Vraag

Woonkamer en open keuken

Graag zou ik willen weten hoe ik het beste alles op elkaar af kan (laten) stemmen? Wij hebben een grote woonkamer (7,50 x 6,00 x 3,00 mtr) en open keuken (3,47 x 3,27 x 3,00 mtr) maar wil toch deze kunnen scheiden zodat we toch dat bioscoop gevoel houden bij Films en series kijken. We hebben 2 x Sonos One in de keuken, een SUB, playbar en 2 x een play3 in de woonkamer. Hebben jullie hier suggesties voor?

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Het is een vrije keuze of er 2x One speakers of 2x Play:3 speakers word geplaatst als surround speakers van de Playbar.
De 2 speakers die niet als surround worden ingesteld, kunnen als Keuken stereopaar groep ingesteld worden. of in de keuken en de 2e speaker in een slaapkamer (mochten ze niet in stereopaar staan.)
Weet dat 2 kamers/groepen, gemaakt zijn om gegroepeerd muziek af te spelen wat in de Sonos applicatie terug te vinden is.
Het geluid van de TV, is alleen bestemt voor de Playbar of Playbase met zijn mogelijke Sub en Surround speakers, het geluid van de TV is niet bedoelt om gegroepeerd te worden met andere kamers, zoals bijvoorbeeld de keuken.
Wat de plaatsing van de speakers is, is uiteraard aan u de keuze.
Iedereen heeft een eigen ervaring bij wat voor geluid er uit welke speakers komt, ook liggende aan de positie van de speakers.
Hier kunnen wij van Sonos helaas vrij weinig in adviseren, behalve het advies er mee te spelen en herpositioneren om de beste geluid's ervaring er uit te krijgen.
Reputatie 2
Badge
Heb ongeveer dezelfde situatie.
Heb de keuken de keuken gelaten als en de woonkamer als woonkamer.
Soms met muziek afspelen wil ik wel eens de keuken groperen met de kamer maar dat is geen goed plan.
Er zit gewoon een minuscule vertraging tussen de groepen.
Dit merk je doordat het feitelijk 1 ruimte is.( keuken, woonkamer)
Je merkt het niet wanneer je verschillende, ommuurde ruimte's groepeert.
Je loopt dan namelijk van de ene ruimte naar de andere en je gehoor neemt die ruimte dan waar en laat de ander "los"
Oplossing is om de volumes van de groep (keuken, kamer) erg te laten verschillen van elkaar.
Niet een topoplossing maar het is de beste tot nu toe.
Reputatie 3
Badge +2
Langbeest schreef:

Heb ongeveer dezelfde situatie.
Heb de keuken de keuken gelaten als en de woonkamer als woonkamer.
Soms met muziek afspelen wil ik wel eens de keuken groperen met de kamer maar dat is geen goed plan.
Er zit gewoon een minuscule vertraging tussen de groepen.
Dit merk je doordat het feitelijk 1 ruimte is.( keuken, woonkamer)
Je merkt het niet wanneer je verschillende, ommuurde ruimte's groepeert.
Je loopt dan namelijk van de ene ruimte naar de andere en je gehoor neemt die ruimte dan waar en laat de ander "los"
Oplossing is om de volumes van de groep (keuken, kamer) erg te laten verschillen van elkaar.
Niet een topoplossing maar het is de beste tot nu toe.

Waar doet de vertraging zich in voor? TV geluid of Muziek wat in de Sonos app te vinden is?
Muziek zou synchroon moeten zijn, bij het groeperen, TV geluid kan helaas inderdaad een vertraging met zich mee brengen, is de hele reden dat TV geluid niet bedoelt is gegroepeerd te worden.
Reputatie 2
Badge
Tim,
Ik groepeer nooit TV geluid werkt inderdaad niet echt lekker.
Is met muziek.
Er is al een hoop contact en diagnoses heen en weer gestuurd maar we komen er niet uit.
Reputatie 3
Badge +2
Langbeest schreef:

Tim,
Ik groepeer nooit TV geluid werkt inderdaad niet echt lekker.
Is met muziek.
Er is al een hoop contact en diagnoses heen en weer gestuurd maar we komen er niet uit.

Vind ik heel apart, er moet zeker een verklaring voor zijn.
Zou je nog een laatste diagnose kunnen verzenden en terug koppelen? Het liefst aangemaakt terwijl of binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen