Skip to main content
News

De nieuwe Sonos Mobiele App & Web App

Related products: Software News
De nieuwe Sonos Mobiele App & Web App

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Elke keer bij overschakelen naar ARC zijn er 2spekers en de beam weg, moet ze dan elke keer handmatig toevoegen.

Zet ik streaming dienst aan bestaat dit problem niet. De oude app handelde dit gewoon goed af. Ook opstarten gaat stuk trager.

Regelmatig valt de app. uit met de mededeling dat er geen netwerk is.

Ook volume regeling reageert soms vreemd.

Kortom kunnen we downgraden, de nieuwe app. is duidelijk geen verbetering.


Met Android wel (via apk-mirror) als verlies je dan functionaliteit als de firmware al geüpdated is. Veel iPhone-gebruikers gebruiken nu Sonophone.


Als je systeem het niet goed doet is dat vervelend. Sonos heeft dit op allerlei levels verkeerd gedaan. Maar hier alleen maar ventileren en niet eens de moeite neemt om je problemen te vermelden - en zelfs niet eens om te onderbouwen wat je zo vervelend vindt aan de app - voegt niets toe. Hier heeft niemand wat aan.

Niet zeveren, kerel. De lijst is gewoon eindeloos. Op iPadOS werkt zo goed als niets. Je mag blij zijn als je na drie minuten muziek op hebt al is het dan niet eens wat je wou opzetten. 

 


Als je systeem het niet goed doet is dat vervelend. Sonos heeft dit op allerlei levels verkeerd gedaan. Maar hier alleen maar ventileren en niet eens de moeite neemt om je problemen te vermelden - en zelfs niet eens om te onderbouwen wat je zo vervelend vindt aan de app - voegt niets toe. Hier heeft niemand wat aan.

Niet zeveren, kerel. De lijst is gewoon eindeloos. Op iPadOS werkt zo goed als niets. Je mag blij zijn als je na drie minuten muziek op hebt al is het dan niet eens wat je wou opzetten. 

 

iPadOS werkt hier prima, plaatjes worden gewoon redelijk snel ingeladen en alles kan gewoon gekozen worden. Weinig problemen dus eigenlijk. Blijft lastig, ook voor Sonos, wat dat dan kan veroorzaken.

Overigen heb ik meerdere kennissen die ook met IOS werken en geen van hen heeft noemenswaardige problemen met de standaard mogelijkheden.

Je zou SonoPad eens kunnen proberen, prima app ook.


@RonyV Mijn punt is nu juist dat het bij velen misgaat en bij anderen best goed. Mijn app is niet vlot, maar wat jij zegt herken ik helemaal niet. Dan moet je Sonos confronteren met alles wat er (bij jou) mis is. Je kunt ze bellen en misschien een oplossing krijgen of hier neerzetten wat er bij jou niet goed gaat. Maar alleen klagen, zoals sommigen hier doen, helpt niemand.


@RonyV Mijn punt is nu juist dat het bij velen misgaat en bij anderen best goed. Mijn app is niet vlot, maar wat jij zegt herken ik helemaal niet. Dan moet je Sonos confronteren met alles wat er (bij jou) mis is. Je kunt ze bellen en misschien een oplossing krijgen of hier neerzetten wat er bij jou niet goed gaat. Maar alleen klagen, zoals sommigen hier doen, helpt niemand.

Ik heb dit allang doorgegeven. Je krijgt gewoon een standaard mail terug. Trouwens uitleggen wat er niet goed gaat? Ik kan makkelijker uitleggen wat wel werkt: niets zoals het zou moeten. Of was mijn screenshot niet duidelijk?

Als die bende klootzakken ook maar iets begaan waren met hun klanten hadden ze allang de vorige versie terug aangeboden in de appstore. Dat werkt perfect en vele android gebruikers hebben het al gedaan. Op apple toestellen moet het via de appstore, maar dat wil Sonos niet want dan kunnen ze hun nieuwe headphones niet verkopen. Je moet trouwens al heel onnozel zijn om ooit nog iets van die rommel te kopen. En dat zeg ik als klant vanaf de begindagen. En je moet mij niet proberen wijs maken dat ik een uitzondering ben. Ga eens kijken bij de Amerikaanse community of op Reddit. 
Het bedrijf heeft trouwens het water aan de lippen, dus een upgrade komt er misschien zelfs niet meer.


