Introductie van Era 300

Related products: Hardware News
Introductie van Era 300

Dag Allemaal,

Vandaag introduceren we Era 300: een ongeëvenaarde ruimtelijke audio-ervaring met Dolby Atmos voor zowel luisteraars als makers.

Era 300

Era 300 heeft maar liefst zes krachtige drivers en dat is ongekend voor een enkele speaker. De drivers sturen het geluid naar links, rechts, naar voren en omhoog voor revolutionaire audioprestaties die luisteraars in het centrum van hun muziek en films in Dolby Atmos plaatsen. 

  • Ontworpen voor ruimtelijk geluid: De complexe akoestische architectuur van Era 300 is verpakt in een elegant zandlopervormig ontwerp. Elke ronding, verhouding en opening verbetert de verspreiding en richting van het geluid om je er helemaal mee te omringen.

  • Surrealistische surround sound: Era 300 is de eerste speaker van Sonos die meerkanaals surround sound produceert als hij wordt gebruikt als home cinema-achterspeaker. Filmliefhebbers kunnen twee speakers combineren met Arc of Beam (Gen 2) voor een optimale Dolby Atmos-beleving, waardoor ze volledig in de scène worden getrokken.

  • Innige samenwerking met muziekindustrie: Sonos heeft nauw samengewerkt met haar community van toonaangevende artiesten en makers, waaronder leden van de Sonos Soundboard. Samen hebben ze Era 300 nauwkeurig gefinetuned, zodat luisteraars kunnen genieten van geluid dat rechtstreeks uit de studio komt en precies klinkt zoals de artiest het heeft bedoeld. 

Era 300 vanaf de achterkant

 

Premium, verantwoord design dat met iedereen rekening houdt

Voortbouwend op de tijdloze door akoestiek ingegeven designkeuzes van Sonos zijn Era 100 en Era 300 een antwoord op de uitdagingen waar ons milieu voor staat. Bovendien zijn ze beter voor iedereen die onze ontwerpen gebruikt door de opvallende nieuwe UI en innovaties waardoor ze langer meegaan, minder energie verbruiken en gebruik maken van gerecycled materiaal in elk product. 

 

  • Duurzamer geluid: Era 100 en Era 300 worden gemaakt met PCR (post consumer recycled) kunststof en verpakt in 100% duurzaam papier. Bovendien is er gezorgd voor lager energieverbruik omdat ze in de standby-stand minder dan twee watt verbruiken en een nieuwe geavanceerde slaapfunctie hebben.

  • Ontworpen om lang mee te gaan: Beide speakers zijn ontworpen om lang van te genieten en zijn gebouwd voor onderhoud door minder lijm te gebruiken en over te stappen op schroeven, zodat ze makkelijk uit elkaar kunnen worden gehaald en gerepareerd.

  • Opvallende, nieuwe interface: Era 100 en Era 300 hebben een gebruiksvriendelijke nieuwe gebruikersinterface, met een nieuwe capacitieve volumeregelaar voor eenvoudige bediening van je muziek met je stem, de Sonos-app, Apple AirPlay 2 en Bluetooth®️.

  • Vernieuwde connectiviteit Stream al je favoriete audio via wifi of bluetooth en sluit andere geluidsbronnen als een platenspeler rechtstreeks aan met een aux-kabel en de Sonos-lijningangsadapter.

  • Trueplay nu beschikbaar voor meer luisteraars: Met behulp van de microfoons in Era 100 en Era 300 optimaliseert Trueplay met één tik in de Sonos-app het geluid voor de unieke akoestiek van je ruimte. Beschikbaar voor zowel Android- als iOS-gebruikers.

Era 300 kan vandaag worden gereserveerd op sonos.com en wereldwijd vanaf 28 maart 2023 voor € 499. Ga voor meer informatie naar Sonos.com

Lees hier het volledige persbericht voor Era 100 en Era 300.

Beste Sonos, Al jarenlang wordt door jullie Trueplay niet ondersteund op al jullie producten als je met een Android-toestel werkt. De uitleg was steevast dat het ligt aan de Android toestellen omdat deze zo'n brede range van standaarden heeft. Nu komen jullie met een nieuw product en kan het ineens wél? 

Het zit hem dus níet in de Android toestellen, maar het zit hem in de Sonos producten. Wees hier nou eens eerlijk over. Is het hardware- of softwarematig geimplementeerd in de nieuwe producten? Graag hierover ook een uitleg. 

Ik zit hier met een setup van ruim €1800,- (Arc en 4 one's) en het lijkt me dat deze nu dus ook middels een update Trueplay moeten kunnen ondersteunen via mijn Android-apparaat.

Dank.


Dit is juist doorgevoerd als oplossing voor de Android gebruikers. De TruePlay wordt vanuit de speaker geregeld.


