Skip to main content

Update on the Sonos App from Patrick Spence

Related products: Community News Sonos News
Update on the Sonos App from Patrick Spence

Patrick’s blogpost is momenteel alleen beschikbaar in het Engels, daarom hebben we deze volledig in het Engels geplaatst. Zodra er een Nederlandse vertaling beschikbaar is, zullen we dit hier ook aanpassen.

 

Hello everyone,

We wanted to take a moment to address concerns regarding our new app that launched in May. At Sonos, delivering an exceptional experience is paramount to all that we do. Unfortunately, your experiences over the past several weeks have fallen short of our commitment to you.

Today, our CEO Patrick Spence published a letter that includes a detailed update on the progress we’ve been making and plans going forward. You can read the full letter here.

We sincerely appreciate your patience and continued support. We are working hard to earn back your trust and are more committed than ever to delivering a consistently great Sonos experience for everyone.

Thank you all for your patience,
Your Sonos Team

 

 

I still don't understand why the new app that you released on May 7th did NOT include the many standard options from the old app, such as a timer, alarm clock, access to the Music Library on a NAS, etc.
Apart from that, I think it is unacceptable that this new app is/was so unstable.

I will be surprised in the coming weeks, I hope you manage to regain the trust of your customers!


👎


Ik heb mijn spullen in Nederland gekocht en de app is ook nederlands. Vandaar mijn Nederlandstalige reactie. 
 

DE DURE SONOS APPARATUUR IS NA DE UPDATE EIGENLIJK ONBRUIKBAAR GEWORDEN 

HOE LANG DUURT DEZE ONAANVAARDBARE SITUATIE NOG?

HET ERGSTE VIND IK DAT SONOS MIJ OP DE APP NOG RECLAMES STUURT OOK VOOR DE NIET WERKENDE SPULLEN….


Op fora geldt het gebruik van hoofdletters als schreeuwen.

Je geeft niet aan wat er mis gaat bij jouw systeem en wat je zelf al geprobeerd hebt, noch hoe het systeem is aangesloten. Dan wordt hulp wat moeilijk. Heb je al eens gebeld met Sonos?


Is 106 ralley bekend met de duizenden negatieve reviews van de app in bijv Apple Store en trustpilot ?

Na alle negatieve reacties over de falende app update leek het mij onnodig alle punten nogmaals op te sommen…

mijn ‘schreeuwen’ lijkt me terecht nu de geflopte update van mei nog steeds niet is hersteld en de dure apparaten niet goed werken met de app  

 

Telefonisch contact zoeken met Sonos heb ik uiteraard geprobeerd. Vroeger werd ik dan prima geholpen. Nu krijg je doodgewoon niemand aan de lijn

 


Dit is een gebruikersforum. Je “schreeuwt” dus tegen collega-gebruikers, niet zozeer tegen Sonos.

Je zegt niet dat je contact met Sonos hebt gehad, dus hoe moet ik dat dan weten? Het is daar inderdaad druk door de vervelende nieuwe app en de problemen die dat veroorzaakt.

Maar goed. Jij hebt dus alle problemen die er met de nieuwe app (geweest) zijn? En er is dus niets verbeterd de afgelopen tijd? Maar wacht je dan tot Sonos iets doet, of doe je zelf ook iets - al is het jammer dat dat nodig is?

Daarnaast: als je een NAS via SMBv1 gebruikt voor je muziekbibliotheek of je daarvoor computer via http verbond met Sonos, verbetert er niets. Beide mogelijkheden worden door Sonos niet meer ondersteund.


ik dacht een reactie te hebben gegeven op een Engelstalig bericht van Sonos waarin verteld werd dat men hard bezig was bla bla…

Aan iedereen die zich heeft gestoord dat ik tegen hen ’geschreeuwd heb’ oprechte excuses, het was pure frustratie over dat bericht

 

dank voor de hulp 106, ik kan er echter weinig mee en beëindig hiermee mijn bijdrage in de hoop ik als één van de eerste gebruikers van Sonos niet na al die decennia hoef af te haken

 


Patrick’s blogpost is momenteel alleen beschikbaar in het Engels, daarom hebben we deze volledig in het Engels geplaatst. Zodra er een Nederlandse vertaling beschikbaar is, zullen we dit hier ook aanpassen.

 

Hello everyone,

We wanted to take a moment to address concerns regarding our new app that launched in May. At Sonos, delivering an exceptional experience is paramount to all that we do. Unfortunately, your experiences over the past several weeks have fallen short of our commitment to you.

 

Today I installed my )Move, Playbar, Sub and 2x One) back from S2 to S1 and removed the new Sonos app.After months of all kinds of problems with the new app, the sound and playing and not playing, the system is completely great again.no more problems and everything is usable again. Even the sound is better.

 

 


 

Today, our CEO Patrick Spence published a letter that includes a detailed update on the progress we’ve been making and plans going forward. You can read the full letter here.

