Beantwoord

Trueplay


Sinds S2 update werkt trueplay niet meer. Ergerlijk! Vorig jaar noodgedwongen een IOS device gekocht om Trueplay te kunnen gebruiken. Sinds Trueplay eindelijk voor Android beschikbaar kwam weer overgestapt naar nieuwe Android GSM. Nu is  Trueplay sinds S2 slechts te gebruiken op de Playbar. De beide Play 1 in stereo op stelling zijn niet in te stellen met Trueplay. Het geluid is abominabel! Volgens de helpdesk werkt Trueplay alleen met IOS. Wie wil deze set kopen voor weinig? IK ben er klaar mee en ga op zoek naar iets gebruikersvriendelijkers

icon

Beste antwoord door 106rallye 9 July 2020, 16:28

Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7

Ik ben een beetje verbaasd over je vaststelling dat “Trueplay eindelijk voor Android beschikbaar kwam ". Volgens mij is Trueplay nooit mogelijk geweest met Android. Dat dit in S2 ook niet kan is dus geen achteruitgang. Dat wordt ook door Sonos bevestigd (https://support.sonos.com/s/article/3222?language=en_US): “Trueplay is not available on Android devices, or beta versions of iOS or iPadOS." \

Met een geleende iPhone of iPad kun je overigens ook een Trueplay uitvoeren.

En ik ben verbaasd over jouw vaststelling. Het is wel degelijk mogelijk geweest. Tot S2 uitkwam.  Nu is, in de Android S2 app, Trueplay nog steeds mogelijk , maar alleen voor de Playbar. 

 

Reputatie 7

Vreemd. Kun je een fotootje maken van wat er gebeurt als je in het menu voor Trueplay kiest op die telefoon?

Reputatie 7
Badge +3

Ben ook heel benieuwd waar de informatie staat dat trueplay op Android zou werken. Nergens is ook maar één verwijzing te vinden dat dit functioneert, sterker nog op alle ondersteuningspagina’s van Sonos wordt alleen naar iOS verwezen in combinatie met trueplay. 

Je ziet toch op mn scherm dat Trueplay voor de playbar actief is op m'n Samsung Android GSM!! . Dat was voorheen ook voor m'n tot stereopaar gekoppelde set Play's mogelijk. Het grappige is nu, ik het mn plays omgezet naar surround omdat Stereo niet om aan te horen was. Na deze verandering is Trueplay verdwenen uit de lijst met opties.  Ik heb mn hele set inmiddels in de kelder gegooid. Het is troep. Ik stap over Denon. Liefhebbers voor m'n playbar en beide play1's.  Ik wil van die rotzooi af. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie niet-echt dat trueplay actief is. Ik zie de tekst trueplay, maar wat wordt er op het vervolgscherm aangegeven? Ook handmatig kan je het geluidsbeeld instellen, maar er is vast ook iemand die je even kan helpen met een iOS apparaat. 
Maar veel plezier met je Denon, ook daar zal je vast iets tegenkomen wat niet je verwachting is.

Reputatie 7

Het zijn jouw spullen, dus je kunt ermee doen wat je wilt. Tweedehands zijn ze ook best nog iets waard, dus Marktplaats is misschien een beter bestemming dan de kelder.

Dat het menupunt Trueplay genoemd staat op een Android apparaat blijft verbazend -  ik heb een link aangevoerd om mijn verbazing te onderbouwen. Het is aan jou om de werking verder te onderbouwen, maar het is jouw keuze om dat al of niet te doen. Voor eventuele anderen die hier tegenaan lopen was dat misschien goed geweest.

Sonos is niet goedkoop en je probleem was wellicht op te lossen geweest door even een iPhone te lenen en een Trueplay uit te voeren. Jij hebt een andere route gekozen en dat is je goed recht.

Badge +1

Dat Trueplay getoond wordt op een Android device is normaal, als je eerder Trueplay hebt ingesteld op een iOS device. En dat heeft Harry gedaan, tenminste dat lees ik in zijn eerste post (Vorig jaar noodgedwongen een IOS device gekocht om Trueplay te kunnen gebruiken).

