Dit is Sonos Roam de ultradraagbare smart speaker

Related products: Hardware News
Dit is Sonos Roam de ultradraagbare smart speaker

Met veel plezier introduceren wij jullie aan de Sonos Roam, de ultradraagbare smart speaker die thuis en tijdens elk avontuur onderweg geweldig geluid produceert. Het krachtige, aanpasbare geluid van Roam overtreft alle verwachtingen voor een speaker van zijn formaat. Hij kan thuis via WiFi worden verbonden met je Sonos-systeem en schakelt automatisch over naar Bluetooth als je onderweg ben. De moeiteloze installatie en bediening en nieuwe slimme functies maken het makkelijker dan ooit om overal van muziek en meer te genieten. Roam weegt nog geen 450 gram en het elegante, duurzame design is ideaal voor in huis, de tuin of waar je ook gaat.

Leer Sonos Roam kennen

Door de gelijktijdige verbinding met WiFi én Bluetooth is je stream-ervaring altijd en overal naadloos Als je thuis luistert maakt Roam verbinding met je systeem en streamt hij via WiFi. Als je de deur uitgaat, schakelt hij automatisch over naar bluetooth om weer verbinding te maken met je mobiele apparaat.

Met de nieuwe functie Sound Swap kun je de play/pauze-knop op de speaker vasthouden om de muziek over te schakelen naar de dichtstbijzijnde speaker in je Sonos-systeem thuis. Zo kun je de muziek gemakkelijk verplaatsen van de ene naar de andere kamer.

Sonos Roam (links) en Sonos Move (rechts)

Dankzij de naadloze connectiviteit wordt Bluetooth-streaming ook mogelijk voor de rest van het systeem; met de Sonos-app kunnen namelijk alle Sonos-speakers worden gegroepeerd met Roam als er wordt gestreamd via Bluetooth. Roam werkt met meer dan 100 streamingdiensten, waaronder Sonos Radio, en kan eenvoudig worden bediend met de Sonos-app, je stem via de Google Assistent, Apple AirPlay 2 of rechtstreeks vanaf je favoriete muziekdiensten en -apps als Spotify.

Roam is ervoor gemaakt om waar je ook bent een ongelofelijke geluidsbeleving te creëren. Net als alle Sonos-producten is Roam getuned door toonaangevende experts uit de muziek- en filmindustrie om te garanderen dat de speaker content precies zo weergeeft als de maker het heeft bedoeld. De nauwkeurig ontworpen akoestische architectuur produceert een rijk en gedetailleerd geluid dat net zo helder, diep en vol klinkt als je zou verwachten van een grotere speaker.

Automatische Trueplay-tuning is nu ook beschikbaar als er wordt gestreamd via Bluetooth en WiFi. Dit betekent dat Roam altijd is afgesteld voor de beste luisterbeleving in elke omgeving.

Roam is verkrijgbaar in Shadow Black en Lunar White. Dankzij de driehoekige vorm en het ronde hoeken pak je hem makkelijk vast en staat hij mooi in elk interieur. De speaker combineert elegantie met duurzaamheid, is stofbestendig en volledig waterdicht en heeft een - grondig geteste - IP67-rating. De siliconen zijkanten beschermen tegen vallen en stoten.

Roam is klaar voor elk avontuur met tot 10 uur continue afspeeltijd met één lading. Bovendien behoudt de batterij 10 dagen zijn spanning als de speaker niet wordt gebruikt.

Opladen kan met de meegeleverde USB-C-kabel, maar kan ook door verbinding te maken met de - apart verkochte - speciale magnetische draadloze oplader van Sonos, of een draadloze Qi-gecertificeerde oplader.

Sonos Roam

Roam is verkrijgbaar vanaf 20 april voor €179 op sonos.com en via deelnemende dealers

 

Heb 2 roams gekocht om deze samen op terras te laten spelen maar dat wil maar niet lukken.

Heel gebruiksonvriendelijk systeem en dus ook niet aan te raden.

Heb er al spijt van.


Via bluetooth gaat dat inderdaad niet - dat is ook vrij ruim bekendgemaakt. Met wifi zou het wel moeten kunnen. Maar als je de Roam via bluetooth gebruikt is hij net zo gebruikersonvriendelijk als elke andere bluetooth speaker. Waar zit je probleem?


Krijg de roam niet aangesloten, niet met reset, niet met blauw/groen of  oranje lampje..heb van alles geprobeerd. Heb sonos s1 app en probeer een nieuw s2 aan te maken voor de move en de roam, de rest kan niet op de s2.

Dat laatste, een nieuw netwerk aanmaken lukt niet. Krijg Sonos ook niet aan de lijn voor een signaal te verzenden. Valt me erg tegen als het me vandaag niet lukt stop ik ermee en stuur ik het terug. ERG TELEURSTELLEND..vooral omdat ik altijd super tevreden ben geweest, ook over de service...


Oja ,en bluetooth lukt al helemaal niet, niet met macbook niet met iPhone...


Bluetooth lijkt inderdaad niet te lukken als de Roam niet eerst via wifi aangesloten in geweest. De Roam werkt, zoals alle speakers van na ongeveer mei 2020 alleen op S2 software. Dan begrijp ik niet wat je bedoelt met “een nieuw S2 aan te maken”. Er is geen “nieuw netwerk”, maar een nieuwe Roam die je aanstuurt met een nieuwe app. Je hebt de S1 app al, dus download je ook de Sonos app (die altijd S2 is) en logt in met je bestaande account. Dan zou je de set up instructies voor de Roam moeten moeten kunnen volgen, zie https://support.sonos.com/s/article/4994?language=nl_NL Waar gaat het dan mis?

