News

De nieuwe Sonos Mobiele App & Web App

Related products: Software News
De nieuwe Sonos Mobiele App & Web App

Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Waar kan ik mijn muziekbibliotheek veranderen en of toevoegen in de nieuwe webapp ?

Als ik nu op muziekbibliotheek klik komt er enkel de bestaande en is er nergens een knop voorzien om te wijzigen en/of toe te voegen !

 

Deze nieuwe app trekt op niks. Ze werkt niet vlot (zelfs op een iPhone 15 Pro is het niet vloeiend). Er ontbreken basisfuncties zoals een slaaptimer instellen of wekkers wijzigen en aanmaken. De huidige supportpagina verwijst daarvoor om de app op de computer te gebruiken… Als ik in bed lig en een slaaptimer wil instellen of de wekker wil aanpassen ga ik heus niet mijn computer halen! Wat een schande..


Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

 
 
 
 

Ik heb zonet de nieuwste Sonos update gekregen op mijn android gsm.

Een echte ramp vermits de alarmen verdwenen zijn, en ik gebruik mijn Sonos systeem als wekker, zonder die alarmen ben ik niets met het hele systeem, daar hield ik het voor…

 

BRENG DIE ALARM OPTIE TERUG AUB, MOEILIJK KAN DIT NIET ZIJN !!!!!!


Dit is echt ongelooflijk, de alarm functie is gewoon verdwenen😡

waarschuwing voor iedereen, update de app niet want dan verlies je functionaliteit!


Alarmen zit toch onder je systeem en dan rechts beheren.
Dat is nog te vonden, maar nu het spul weer aan de praat krijgen.
Gisteravond update gedaan en werkte sonos nog, vanmorgen alles zo dood als een pier.


Wat een flop. Geen alarm instellingen. Hoe bedenk je het? Op zich vind ik dat de UI wel wat verbeteringen heeft maar een app-update uitbrengen die cruciale functionaliteit mist is echt een no-go. Sterk verbeterd is wel het groeperen. Zo verbeterd zelfs dat ik het per ongeluk deed terwijl ik alleen maar van ‘ruimte’ wilde wisselen. Slechte UX dus. Maar als je groeperen belangrijk vindt dan is die functie nu veel beter geïmplementeerd. Dat dan wel.


Ik krreg nog geen melding van update en vind die app niet in de play store?


Als je de volume verhoogt of verlaagt zie je getal aanduiding meer…. bijv. Volume 10%.

Sleeptimer is verdwenen

True play…. is ook weg

Batterij status van speakers die draagbaar zijn ook verdwenen.

 

Al met al nog geen verbetering.


Ik had een zorgvuldige lijst met radiofavorieten die allemaal met de hand waren toegevoegd. De hele lijst is verdwenen en volgens mij is de mogelijkheid om met de hand URLs toe te voegen ook weg. Ik verkoop mijn Sonos systeem als dit waar blijkt te zijn.


Vanochtend gebeld met Sonos omdat Alarmen verdwenen zijn. Waren ze niet van op de hoogte, ik moest nog maar een keer de app opnieuw downloaden. Maar de alarmen zijn echt weg. Geen oplossing voor, jammer, morgen een vrije dag maar de wekker gaat om 6.30.

Hoe hebben ze dit over het hoofd kunnen zien?

 


Niet alleen alarmen maar ook ‘sleeptimer’ verdwenen

 


Sonos heeft toegankelijkheid hoog in het vaandel staan daardoor mede gekozen Voor hun  Maar met deze update  is de app zeer slecht te bedienen  Met voice over dit is de schermlezer van Apple.


Dag allemaal,

Met veel poeha en bombarie kondigt Sonos de nieuwe app en de web-’controller’ (ipv de desktopcontroller waar niks mis mee is). Die werkt niet 100%. Zoeken (search) in je op een NAS gezette muziekbestanden werkt bijvoorbeeld niet en hij is ontzettend traag.  Daar heb je toch Sonos niet voor aangeschaft verdorie!
Het advies op sommige reviewsites is dan ook de laatste versie van de desktopcontroller (Sonos_78.1-51030.exe) te downloaden en die achter de hand te houden. Zodra in je desktopcontroller wordt aangegeven dat er een update is… die niet gebruiken! En op je telefoon of tablet het automatisch updaten van de app uitschakelen. In ieder geval tot je hier of elders verneemt, dat een en ander foutloos werkt. Dat kan nog maanden duren. Wees gewaarschuwd en geniet van je muziek met je ‘oude’ desktopcontroller en app.


Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

Is het mogelijk om de oude versie weer terug te zetten, totdat Alarm weer goed werkt?

 


Vanochtend gebeld met Sonos omdat Alarmen verdwenen zijn. Waren ze niet van op de hoogte, ik moest nog maar een keer de app opnieuw downloaden. Maar de alarmen zijn echt weg. Geen oplossing voor, jammer, morgen een vrije dag maar de wekker gaat om 6.30.

Hoe hebben ze dit over het hoofd kunnen zien?

 

Heb je nog ergens de desktop app geïnstalleerd staan (Mac of Windows)? Die wordt namelijk niet bijgewerkt. Sonos geeft dat aan als work-around. Belachelijk maar waar. Maar dan hoeft je in ieder geval niet om 6:30 eruit.


Antwoord van Sonos helpdesk ivm Muziekbibliotheek en alarmen (zie bijlage) : 

 

Is er een manier om binnen IOS weer te downgraden? Help!


O.m.g. Deze versie is echt vrot.

