2x Sonos Five

  • 1 December 2021
  • 4 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Ik wil in mijn nieuwe huis 2 keer de five in stereo gaan ophangen, klinkt dat heel anders als je ze op een kastje/tv meubel zou zetten? 

 

En wat gebeurt er als ik een groep aanmaak om achter in de kamer nog een kleine sonos speaker toe te voegen, blijven de andere 2 in stereo of is het dan een groep met 3 speakers?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Hoi @Ronald22 ,

Ik heb bij mij thuis de twee Five's opgehangen.
Naar mijn inzien levert dat in ieder geval geen resonanties op van kastje/tv meubel.

De andere vraag over 

En wat gebeurt er als ik een groep aanmaak om achter in de kamer nog een kleine Sonos speaker toe te voegen, blijven de andere 2 in stereo of is het dan een groep met 3 speakers?

lijkt me meer iets voor @106rallye

Reputatie 5
Badge +3

En qua bass? Zou je dat mooier klinken als ze ergens opstaan of maakt dat niets uit?

Hoi @Ronald22 ,

Mijn ervaringen met de Five van Sonos en met de Play 5 zijn bijzonder goed wat betreft de weergaven van de bas geluiden.

Ik denk met mijn oren te horen dat het geen verschil maakt.
Goed mijn oren zijn de jouwe niet. En muziek beluisteren is toch een persoonlijke ervaring.

Bij mij hangen ze alle 4 Verticaal voor een perfecte stereo beleving wat de Sonos Five betreft.
De Play 5 gebruik ik voor de Surround beleving in samenwerking met de ARC en twee Sonos Subs.
 

Reputatie 7

@Ronald22 Ronald22 schreef:

En wat gebeurt er als ik een groep aanmaak om achter in de kamer nog een kleine Sonos speaker toe te voegen, blijven de andere 2 in stereo of is het dan een groep met 3 speakers?

Ik heb geen ervaring met stereospeakers, wel met een surroundopstelling. Als ik One in de keuken groepeer met mijn surroundset, dan blijft de surroundset in stand/ De Onre kom ter als mono speaker bij. Ik zien niet in waarom dat bij een stereoset van Five's anders zou zijn. Dus als je daarmee een One groepeert blijven beide Five's links en rechts geven, terwijl de One mono afspeelt.