Beantwoord

Open Spotify i.c.m. Sonos?


Badge

Ik had een korte vraag wat betreft open spotify. Is er ergens een feature request wat betreft open spotify integratie? Op dit moment kun je natuurlijk vanuit de Spotify (App) wel afspelen op je Sonos apparaten, maar nog niet via de webbrowser. Aangezien meerdere huisautomatiseringen (waaronder Home Assistant) gebruik maakt van deze webvariant van Spotify, werken de Sonos speakers hier niet mee.

 

Toch raar dat een grote speler als Sonos schijnbaar een probleem heeft om met deze webintegratie iets te doen. Een speler als de Bose SoundTouch werkt bijvoorbeeld wel. 

Zoals je hier ziet: https://www.home-assistant.io/integrations/spotify/#unsupported-devices

 

Staat deze webintegratie met open spotify ergens op een roadmap? Zo ja, waar kan ik dit vinden en wellicht op voten? Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 4 March 2021, 13:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als ik in webbrowser Open Spotify draai, dan kan ik deze gewoon met Spotify Connect op Sonos afspelen. Net nog even getest. Dus ik weet niet wat er niet werkt bij je maar volgens mij heeft dat niks met Sonos te maken.

Badge

Als ik in webbrowser Open Spotify draai, dan kan ik deze gewoon met Spotify Connect op Sonos afspelen. Net nog even getest. Dus ik weet niet wat er niet werkt bij je maar volgens mij heeft dat niks met Sonos te maken.

Zojuist zelf ook nog eens getest, maar ik krijg in de webbrowser toch echt geen optie om een van mijn Sonos apparaten te selecteren:

Kijk ik dan in m'n gewone Spotify applicatie geïnstalleerd op Windows 10, dan zie ik dit:

Het leek mij dus aan Sonos te liggen dat deze integratie die ik zag voor Home Assistant, alleen bij de Sonos devices niet werkte. Volgens mij gebruikt die applicatie namelijk de open-spotify variant. Maar jij ziet dus wel je devices staan als je naar open spotify gaat? Hmm..

Reputatie 7

Volgens de link uit de eerste post zou dit nog niet in de Sonos-API zitten, dus de vraag aan Sonos is terecht.

Zou het feit dat de devices van @Eddie the Eagle wel, maar die van @jvalst niet te zien zijn nog kunnen liggen aan welke devices jullie hebben (bijvoorbeeld wel of niet Airplklay-geschikt)? 

Reputatie 5
Badge +3

Klopt, via Spotify Webplayer krijg ik ook de optie niet om via Sonos af te spelen.

 

Badge

Volgens de link uit de eerste post zou dit nog niet in de Sonos-API zitten, dus de vraag aan Sonos is terecht.

Zou het feit dat de devices van @Eddie the Eagle wel, maar die van @jvalst niet te zien zijn nog kunnen liggen aan welke devices jullie hebben (bijvoorbeeld wel of niet Airplklay-geschikt)? 

Ja geen idee. Ik heb beneden een surround combinatie met playbar / Sonos One / Sonos One SL. 

Boven heb ik een Sonos One.

 

Het rare is dus gewoon dat puur Sonos dit gebrek heeft binnen deze open Spotify omgeving. Een collega van me heeft Bose SoundTouch, en daar worden al zijn speakers ook weergegeven in de Open variant. Ik ben dus wel benieuwd wat de reden is dat puur Sonos hier problemen mee heeft.

Reputatie 6
Badge +3

Ik ga met een windows 10 laptop via Chrome naar open.spotify.com en kies rechtsonder het spotify connect symbool. Daar staan mijn sonos kamers.

Nu staan ze er soms inderdaad niet, dat los ik op door het even vanuit een Iphone met spoftify app op te starten en dan vind Windows ze spontaan ook. Dat is een bekend probleem maar met workaround.

Badge

Ik ga met een windows 10 laptop via Chrome naar open.spotify.com en kies rechtsonder het spotify connect symbool. Daar staan mijn sonos kamers.

Nu staan ze er soms inderdaad niet, dat los ik op door het even vanuit een Iphone met spoftify app op te starten en dan vind Windows ze spontaan ook. Dat is een bekend probleem maar met workaround.

Hmm apart, dat krijg ik dus niet voor elkaar. Het enige wat er bij komt in de browser is de mobiel zelf. Op de mobiel zie ik daarentegen dan wel weer de speakers van Sonos staan natuurlijk (net als in de Windows 10 applicatie zelf). Zal het liggen aan versies o.i.d.?