We sincerely appreciate your patience and continued support. We are working hard to earn back your trust and are more committed than ever to delivering a consistently great Sonos experience for everyone.

Thank you all for your patience,
Your Sonos Team

Today I installed my (Move, Playbar, Sub and 2x One) back from S2 to S1 and removed the new Sonos app.After months of all kinds of problems with the new app, the sound and playing and not playing, the system is completely great again.no more problems and everything is usable again. Even the sound is better.

 

 


Aan 106rally

In de playstore heeft Sonos inmiddels een 1,3 van 192K gebruikers. Moeten die volgens jou allemaal telefonisch contact opnemen met de helpdesk?

Als je naar de site van sonos gaat en daar ziet wat er allemaal beloofd wordt qua gebruikersgemak.

"Sonos is het ultieme draadloze sound system: een wifinetwerk door het hele huis dat alle kamers één voor één vult met briljant geluid."

Ik heb mijn hele huis vol staan met Sonos, 13 speakers om precies te zijn. Maar sinds de update geen geluid meer. 

Je kunt wel continu de gebruiker er op wijzen dat ze zelf ook actie moeten ondernemen. Maar laat sonos dat dan ook in mooie bewoordingen op de site zetten. 

"In theorie zou ons systeem waanzinnig kunnen werken. En uw huis kunnen vullen met prachtige muziek. Het is ons alleen niet gelukt een goed werkende app te ontwikkelen die doet wat wij u hebben beloofd."

Ik heb een product gekocht die ik in het stopcontact steek, toevoeg in de app en werkt. Dat is nu niet meer zo. Dat ik dan volgens jou een cursus programeren moet volgen om dit op te lossen is natuurlijk de grootste kolder. Als er zoveel gefrustreerde gebruikers zijn is het probleem van sonos. Laat het probleem daar dan ook. 

Ik als gebruiker kan er niks aan doen dat het systeem niet meer werkt. En ik kan het ook niet oplossen.

Nogmaals een 1,3 in de playstore zegt alles!


Aan 106rally

In de playstore heeft Sonos inmiddels een 1,3 van 192K gebruikers. Moeten die volgens jou allemaal telefonisch contact opnemen met de helpdesk?

Als je naar de site van sonos gaat en daar ziet wat er allemaal beloofd wordt qua gebruikersgemak.

"Sonos is het ultieme draadloze sound system: een wifinetwerk door het hele huis dat alle kamers één voor één vult met briljant geluid."

Ik heb mijn hele huis vol staan met Sonos, 13 speakers om precies te zijn. Maar sinds de update geen geluid meer. 

Je kunt wel continu de gebruiker er op wijzen dat ze zelf ook actie moeten ondernemen. Maar laat sonos dat dan ook in mooie bewoordingen op de site zetten. 

"In theorie zou ons systeem waanzinnig kunnen werken. En uw huis kunnen vullen met prachtige muziek. Het is ons alleen niet gelukt een goed werkende app te ontwikkelen die doet wat wij u hebben beloofd."

Ik heb een product gekocht die ik in het stopcontact steek, toevoeg in de app en werkt. Dat is nu niet meer zo. Dat ik dan volgens jou een cursus programeren moet volgen om dit op te lossen is natuurlijk de grootste kolder. Als er zoveel gefrustreerde gebruikers zijn is het probleem van sonos. Laat het probleem daar dan ook. 

Ik als gebruiker kan er niks aan doen dat het systeem niet meer werkt. En ik kan het ook niet oplossen.

Nogmaals een 1,3 in de playstore zegt alles!

Mijn advies: gebruik (voorlopig) SonoPhone of SonoPad. Kost vrijwel niets en werkt als een tierelier. Dan doen al je 13 speakers het weer als vanouds.


Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze allemaal bellen, want dan dringt het beter tot Sonos door dat die verbindingsproblemen bij veel gebruikers echt serieus zijn. Afgezien daarvan zou je zelf wel kunnen kijken of er in je netwerk iets zou kunnen zitten dat verbinding naar buiten, die de nieuwe app helaas veel meer gebruikt dan de oude, in de weg zit.

Overigens - heb het over een “cursus programmeren” gehad? Even nadenken of je zaken in je netwerk hebt die Sonos in de weg kunnen zitten (powerline, access points) en bedenken of je die nog wel nodig hebt is niet zo heel moeilijk. Waarom zou je dat niet doen? Ben je ertoe verplicht? Nee. Is het vervelend. Ja. Is het jouw verantwoordelijkheid? Nee. Helpt het? Heel misschien. Maar als het wel helpt, heb je tenminste weer muziek. En laat je het probleem inderdaad bij Sonos, dan weet je zeker dat je de konden de tijd die problemen houdt. Dat mag.

En inderdaad, als je niet toevallig nieuwe speakers wilt toevoegen of andere ingrijpender zaken wilt doen en het werkt bij jou inderdaad slecht, dan is het advies van @beynym een goede.