Ik heb Trueplay ingesteld met de iPhone van mijn dochter, en ik zie dus op mijn Android device, S2 app, bij alle speakers, de optie Trueplay verschijnen. Echter: alleen met de optie (een schuifje, zie foto 2) om het uit of aan te zetten, niet om het in te kunnen stellen. 
 

 


 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Eindelijk duidelijkheid na 7 maanden 😉

Duidelijk en logisch verhaal. Trueplay is er ooit via iOS opgezet en je hebt dan in feite alleen de mogelijkheid om dit weer uit te zetten met een Android toestel.

Het is te hopen dat de Sonos bij @Harry Jansen1949 goed klinkt in zijn kelder.

Reputatie 7

OK, dus als je ooit een Trueplay hebt uitgevoerd (op een iOS-device dus), kun je hem op een Android nog aan- en uitzetten. Weer wat geleerd!

Ook logisch dus dat die optie verdwijnt als je je set up aanpast: dan zijn ook de Trueplay-vastleggingen weg - dat geldt ook bij iOS.

Badge +1

Eindelijk duidelijkheid na 7 maanden 😉

Haha ja ik was iets anders aan het zoeken en kwam deze tegen. Ik dacht: even ophelderen nog.

Overigens zocht ik informatie over mijn nieuwe iPad Air 4, en waarom die nog geen Trueplay ondersteunt. Antwoord: is kennelijk nog te nieuw, staat op de lijst van apparaten die nog toegevoegd moeten worden. Dat zou Sonos wél wat sneller mogen doen, deze iPad is al vele maanden op de markt...

Hier staat toch duidelijk dat het op beide systemen zou moeten werken, maar ik heb nog nooit een trueplay functie kunnen uitvoeren op mijn Samsung S23 Ultra. Iemand die weet hoe ik dat voor elkaar krijg?

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat deze optie alleen beschikbaar zal zijn op de nieuwe speakers, even afwachten tot ze te koop zijn.

Dat is raar want het kan via de app worden uitgevoerd als ik het goed begrijp, dus zou voor alle systemen moeten werken en niet alleen voor die nieuwe Era. Vroeger kreeg ik ook deze mail voor de Arc toen deze geïntroduceerd werd. Daar stond toen ook deze functie bij, met android te bedienen. Heb deze mail niet meer maar weet zeker dat het er stond. Het stond ook een tijdje op mijn S2 app die ik ooit nog eens met een Samsung S9 heb geactiveerd,  maar dat is sinds een tijdje ook niet meer mogelijk. Erg raar dat ze hiermee blijven adverteren terwijl de functie voor Android blijkbaar is uitgeschakeld.

Reputatie 5
Badge +3

Naar mijn weten is die optie er nooit geweest voor Android.

Ik heb zelf nog nooit een trueplay gedaan, ik heb zelf wat met de instellingen zitten klooien en ben meer dan tevreden. Als ik ooit in de gelegenheid ben om dat wel te doen ben ik wel benieuwd naar het verschil, ik verwacht er geen wereld van verschil van. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat deze optie alleen beschikbaar zal zijn op de nieuwe speakers, even afwachten tot ze te koop zijn.

Dat klopt inderdaad. Wat ik gelezen heb is dit een vorm van TruePlay vanaf de nieuwe speaker. Persoonlijk vind ik dit wat krom staan in de tekst bij de foto omdat je voor die TruePlay dan geen telefoon oid nodig hebt. Wat ik ook las is dat dit een mindere vorm van TruePlay zou zijn omdat deze niet gericht is op de luisterpositie, maar mogelijk dat hier zeer binnenkort meer duidelijk over komt wanneer de eerste testen binnenkomen. 
De vraag is natuurlijk ook of deze vorm dan ook bijvoorbeeld de hele surroundset kan meenemen voor TruePlay. 
 

Dus nog even geduld en de antwoorden komen vanzelf, maar voor nu……… er is nog GEEN TruePlay voor Android.

Reputatie 7

En als ik deze post mag geloven geen Trueplay via de speaker als die deel uitmaakt van een surround set:

https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/sub-s-with-era-300-6880806?postid=16646625#post16646625

Reageer