En wat voor signaal wilde je verzenden?


Bluetooth lijkt inderdaad niet te lukken als de Roam niet eerst via wifi aangesloten in geweest. De Roam werkt, zoals alle speakers van na ongeveer mei 2020 alleen op S2 software. Dan begrijp ik niet wat je bedoelt met “een nieuw S2 aan te maken”. Er is geen “nieuw netwerk”, maar een nieuwe Roam die je aanstuurt met een nieuwe app. Je hebt de S1 app al, dus download je ook de Sonos app (die altijd S2 is) en logt in met je bestaande account. Dan zou je de set up instructies voor de Roam moeten moeten kunnen volgen, zie https://support.sonos.com/s/article/4994?language=nl_NL Waar gaat het dan mis?

En wat voor signaal wilde je verzenden?

Okay, k ga het morgenvroeg nog eens proberen!


Ik word helemaal gek van Sonos. Ik heb een play 5, Beam, roam en 3x one. Niets werkt meer.  Wil ik producten verwijderen uit mijn oude app om opnieuw toe te voegen dan krijg ik de melding dat ik een update moet doen. Doe ik de update dan krijg ik een foutmelding “updateprobleem” Hoe vaak ik het ook probeer. In de nieuwe app kan ik geen nieuwe producten toevoegen zonder een update. Doe ik de update dan krijg ik ook in de nieuwe app dezelfde foutmelding. Zeer frustrerend!!! Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of alles kan resetten?


Heb je al eens gebeld met Sonos?


Je kan zelfs niet meerdere roams (buiten bereik van wifi) met elkaar koppelen, niet mono en niet stereo!

Het leek zo mooi, kleine support speakers binnen als stereo paar en als je in het park zit mooi stereo (of op zijn minst 2x mono) geluid…. helaas.

 

Hiermee sla je de spijker op z'n kop...hoop dat Sonos hier iets mee gaat doen  gemiste kans!


Ik denk het niet, want dezelfde berichten lees ik al heel lang over de Move. Maar goede hoop kan geen kwaad!


Wanneer wordt het mogelijk 2 Roam speakers via bluetooth als stereopaar te koppelen?...is anders een gemiste kans...


Sonos laat zich nooit uit over toekomstige features.


Ik heb twee roamsl gekocht om met de bekabelde beam gen.1 te koppelen aan de tv. 
Helaas gaat dit niet niet goed en zit er een vertraging op de roam. 
 

Moet dit wel kunnen of heb ik de verkeerde (achtergrond) speakers gekocht en de verkoop tekst: “Roam overtreft alle verwachtingen voor een speaker van zijn formaat. Hij kan thuis via WiFi worden verbonden met je Sonos-systeem” verkeerd begrepen?


De Roams kunnen niet als surround ingesteld worden. Een beetje googelen en dat was prima te vinden.

Een surroundopstelling is min of meer een vaste opstelling, de roams zijn juist bedacht om deze draagbaar te maken en overal in te zetten. Je had moeten kiezen voor bijvoorbeeld de One.


Overigens staat dat ook al vermeld in dit topic. 


Overigens staat dat ook al vermeld in dit topic. 

Klopt, dat het niet als surround sound gaat werken, dat wist ik. Maar ik dacht dat het wel als “achtergrond” geluid erbij gezet kon worden. 
Maar dat gaat ook niet omdat er flink vertraging op het geluid zit. 


De Roams kunnen niet als surround ingesteld worden. Een beetje googelen en dat was prima te vinden.

Een surroundopstelling is min of meer een vaste opstelling, de roams zijn juist bedacht om deze draagbaar te maken en overal in te zetten. Je had moeten kiezen voor bijvoorbeeld de One.


maar met een Beam en twee OneSL speakers kan ik dus een surround sound creëren op mijn tv? Bedankt voor de tip. 
 



maar met een Beam en twee OneSL speakers kan ik dus een surround sound creëren op mijn tv? Bedankt voor de tip. 
 

Klopt, of met de IKEA-speakers. 


 


maar met een Beam en twee OneSL speakers kan ik dus een surround sound creëren op mijn tv? Bedankt voor de tip. 
 

Klopt, of met de IKEA-speakers. 


Twee one’s besteld 😃


One’s of One SL’s? One’ ps zijn duurder en hebben een microfoon die je bij een surroundopstelling niet gebruikt.


P.S. Je hebt je Roams waarschijnlijk gegroepeerd met de Beam. Groeperen geeft met TV-geluid altijd wat vertraging naar de gegroepeerde speakers.


One’s of One SL’s? One’ ps zijn duurder en hebben een microfoon die je bij een surroundopstelling niet gebruikt.

SL


P.S. Je hebt je Roams waarschijnlijk gegroepeerd met de Beam. Groeperen geeft met TV-geluid altijd wat vertraging naar de gegroepeerde speakers.


Inderdaad, hoe zou je dat kunnen oplossen dan?


Dat is niet op te lossen.


Dat is niet op te lossen.

Ah oké, dan heb ik er toch goed aan gedaan andere speakers te kopen