Het klonk zo mooi deze update, maar ik kan van geen van de nieuwe functionaliteiten en interface designs genieten, want sinds deze update is mijn systeem niet meer te verbinden. Na een reset van mijn modem pakt ie heel soms voor een kwartiertje mijn systeem weer op, daarna is weer alles weg. Resetten naar fabrieksinstellingen, app resetten, niks werkt. Zelfs mn Roam is via Bluetooth niet meer te vinden. Hopeloos! Ik zie tientallen soortgelijke klachten binnen deze community. Hopelijk leest Sonos die ook. Excuses aanbieden en de oude app versie meteen weer beschikbaar stellen zou ik zeggen.

Heel herkenbaar, op mijn ipad is de verbinding na update weg.


@RonyV Bij Apple kun je niet een vorige versie van de app terugzetten, dat ligt niet aan Sonos. De oude app terugzetten leidt tot verlies van mogelijkheden als je systeem inmiddels veel verder is.

Sonos heeft zich in een hoek geverfd door de oude app niet meer te ontwikkelen en de nieuwe niet af te hebben op het moment van invoeren. Daar mag je best zeer kritisch op zijn - ik ben dat ook. Maar zonder die koptelefoon gaat het niet goed met Sonos en daar heeft niemand iets aan.

Ik heb overigens niet gezegd dat jij een uitzondering zou zijn, maar dat Sonos zou (moeten willen) leren van het feit dat het bij jou zo slecht gaat en bij anderen niet. Dan moet je de kans daartoe wel geven. Jij hebt dat gedaan, prima. Maar uit deze berichten kon ik dat niet afleiden.

En inderdaad, als fervent lezer op deze community word ik wat moet van de eindeloze "metoo”-berichten die niets toevoegen. Taal als “gezever” als iemand een ander mening heeft dan jij  en “klootzakken” voor Sonos helpen overigens ook niet.


@RonyV Bij Apple kun je niet een vorige versie van de app terugzetten, dat ligt niet aan Sonos. De oude app terugzetten leidt tot verlies van mogelijkheden als je systeem inmiddels veel verder is.

Sonos heeft zich in een hoek geverfd door de oude app niet meer te ontwikkelen en de nieuwe niet af te hebben op het moment van invoeren. Daar mag je best zeer kritisch op zijn - ik ben dat ook. Maar zonder die koptelefoon gaat het niet goed met Sonos en daar heeft niemand iets aan.

Ik heb overigens niet gezegd dat jij een uitzondering zou zijn, maar dat Sonos zou (moeten willen) leren van het feit dat het bij jou zo slecht gaat en bij anderen niet. Dan moet je de kans daartoe wel geven. Jij hebt dat gedaan, prima. Maar uit deze berichten kon ik dat niet afleiden.

En inderdaad, als fervent lezer op deze community word ik wat moet van de eindeloze "metoo”-berichten die niets toevoegen. Taal als “gezever” als iemand een ander mening heeft dan jij  en “klootzakken” voor Sonos helpen overigens ook niet.

Sorry hoor maar ik heb er geen ander woord voor dan “klootzakken”. 
En die koptelefoon, dat zal een succes worden!
“Hier zie, onze koptelefoon! Kan nog niks maar we gaan in toekomst nog wel functionaliteiten toevoegen en eventueel zelfs de beam ondersteunen. Hij is ook wel een stuk duurder dan deze van de markleiders maar hey, onze klanten zijn toch maar idioten. Die gaan dat zeker kopen.”

Na het s1 → s2 debacle en het uitrollen van een app die niet werkt en zelfs essentiële functionaliteiten mist, voorspel ik deze (nog niet helemaal klaar maar we brengen ‘m toch al uit) koptelefoon een gigantisch succes!

 


Ik heb een stroomstoring gehad en daardoor mijn NASserver opnieuw moeten activeren. Hij heeft nu een ander IP adres, maar dat kan ik niet aanpassen in de Sonos app. Advies is dan om het in de windows app te doen, maar daar kan ik absoluut niet vinden waar ik moet zijn. Ik zou naast de naam van mijn systeem op het tandwieltje moeten klikken en dan naar beheer. Maar als ik op het tandwieltje klik komt er geen beheer te staan. Ik kom wel in settings maar daar kan ik geen map toevoegen. Ik kan dus niets aanpassen en geen nieuwe map installeren. Wie heeft een goede tip. Ik heb geen Apple systemen dus die tips kan ik niet veel mee.


