Vraag

Welke setup past er het best in onze woonkamer?

• 26 november 2019
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

Dag iedereen,

Ik ben nieuw in het Sonos-universum en heb zonet een huis gekocht dat ik graag wil voorzien van een goed geluidssysteem. We hebben een zitkamer van 6 meter lang en 3,75 meter breed. Een rechthoek dus, waarbij ons salon eerder aan de rechterkant van de kamer is gesitueerd (zie schets). De vorige eigenaar heeft bedrading in iedere hoek voorzien om speakers te hangen. De mogelijkheid is er dus om in iedere hoek van onze zitkamer een sonos one te hangen. Maar zoals jullie kunnen zien staat de zetel niet in het midden van de kamer dusvraag ik mij af of dit wel zin heeft. Een echt surround effect kan je, op basis van wat ik gelezen heb, enkel creëeren als je zetel tussen de twee rear speakers is gepositioneerd en de front speakers in een mooie driehoek naar de zetel wijzen, toch? Dat is dus niet mogelijk in onze zitkamer.

Het opzetten van een surround systeem is hoe dan ook niet mijn allergrootste prioriteit. Ik ben namelijk eerder op zoek naar een systeem waarbij ik makkelijk tv, iphone/ipad/macbook, platenspeler op kan aansluiten. Muziek luisteren op het systeem zal dus minstens even belangrijk zijn dan TV-geluid. Ik dacht eventueel een play:5 tussen de platenspeler en de TV te zetten, zodat ik deze hier beiden op kan aansluiten. Heeft het volgens jullie dan nog een grote meerwaarde als ik nog één of meerdere sonos one’s ophang in de hoek(en)? Ik zou namelijk ook graag muziek willen luisteren in de keuken. Aangezien dat er geen deuren zijn tussen keuken en woonkamer kan ik de play:5 hiervoor gebruiken + nog een sonos:one in de rechterbovenhoek die zowel naar de woonkamer als de keuken kan gedraaid worden.

Wat denken jullie? Denk gerust out of mijn box ;). 

Groetjes

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey gnicarazrof,