Vraag

Gebruiken de sonos bedenkers zelf eigenlijk wel hun producten?

  • 18 May 2023
  • 12 reacties
  • 167 Bekeken

Badge

 Hebben de makers van sonos producten zelf ook sonos in huis?
Dan vraag ik me af hoe het kan dat ze gewoon accepteren dat het op je netwerk aansluiten van een sonos nooit maar dan ook nooit gewoon vlotjes gaat, altijd altijd gedoe en minimaal een uur werk. En als je ook maar iets durft te veranderen aan je wifi netwerk, hetzelfde gedoe, altijd. Die mensen van sonos moeten dat toch zelf ook ervaren? Hoe kan het dan dat je dat gewoon accepteert als bedrijf!? 


12 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik herken dit soort problemen niet. Zelf jaren terug mijn systeem opgezet met toen nog een wat meer bewerkelijke methode en dat ging eigenlijk buiten verwachting vlot. Ook na overgang van coax naar glasvezel met nieuw modem e.d. leverde geen enkel probleem op. 

Recent een buurman geholpen met zijn geheel nieuwe apparatuur waarbij het juist opviel hoe simpel een complete surroundopstelling geïnstalleerd kon worden. Gewoon de instructies volgen vanuit de app en het was zo gebeurd.

Reputatie 7

Wat verander je dan aan je netwerk?

Reputatie 4
Badge +3

Jammer van al die problemen. Onder normale omstandigheden is het installeren en in gebruik nemen van Sonos-apparatuur een fluitje van een cent. Vrijwel altijd zijn problemen zoals @Sossocommune beschrijft, te wijten aan de inrichting van het eigen netwerk. Als je wilt, kun je je netwerk beschrijven, dan kunnen we 's kijken wat er wellicht aan schort.

Badge

Inmiddels heb ik de Play 5 vervangen door een nieuwe aangeschafte Denon 350.

Installatie verliep probleemloos en in 5 minuten, in het zelfde netwerk waarin de sonos was opgenomen.

Helaas klinkt het geluid van de Denon soms net wat minder mooi dan de sonos play 5. Ook wordt de stijlvolle vormgeving van de play 5 niet geëvenaard. Maar ja, je krijgt er wel veel netwerk gemak voor terug én bluetooth én een app (heos) , die veel intuïtiever werkt en veel sneller reageert dan die Sonos app

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor de update, succes met de Denon.

Reputatie 5
Badge +3

Inmiddels heb ik de Play 5 vervangen door een nieuwe aangeschafte Denon 350.

Installatie verliep probleemloos en in 5 minuten, in het zelfde netwerk waarin de sonos was opgenomen.

Helaas klinkt het geluid van de Denon soms net wat minder mooi dan de sonos play 5. Ook wordt de stijlvolle vormgeving van de play 5 niet geëvenaard. Maar ja, je krijgt er wel veel netwerk gemak voor terug én bluetooth én een app (heos) , die veel intuïtiever werkt en veel sneller reageert dan die Sonos app

Hou je ons wel op de hoogte hoe de Denon zich gedraagt in hetzelfde netwerk als de Sonos.

Badge

dat zal ik doen.

Het is wel een lelijk apparaat om te zien, zo, in je huiskamer.

Reputatie 7
Badge +3

Blijf het een vreemd compromis vinden, nu een lelijk apparaat en mindere kwaliteit geluid.

Hoe vaak moet je nu iets aan je netwerk veranderen? Bij een goed werkend netwerk nooit dus. Zelf jaren in bezit van diverse Sonos apparaten, nooit een hapering, nooit opnieuw moeten instellen. 
Misschien had je je geld toch beter kunnen uitgeven aan een stabiel netwerk, of een onderzoek moeten instellen naar de oorzaak van de problemen. Eventueel met hulp van Sonos.

Reputatie 2
Badge +1

Inmiddels heb ik de Play 5 vervangen door een nieuwe aangeschafte Denon 350.

Installatie verliep probleemloos en in 5 minuten, in het zelfde netwerk waarin de sonos was opgenomen.

Ik kan het niet geloven dat het aan Sonos zou liggen. Ik zeg juist als Netwerkbeheerder/Techneut “m’n nieuwe Sonos installatie (ARC-Mini Sub-2xOneSL als achterspeakers) zou mijn vrouw zelfs nog aan de praat gekregen hebben” en geloof me, die heeft er echt geen kaas van gegeten. 😄 Als het niet loopt, moet je het toch echt bij je eigen netwerk gaan zoeken (DNS-Server/Staat alles wel op “DHCP” etc.) want een merk als Sonos levert echt geen rommel, integendeel.

 

Badge

Hou je ons wel op de hoogte hoe de Denon zich gedraagt in hetzelfde netwerk als de Sonos.

De Sonos Play 5 gen 2 blijft en de Denon 350 gaat eruit.
Niet vanwege het gemak maar vanwege geluid! 
De Denon verbinding blijft goed. De Sonos ook maar alleen de (her)installatie is een crime

Het geluid van de Sonos klinkt gewoon onmiskenbaar beter.
Bij de Denon lijkt het net of er een laken over de speaker heen ligt, bij de Sonos klinkt alles net wat frisser en gedetailleerder.

Dan maar geen bluetooth, lokale bestande afspelen en stembediening wat soms erg handig is.

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Dus zo slecht was je oude vertrouwde Sonos nog niet…

En wat betreft de installatie als het goed is zeker bij nieuwe producten alles valt en staat met een zo goed mogelijke verbinding.

Reputatie 7
Badge +3

@Sossocommune Je initiële opmerking blijft mij toch verbazen en zeker nu je weer terugkeert naar Sonos.

Begrijp ik nu goed dat je “maar” één Sonos-product hebt? Dat kan netwerk- en installatie technisch toch absoluut geen probleem zijn.
Wat is nu feitelijk het probleem waar je tegenaan loopt met Sonos?

Reageer