Vraag

Zou ikoverstappen naar Sonos?

• 27 May 2016
  • 6 reacties
  • 665 Bekeken

Ik ben een squeezebox gebruiker, maar overweeg een overstap naar Sonos omdat de SB al een tijdje niet meer ondersteund worden en er een paar externe plugins niet meer gaan werken in de toekomst.

Zo de smartmix plugin, bestaat dit op de sonos systemen?
Je spellt een nummer naar keuze en automatische maakt hij een speellijstje aan op basis van de eerder gekozen track(s). Ik gebruik dit vrij veel omdat ze nummer in de speellijsten terecht komen uit mijn muziekbibliotheek die anders nooit gespeeld zouden worden.

Wat ook handig dat op de 2 smartphones en 2 tablet die in huis rondzwerven simultaan kunnen gebruikt worden als bediening van de Sonos.

Waar staat de software van de sonos, want nu staat en draait alles bij mij op een QNAP nas apparaat

Alvast bedankt voor de hulp, Johan

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Bericht verwijderd wegens dubbele posting.
sonos kan geen automatische afspeellijsten maken.. wel houd hij bij welke muziek je geluisterd heb de afgelopen tijd. maar ik weet van bijvoorbeeld google play music.. dat hij ook bijhoud wat je geluisterd heb en daar zijn muziek op aanpast.. terwijl je ook nog eens nieuwe muziek leert kennen. misschien is dat een optie? werkt ook nog eens naadloos met sonos app. dus muziek die je niet leuk vind doe je een duimpje omlaag en je hoort ze niet meer.

2 smartphones en 2 tablets kan je gewoon naadloos koppelen aan je sonos systeem. als je de app of de pc/mac programma opent kan je aangeven dat ze gekoppeld worden aan een bestaand systeem en vanuit daar kan je gewoon je muziek bedienen via elk apparaat die jij wilt. lopen allemaal gelijk. dus als je je telefoon neerlegt en je loopt naar je tablet en opent de soos app zie je dara ook wat er afgespeeld word en kan je alles regelen.

de sonos app kan je QNAP nas herkennen omdat hij in hetzelfde netwerk zit maar volgens mij moet je wel aangeven welke folder hij dan moet bijwerken. en controleren in de app. ook kan je aangeven hoe vaak hij dat moet doen.
Reputatie 3
Badge +2
wel houd hij bij welke muziek je geluisterd heb de afgelopen tijd.
Ik vermoed dat je je hier vergist.
nee want ik kan zien welke muziek ik de afgelopen tijd heb afgespeeld.. tenzij ik de afspeellijst met de hand leegmaakt.. ook wel geschiedenis genoemd. ( misschien had ik dat er nog even bij moeten zetten ) staat onder wachtrij.. zodra ik muziek heb afgespeeld en voeg er een playlist aan toe blijft mijn muziek staan die ik vorige keer heb toegevoegd. moet hem ook regelmatig leegmaken om geen afspeellijsten of nummers dubbel te horen.
Reputatie 3
Badge +2
nee want ik kan zien welke muziek ik de afgelopen tijd heb afgespeeld.. tenzij ik de afspeellijst met de hand leegmaakt.
Daar zie je niet wat je hebt afgespeeld, maar daar zie je welke muziek in de wachtrij is geplaatst. Dat is iets wezenlijks anders, omdat niet ieder item van de wachtrij noodzakelijkerwijs ook afgespeeld is. Ook zie je niet wanneer en hoe vaak nummers uit de wachtrij zijn afgespeeld.
deels ben ik het met je eens deels niet. want de wachtrij maakt zichzelf namelijk niet leeg. tenzij ik het met de hand doe.

ik snap de term wachtrij wel. maar een wachtrij zou normaal gesproken vanzelf zijn nummers afmoeten spelen en uiteindelijk nadat de lijst afgespeeld op 0 wachtende nummers moeten eindigen dat gebeurd niet ik zie nog steeds in mijn geval 216 wachtende nummers. dit is mijn wachtrij van afgelopen week. als ik nu een los nummer ga luisteren komt dat nummer weer in mijn wachtrij terecht bij me andere afgespeelde nummers. ( net zelf nog getest )

hij houd veder niet bij idd hoevaak je nummers afspeelt daarom had ik ook als een voorbeeld google play music genoemd omdat die dat wel doet en zijn muziek smaak aanpast op de muziek die hij leuk vind.

al kan ik daar niet over oordelen op een nas ik gebruik alleen streaming service.