Deze gelezen?

https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-a-nas-drive-with-sonos


Die heb ik gelezen, vandaar dat ik ook via de web app ben gegaan. Maar ook daar kom ik niet verder.


Wat heb je nu gebruikt, de web-app of de Windows-app? De laatste moet je gebruiken op een Windows pc.

Je kunt deze hier downloaden. https://support.sonos.com/nl-nl/downloads


De web app, ik ga de windows app proberen. Dank voor de tip.


Nogmaals dank voor de tip, de nieuwe map is aangemaakt en werkt. 


Ik gebruik al 16 jaar Sonos! Na de eerste update waren de ‘oudere’ componenten niet in de nieuwe app te benaderen. Dat moest via de oude app! Armoede troef, duurzaamheid -1!

Nu met de nieuwe update slaan se wederom de plank volledig mis. In het begin had ik nog hoop omdat het breeduit aangekondigd werd, maar helaas, Sonos is het niveau van Eén startup; fake it till you make it, helaas nooit ontstegen. Ik heb genoeg geïnvesteerd in dit merk dat in de kinderschoenen is blijven staan.


Ik weet een ding wel en dat is dat ik mijn hele sonos systeem (arc de sub en 2 era 300 speakers) na de app update alleen nog gebruik als tv geluid systeem. Als ik muziek luister doe ik dat nu via de Apple HomePod. Dat werkt zoveel beter en veel gemakkelijker. En geen gekloot met een slecht werkende app waar telkens functies bij komen of verdwijnen en n niet werken ! 
wel erg jammer dat ik daar zo’n duur systeem voor gekocht om alleen als tv boxen te gebruiken. 
BEDANKT SONOS ! 


@ndiena De S1/S2-split was inderdaad vervelend, maar Sonos is wel de enige fabrikant die in nog ondersteuning biedt voor devices die uit 2006 kunnen stammen. Daar moet je bij Bose of Logitech (ik had ooit een Squeezebox) niet om komen. Dat zou je ook als een +1 voor duurzaamheid kunnen zien.

@RichieK Werkt op jouw Arc ook Airplay niet? Want dat gebruik je voor de Homepod ook.


 

@RichieK Werkt op jouw Arc ook Airplay niet? Want dat gebruik je voor de Homepod ook.

Ja de AirPlay werkt wel maar dan is de kwaliteit van de muziek gelijk een stuk minder. Niet erg voor radio maar verder ….


Ik heb geen HomePod- waarom is de kwaliteit daarop dan beter?


Ik heb geen HomePod- waarom is de kwaliteit daarop dan beter?

Ik bedoel niet dat het geluidskwaliteit op een HomePod beter is dan op een sonos arc. Maar als je geluid via AirPlay op een arc afspeelt is het wel minder. 


Ik luister nu radio via een Google audio. Werkt perfect. Echt ongelooflijk binnen 2 seconden muziek. Kom daar bij Sonos maar eens om. De app start niet eens meer op.

11 speakers die ik wekelijks even afstof. Ik kijk over een jaar nog even of er al een oplossing is gevonden. 

Tot die tijd wens ik de medewerkers van sonos alvast fijne kerstdagen en een gezond 2025


Ik maak veel gebruik van Voice-control. Dat werkt steeds beter (of ik begin het steeds meer te snappen). Je moet wel goed Engels spreken, maar dan snapt hij meer dan je denkt. Zo kan ik met stembediening apparaten aan elkaar koppelen en ontkoppelen, volume regelen en zelfs mijn favoriete radiostations laten spelen (die heb ik als favorieten in Sonos Radio gezet en niet in Tune in). Ik heb de app steeds minder nodig dus. Desondanks hoop ik nog eens mijn playlists te kunnen samenstellen, wijzigen en aan te vullen en de wachtrij tot playlist te kunnen promoveren. Ook zou het mooi zijn als ik mijn eigen muziekbibliotheek met Voice-control zou kunnen bedienen. Maar kortom: ondanks de erbarmelijk slechte nieuwe app valt er met Sonos nog genoeg plezier te beleven.


Dat is Sonos Voice Control. Jammer dat die geen Nederlands doet, dat is voor mijn huisgenoten echt een nono.


Ja, zoals ik al zei: je moet wel goed Engels spreken.