Beantwoord

Vraag over de sonos arc

  • 12 July 2021
  • 7 reacties
  • 135 Bekeken

Bêste meneer, mevrouw,

 

Ik ben opzoek naar een nieuwe speaker en ik zit er om te twijfelen om een sonos arc te kopen. Maar ik lees de reviews en dan zie ik, 'reclame word afgespeeld tijdens het opstarten'... En ik vroeg mij af of dit zo is. Zoja dan vind ik het onacceptabel... Dat ik voor een set 'sonos arc surround' van 2000 euro. Nogsteeds reclames krijg. Ik zou hier graag meer over willen weten. Alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord door 106rallye 13 July 2021, 09:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat heb ik nu ook. Heel dure tv gekocht maar steeds reclame door de programma’s. Schandalig, dit gebeurt ook al op mijn dure computer wanneer. 
Nu even de vraag beantwoorden, u koopt een mooie Sonos set, maar u koopt niet de muziek. M.a.w. u krijgt exact waarvoor u betaald. Heeft u eigen gekochte muziek of streamt u via een betaaldienst dan is er geen reclame. Maakt u gebruik van gratis muziek welke via 1 van de vele aanbieders binnenkomt dan is de kans op reclame groot. Iemand zal de rechthebbende van de muziek moeten betalen en dat gaat nu eenmaal via reclame.

Dat reclame tijdens opstarten is een rekbaar begrip, dit hangt dus af van welke aanbieder u opstart op de Sonos

Reputatie 7

Misschien goed om aan te geven wanneer die reclame precies wordt afgespeeld, want “tijdens het opstarten” kan voor iedereen iets anders betekenen. Enkel als je via TuneIn op Sonos een radiozender start wordt één reclameboodschap afgespeeld (afgezien van de reclame op de zender). Andere aanbieders, zoals Juke, doen dit niet. Het is dus niet zo dat je te pas en te onpas extra reclame krijgt. En als je de Arc alleen voor TV en (betaald) Spotify gebruikt speelt voor jou het hele probleem niet.

 

Het ging om deze review, ik zou hier graag meer over willen weten 

Reputatie 7
Badge +3

Dit is gewoon een slechte review van iemand die kennelijk gefrustreerd is. Vwb de reclames heb je nu 2 reacties, voor de rest kan ik alleen zeggen dat ik nog nooit problemen heb ervaren en dat ik uitermate tevreden ben over de geluidskwaliteit en werking. 
Uiteraard is eea afhankelijk van je netwerk en eventueel storende elementen daarin. Wil je daarin zekerheid dan zal je voor een bedraadde installatie moeten gaan. 
Over het klant wel voorop staan kan ik alleen maar zeggen dat er ook vele positieve reacties te vinden zijn. We zullen maar zeggen dat je het nooit iedereen naar zijn zin kan maken.

Reputatie 7

Er zijn best mensen die problemen hebben hun Sonos-spullen. Problemen na een upgrade liggen meestal aan het feit dat op de oude software de bridge, die een sonosnetwerk aanmaakte, buiten gebruik moest worden gesteld. En als dan je wifi niet best is…… Gewoon eens bellen met Sonos hept. De upgrade van S1 naar S2 is trouwens niet verplicht. Over de reclames hebben we het al gehad, dat heeft hij ook niet goed.

Deze meneer begrijpt er dus niets van.

Jij wilt een Arc, die sowieso op S2 software draait. Wil je die niet op je wifi, sluit hem dan bedraad aan of via een Boost (de opvolger van de Bridge).

Heel erg bedankt iedereen, ik denk dat ik het er op ga wagen. Ik kan hem altijd nog terug sturen als het mij niet bevalt.

Ik ga hem sowieso bekabeld aan sluiten, omdat uit mijn er ook het beste werkt. Dus dat was al niet iets waar ik bang voor zou zijn. 

Reputatie 2
Badge +2

Ik gebruik de Arc (en 2xOne en Roam) naar volle tevredenheid en ik heb me nog nooit geërgerd aan reclame bij gebruik van deze artikelen (en ik heb bloedhekel aan reclames). Het afspelen van reclame bij opstarten is onzin; het klopt dat bij sommige radiozenders er kort reclame te horen is (je krijgt onbetaald toegang tot die zenders), maar als ik muziek stream of gebruik maak van Apple Music of tv/film/Netfix enz enz wordt er uiteraard helemaal geen reclame afgespeeld. Een onzin-review van die meneer uit Helmond, iemand die maar zo iets schrijft zonder het te onderbouwen of alleen maar wil zeiken om het zeiken.