toegevoegd aan de S2 app? Is hierover ergens een handleiding van Sonos zelf te vinden?
Hoi!Helaas is mijn Sonos-systeem sinds gisteren regelmatig aan het haperen. Daarmee bedoel ik dat speakers steeds kort uitvallen. Niet allemaal tegelijk en niet altijd dezelfde speaker. Recentelijk is er een One SLbijgekomen in de keuken, maar dat gaf de eerste dagen geen problemen. Verder is er helemaal niets veranderd, dus ik vraag me af wat er aan de hand is.Ik heb al meerdere malen de speakers van de stroom gehaald en ook de modem/router (Ziggo) gereset, maar dat mocht niet baten.Bevestigingsnummer diagnostische info: 1680819891.
Muziek stopt herhaaldelijk. Spotify verspringt. Wij hebben al meerdere jaren 4 Play1, een Sub en een Playbar. Sinds enkele weken stopt de muziek en/of radio herhaaldelijk. Muziek op Spotify stopt en verspringt. Wij hebben dit probleem nooit eerder gehad. Zie op het forum dat meerdere mensen recent hetzelfde probleem hebben. Is er wat gewijzigd?
Beste, eergisteren een sonos app update moeten uitvoeren. Hierna kan sonos geen verbinding meer maken met mijn netwerk lijkt me. Vanalles geprobeerd zoals apparatuur uitgezet en terug opgezet, router uitgetrokken etc…Alle andere apparaten in huis zitten gewoon op het juiste WiFi netwerk.Kan dit aan de update liggen? Alvast bedanktSteve
Met grote regelmaat valt het geluid weg, meestal komt het na enkele seconden weer terug, soms moet ik opnieuw starten
Geen zin om te searchen :) : ik heb een Sonos ONE SL (super tevreden mee) en wil een tweede speaker een stuk verder op neerzetten maar moeten wel samen gebruikt kunnen worden. Welke kan ik daar allemaal voor aanschaffen?
Ik heb 2 x een one staan en een ray. De one's staan ingesteld als surround op de Ray. De Ray is aangesloten via een internetaansluiting omdat anders de google assistent van slag is. Als ik het systeem inschakel om muziek te luisteren is het vrij hard. Als het daarna uit zet en ik zet de tv aan dan is het geluid heel zachtjes dan moet ik het weer harder zetten. Mijn vraag ....hoe kan dit.Gr Ad
Beste support, Wifi werkt al een tijdje niet meer van mijn Sonos Play:5 Gen2. Vandaag een factory reset uitgevoerd en de speaker wordt herkend tijdens de nieuwe installatie. Verbonden met de LAN kabel is de speaker geupdate. Bij het verbinden met de Wifi gaat het echter mis. Het netwerk worden herkend maar het juiste wachtwoord wordt als onjuist weergegeven en niet geaccepteerd. Ik kan de diagnostics op dit moment niet uitlezen want kan de installatie niet afronden. Betreft dit waarschijnlijk de bekende wifi kaart issue? Hoe nu verder? Graag jullie advies. Alvast hartelijk dank. Mvg, Mark
Ik heb op 28 januari 2 x Sonos One zwart besteld. Helaas nog niet ontvangen. Mijn leverancier meld dat Sonos momenteel met een hardware update bezig is zodat deze nog niet naar mijn leverancier zijn verzonden Is dit waar ? En kan Sonos aangeven wanneer het probleem is opgelost ?
Hoihoi,laatste vraag hopelijk hihi!na veel prutsen heb ik alles kunnen koppelen en via de tv af kunnen laten spelen. Nu is er op de one sl veel muziek klanken maar zijn de stem geluiden wat meer naar de achtergrond getrokken het lijkt dus erop dat de beam de stem doet en de one sl de muziek achter het programma pakt.. geen probleem maar kan die one sl dan niet iets lager gezet worden want als ik dat nu probeer pakt die de beam erin mee.. kan dat aangepast worden.. echter geeft de sonos stereo aan dus ik zit niet op de dolby..