Trueplay weg-klok weg en vanuit afspeelmodes kan je nummers niet meer toevoegen aan een bestaande playlist. Dit moet wel heel snel verholpen worden met een update. Wat een blunder


Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

 
 
 
 

In de nieuwe versie vind ik alarmen ook niet terug. Heel jammer want ik gebruik dit altijd als wekker. Workaround is de app op windows of macOS maar ik heb geen laptop met die operating systems…dus geen workaround. 


Vanochtend gebeld met Sonos omdat Alarmen verdwenen zijn. Waren ze niet van op de hoogte, ik moest nog maar een keer de app opnieuw downloaden. Maar de alarmen zijn echt weg. Geen oplossing voor, jammer, morgen een vrije dag maar de wekker gaat om 6.30.

Hoe hebben ze dit over het hoofd kunnen zien?

 

Heb je nog ergens de desktop app geïnstalleerd staan (Mac of Windows)? Die wordt namelijk niet bijgewerkt. Sonos geeft dat aan als work-around. Belachelijk maar waar. Maar dan hoeft je in ieder geval niet om 6:30 eruit.

Zelfde probleem hier. Geen toestel dat ik kan gebruiken als workaround. Morgenvroeg wekker om 6u15. Heel jammer dit!


Duurt ca 1  minuut voor  hij  het  systeem vind,en mis vrij veel  zenders.


Het is ronduit onprofessioneel van Sonos om de app te lanceren waarin veel basisfuncties missen. Enige vorm van communicatie over de verschillen was wel op zijn plaats geweest.

Nog een aanvulling op alle ellende die hierboven al genoemd is: het is ook niet mogelijk om met de app in je eigen muziekverzameling te zoeken.

Ook het ‘bladeren’ door albums is een ramp, je krijgt een hele lange lijst i.p.v. de album covers full page waar je voorheen doorheen kon bladeren.

Ik kijk uit naar een spoedige update waarin de gebruikelijke functies zitten en de gebruikers ervaring weer van ouds is. 

 


Sonos onthult volledig vernieuwde Sonos-app; diensten, content en bediening op één aanpasbaar startscherm

 

Sonos onthult vandaag een zeer uitgebreide app-vernieuwing. Luisteraars profiteren hiermee van een ongekende streamingervaring. Ze kunnen nu hun favoriete playlists, stations en albums vanaf ruim 100 streamingdiensten op één aanpasbaar startscherm organiseren.

 

Startscherm

Met één swipe omhoog biedt het startscherm toegang tot de bediening van het hele Sonos-systeem. Daardoor behoort van tabblad naar tabblad springen tot het verleden. Als pionier in geluidsbeleving - en met de focus op het creëren van een betere manier van luisteren - heeft Sonos de app bewust vernieuwd met een modern softwareplatform. Zo krijgen gebruikers een makkelijkere, snellere en betere ervaring die nieuwe innovaties beter ondersteunt.

 

De vernieuwde app ondersteunt alle bestaande S2-producten, en wereldwijd beschikbaar zijn via een software-update voor de S2-app en via een volledig nieuwe webapp.

 

100+ streamingdiensten, één startscherm

De vernieuwde Sonos-app zet een natuurlijke luisterbeleving op de eerste plaats. Zo krijgen favorieten alle aandacht die ze verdienen en zijn er meer mogelijkheden om de streamingbeleving naar je hand te zetten.

 

  • Sneller in de muziek (en uit de app): Tikken van tabblad naar tabblad is niet meer nodig: het nieuwe startscherm plaatst al je favoriete content en bedieningsfuncties bij elkaar op dezelfde plek. Vind snel wat je recent hebt afgespeeld, blader door bibliotheken en aanbevelingen van favoriete diensten, en vul je huis met de muziek en alle geluiden waar je van houdt.
  • Aanpassen en selecteren: Geniet van ongekende keuzemogelijkheden door je startscherm precies zo in te richten dat het weergeeft hoe jij luistert. Zet rijen van je favoriete content en diensten vast, verplaats, bewerk, of deel ze in zoals jij het hebben wilt.
  • Doorzoek elke streamingbibliotheek: Zoek in één keer een artiest, nummer, podcast of luisterboek in al je favoriete streamingdiensten via een gebruiksvriendelijke zoekbalk die altijd op je startscherm staat.
  • Verbeterde systeembediening: Waar je ook bent in de app, op ieder moment kun je omhoog swipen vanaf de onderkant van je startscherm om je hele systeem te bedienen, toegang te krijgen tot een visueel overzicht van wat er speelt op elk product, speakers snel groeperen en het perfecte volume kiezen. 

 

Via een splinternieuwe webapp - die toegankelijk is via elke moderne internetbrowser- kunnen luisteraars hun systeem net zo naadloos bedienen als met de mobiele app.

 

De Nieuwe Web App

 

De Web App zal net als de vernieuwde mobiele app beschikbaar zijn op 7 mei 2024.

 

Wilt u meer weten over de nieuwe Sonos App? Kijk dan in de Info Hub sectie van de community voor een volledig overzicht van de nieuwe gebruikersinterface.

 

Hier vindt u het volledige persbericht. 

 

De nieuwe app is zwaar kut, ik wil de oude terug.

 


Alarmen … via app op GSM …. tandwieltje rechtsboven … “je systeem” beheren (beheren staat er uiterst rechts naast) … en daar vind je alarmen … MAAR dan … staat er nergens een knop om er eentje aan te maken ?! En in de webapp vind ik het helemaal niet terug !?

 

Nope, net Update gehad, zoek me rot naar Alarm. Ook onder systeem beheer staan geen alarmen bij mij..