Op het engelstalige forum kun je veel meer toelichting op de (on)mogelijkheden van de nieuwe Era's vinden: https://en.community.sonos.com/product-updates/introducing-era-300-6880781/index3.html


Zeer teleurgesteld in de Era300 als surroundspeakers. Had beter balans met de One dan met de Era 300

 

de Arc is te nadrukkelijk aanwezig en de era300 zijn van de voorzijde nihil kwa geluid. Hierdoor geen juiste balans verhouding 

 

Sonos hierover gesproken blijft een intern probleem te zijn. En dat verbaasd mij voor zo groot uit te pakken en dan komt dit


Laatst 3x Sonos Era 300 aangeschaft, waarvan er 2 in de surroundopsteling staan in combinatie met een Arc en 2 Subs.

Ik heb echter niet de ideale positie t.o.v. de bank waar ik zit. De rechter surround is op circa 3 meter en de linker op 1 meter afstand.

Ik krijg het via True-play niet voor elkaar de surround juist te balanceren. Links is te hard en rechts te zacht.

Je kan de volume van de surrounds regelen, maat dan gaan ze allebei in de + of -.

Het zou fijn zijn als je deze apart kan regelen, zodat ik alleen de linker surround bijv. kan minnen of de rechter surround kan plussen.

Verder hele goede speakers, zeker als stereo of mono opstelling, want dan gebruik je de volledige Era 300. Als surround is het voorste gedeelte uit en heb je het gevoel de speaker niet volledig te benutten. 


Ik hoop dat ze dat voorste deel toch iets meer volume geven in een update 


Ben al een tijdje bij de Sonos club en dat bevalt goed! Begonnen met een Playbar, daana 2 Play 3’s en daarna een sub Gen2. Maar goed, een paar maanden geleden overgestapt naar een Arc en dat was al een hele stap vooruit maar miste toch dat Atmos gevoel. Sinds gister 2x Era 300 aangesloten en dat was een goede keuze. Prachtig geluid, zowel films als muziek. Het is wel ff wennen dat de muziekdiensten via de Sonos app moeten gaan maar daar kan ik mee leven. Zijn er geen negatieve punten dan? Op dit moment kan ik die niet benoemen. Voor mijn middel grote woonkamer een heerlijk geluid dus ik vind het die prijs wel waard! 


Laatst 3x Sonos Era 300 aangeschaft, waarvan er 2 in de surroundopsteling staan in combinatie met een Arc en 2 Subs.

Ik heb echter niet de ideale positie t.o.v. de bank waar ik zit. De rechter surround is op circa 3 meter en de linker op 1 meter afstand.

Ik krijg het via True-play niet voor elkaar de surround juist te balanceren. Links is te hard en rechts te zacht.

Je kan de volume van de surrounds regelen, maat dan gaan ze allebei in de + of -.

Het zou fijn zijn als je deze apart kan regelen, zodat ik alleen de linker surround bijv. kan minnen of de rechter surround kan plussen.

Verder hele goede speakers, zeker als stereo of mono opstelling, want dan gebruik je de volledige Era 300. Als surround is het voorste gedeelte uit en heb je het gevoel de speaker niet volledig te benutten. 

True-Play uitzetten en dan kan je de afstand van de surroundspeakers aanpassen, verwacht geen wonderen maar het het helpt ietwat.


Zeer teleurgesteld in de Era300 als surroundspeakers. Had beter balans met de One dan met de Era 300

 

de Arc is te nadrukkelijk aanwezig en de era300 zijn van de voorzijde nihil kwa geluid. Hierdoor geen juiste balans verhouding 

 

Sonos hierover gesproken blijft een intern probleem te zijn. En dat verbaasd mij voor zo groot uit te pakken en dan komt dit

Mee eens.. Na enkele dagen wat getest te hebben, toch besloten om de One’s terug te zetten.

Als mono-stereo speakers prima, als surroundspeakers niet echt onder de indruk.

Bij Atmos content kan ik begrijpen ik dat de voorste speaker is uitgeschakeld, maar bij gewoon stereo muziek begrijp ik het ook niet echt, zelfs in een surroundopstelling.

Hebt dan maar zo een grill van voor en er komt niets uit :-)


@BobbyJ Wat bedoel je met “Het is wel ff wennen dat de muziekdiensten via de Sonos app moeten gaan maar daar kan ik mee leven. ”?


@BobbyJ Wat bedoel je met “Het is wel ff wennen dat de muziekdiensten via de Sonos app moeten gaan maar daar kan ik mee leven. ”?

Daar bedoel ik mee dat je bijv. niet via de Spotifyapp je muziek moet starten, dan krijg je niet het beste geluid. Je moet via de Sonosapp je Spotify koppelen en via de Sonosapp je Spotify starten, dan krijg je het beste geluid. Het werkt iets anders en misschien iets omslachtiger maar het resultaat is prima👍


Ik vind de app van Sonos juist fijner werken. Alle muziek services die ik gebruik in 1 player. Je zou ook eens een abonnement op Apple Music kunnen proberen. Ik heb een era300 in de eetkamer staan en bij spatial music is dat echt een heel mooi geluid. 


Ik gebruik Spotify altijd via de Sonos app omdat ik die gewend ben. Als ik eens de Spotify app gebruik merk ik overigens geen kwaliteitsverschil. Merk jij dat wel, of heb je dat ergens vandaan (linkje)?