Probleem: Een of meer van mijn Sonosen vallen steeds uit. De andere speakers spelen dan Spotify door maar een of meer speakers vallen uit en doen na ongeveer 10-20 secondden weer mee. SoDe ellende is begonnen na de “upgrade” naar S2. Daarvoor met de ouderwetse bridge nooit problemen gehad. Ben ondertussen redelijk ten einde raad en weet geen oplossingen meer. Situatie: Ik heb 2x Sonos One en 3xSymfonisk. In een redelijk klein huis met houten vloeren. De speakers staan per stuk maximaal 4 meter uit elkaar. 1 Sonos Symfonisk is bekabeld aangesloten. Wat ik geprobeerd heb (o.a.)Sonos Net, op alle drie de kanalen geprobeerd. geen oplossing. Extra speaker bijgeplaatst voor betere mesh dekking, geen oplossing. Firmwares uiteraard up to date. Andere Sonos speaker bekabeld aangesloten, geen oplossing Draadloos aangesloten speakers, allen op fixed IP adres, geen oplossing Extra Accespoint (Asus T68U) aangelegd voor betere wifi dekking, geen oplossingDiagnosecode1592008565Laatste uitval ee
Heb een vrij uitgebreid Sonos systeem en een sterk wifi signaal. 5 ubiquity Aps hangen in de woning. Blijft problemen houden met wegvallen kamers en speakers. Een aantal speakers zijn bedraad aangesloten om bereik van boost te vergroten. Maar blijf problemen houden.Ik heb 2 diagnoses gemaakt 1 waar speakers weggevallen zijn en 1 waarin alles zichtbaar was. diagnose 1576679856 + 455240455 ik hoor graag wat er aan de hand is.
Ik kwam vandaag thuis van het sporten, hoorde ik vanuit de auto op de parkeerplaats voor mijn deur. Ik dacht nog, niks voor de buren om het geluid zo hard te zetten. toen ik dichter bij de deur kwam drong het tot me door dat het bij mij vandaan kwam. Toen ik binnenkwam bleek de installatie op maximaal volume te spelen, de installatie staat er nu twee weken dus ik was even bang voor permanente schade aan de sub of play 5's. is er een manier waarop ik dit kan testen? dan vroeg ik me af of iemand hier er ook al eens last van heeft gehad? ik vind dit toch wel zorgelijk, naast het feit dat ik niet wil dat het lijkt alsof er een feest gaande is, wil ik ook niet tot overlast zijn van mijn buren.
Wat een mooi geluid heeft de era300, Dolby Atmos muziek vind ik erg mooi.Kan iemand uitleggen waarom je de speaker die naar voren is gericht niet hoort?Tenminste, als ik er dichtbij sta, hoor ik aan alle kanten geluid, behalve aan de voorkant.
Na aanzetten van de sonos valt na paar seconden het radio signaal weg komt na een paar seconden weer terugEr is niets aan de router of installatie veranderd Euvel doet zich sinds paar dagen voor ,hiervoor nooit geen last van gehad Iemand oplossing????Aanbieder is de KPN
Beste Sonos GOATS,Ik heb een vraag. Ik wil mijn stereo set vervangen voor een Sonos Arc. Ik heb sinds kort een tv met eARC en maak ook gebruik van een beamer. Nu heb ik ook een aantal HDMI apparaten die ik gebruik waaronder PS4, mediabox KPN, Apple TV en mediaspeler. Nu loopt alles via de interne hub van mijn ONKYO en gaat het prima. Maar hoe ga ik mijn sonos ARC aansturen dat ik ook geluid krijg als ik mijn beamer gebruik zonder dat hiervoor de TV aan moet staan. De ONKYO gaat er uiteindelijk tussen uit en al het geluid moet via de Sonos Arc gaan lopen maar HOE ???? Wat heb ik hier voor nodig ?
Hi! Sinds een ruime week is er een probleem met de verbinding van KPN en Sonos. Hierdoor vallen de speakers soms weg en werkt spraakbediening niet (goed). Na veel contact met Sonos (heel goed en netjes geholpen en geïnformeerd) blijkt dit dus te komen door een probleem bij de router van KPN die een update zou hebben gehad. Dus nu ligt Sonos tijdelijk bekabeld bij ons afwachtende tot KPN iets gaat veranderen. Ik vroeg me af: is er al meer bekend over de oplossing van dit probleem? :)
Sinds enkele dagen wordt de verbinding tussen mijn iPhone en de 2 Sonos One boxen verbroken. Ik heb de indruk dat het gebeurt wanneer ik het huis verlaten heb en later weer terugkeer. Ik moet dan de volledige installatieprocedure opnieuw volgen. Alles (Sonos boxen èn het modem) uit en weer aan. Wat is er veranderd:Ik zie tijdens het aanmelden sinds kort ook een ander Sonos systeem (waarschijnlijk van de buren) onlangs heb ik een update van iOS (16.2) doorgevoerd op mn iPhoneOp mn iPad heb ik geen last van dit probleem. Deze blijft in huis.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.