 

Sonos app:

Versie: 12.2.7

Sonos OS: S2

 

Alle speakers zitten op versie 12.2.2

Reputatie 6
Badge +3

En wat als je dat trucje even probeert. Dus je start een nummer via spotify connect op, maar dan via de Spotify App, daar zie je `m wel zeg je. Vervolgens kijk je in Spotify Web of je `m ziet en neem je daar over.

Badge

En wat als je dat trucje even probeert. Dus je start een nummer via spotify connect op, maar dan via de Spotify App, daar zie je `m wel zeg je. Vervolgens kijk je in Spotify Web of je `m ziet en neem je daar over.

Ja als ik 'm dus start via Connect, en dan zie ik in m'n Spotify app dat het speelt, echter kan ik dan nog steeds niet selecteren dat hij via Sonos moet in de Connect. Ga ik vervolgens in de App 'm op de Sonos speaker zetten, dan uiteindelijk herkent de Connect nu ook puur de speaker waar het nu op speelt (boven). De speaker in de woonkamer komt hier nog steeds niet bij.

Het uiteindelijke doel wat ik hier dus mee heb, is om in mijn Home Assistant een Spotify card toe te voegen waar ik dus gewoon de muziek kan kiezen die ik wil en dan kan afspelen op het apparaat dat ik wil. Nu kan dit dus alleen met de “Favorites” die ik in de Sonos App zelf heb ingesteld. 

 

Onderin die keuze, daar komen dus de apparaten te staan die ook zichtbaar zijn in Spotify Connect. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb dat probleem dus ook en kom het ook meer tegen in de fora. De enige workaround bij mij is dan om Spotify Connect eerst via de App aan te zetten en dan over te nemen via de webbrowser, dan werkt het wel. Home Assistant doe ik verder niks mee.

Badge

Ik heb dat probleem dus ook en kom het ook meer tegen in de fora. De enige workaround bij mij is dan om Spotify Connect eerst via de App aan te zetten en dan over te nemen via de webbrowser, dan werkt het wel. Home Assistant doe ik verder niks mee.

Zojuist even contact gehad met Sonos. Inderdaad stuurden ze me naar het volgende topic:

https://community.spotify.com/t5/Other-Partners-Web-Player-etc/Web-Player-Connect-Support-Sonos-speakers-in-web-application/td-p/5052858

Het lijkt dus inderdaad dat initieel de speakers er niet bij komen.

Ik heb net nog even goed gekeken naar het afspelen via de app, en inderdaad Eddie, nu krijg ik het ook voor elkaar. Dus als ik start vanaf de spotify App op mijn Sonos speaker, dan ook de Spotify Connect open, dan zie ik daar dat mijn Sonos speaker speelt. Ontkoppel ik hem dan, dan blijft hij er ook tussen staan. Voor Woonkamer heb ik hetzelfde gedaan, en die staat er nu ook bij. De vraag is alleen, voor hoelang.

De klantenservice gaf verder aan dat dit issue dus bij Spotify moet liggen (wat ik betwijfel). Dus ik ga daar eens navraag doen, zodra ik een update heb, zal ik deze hier even plaatsen.

Reputatie 6
Badge +3

Yep, dat is dezelfde workaround als ik gebruik en inderdaad, het blijft helaas niet. Wel voor het moment, dus je zult geen uitval krijgen van muziek maar het kan morgen weer verdwenen zijn.

Ik hoor graag van je als er iets te melden valt; verder denk ik dus wel dat het meer aan de kant van Spotify zit maar aangezien het partners zijn, is het lekker goedkoop om naar de andere partij te wijzen. Zijn ze er bij Sonos van af; er is vast een lijn bij Sonos die naar Spotify reikt en die moet aangesproken worden. Dit probleem speelt al lang.

Badge

Yep, dat is dezelfde workaround als ik gebruik en inderdaad, het blijft helaas niet. Wel voor het moment, dus je zult geen uitval krijgen van muziek maar het kan morgen weer verdwenen zijn.

Ik hoor graag van je als er iets te melden valt; verder denk ik dus wel dat het meer aan de kant van Spotify zit maar aangezien het partners zijn, is het lekker goedkoop om naar de andere partij te wijzen. Zijn ze er bij Sonos van af; er is vast een lijn bij Sonos die naar Spotify reikt en die moet aangesproken worden. Dit probleem speelt al lang.

Ja totaal mee eens. Lijkt me toch dat als partners zijnde je dit probleem gewoon moet oplossen. Het is dus naast Spotify Connect dus ook een aderlating dat diverse huisautomatiseringen werken op basis van deze Spotify API. Ook daar heb je dus geen toegang tot je Sonos apparaten. Ik ga ook eens wat actief worden aan de Spotify kant. Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier ook delen.

 

Bedankt voor de hulp!