Vraag

Vraag mbt aanschaf Sonos

  • 29 August 2021
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

Hallo 

ik ben me aan het oriënteren om Sonos aan te

gaan schaffen

mijn idee is!!

2x one SL

Sub

Beam

is dit een goede keuze?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat een aparte vraagstelling. Ligt eraan wat je wensen en mogelijkheden zijn. De werking zal afhangen van de opbouw van je netwerk thuis. Voor tv kijken is het ook belangrijk dat je tv dolby Digital kan doorgeven aan je Sonos. Dit om van een goede surround te kunnen genieten. 
Aan te raden is om de Beam rechtstreeks aan je router te koppelen zodat er een sonosnet wordt opgebouwd. Maar ook via WiFi zou het gewoon moeten kunnen werken.

Verder is er niks mis met de keuze.

Reputatie 7

Ik zou de Beam, als het kan, inderdaad bedraad aansluiten. Als je de One SL’s als surround wilt gebruiken dan doet het Sonosnet pas iets als je nog een speaker zou kopen - surrrounds en de Sub zijn bij een surround set up verbonden via een dedicated 5Ghz-verbinding, niet via Sonosnet (voor de 5Ghz-verbinding moet je wel wifi op de Beam aan laten staan).

De meeste TV’s kunnen prima surround doorgeven - mijn vorige TV uit 2011 kon dat ook…

Ik heb dezelfde set up.

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye “doet het Sonosnet pas iets als je nog een speaker zou kopen” Terechte opmerking. Fout van mijn kant. Feit blijft inderdaad wel dat bekabeld aansluiten van de Beam inderdaad de voorkeur heeft.

Mijn opmerking t.a.v.  Dolby Digital is vooral genoemd omdat ik toch vaak problemen lees dat mensen een ander soort geluid vanuit de surrounds verwachten en dat Erdal toch vaak alleen stereo wordt doorgegeven. E.e.a is dus afhankelijk van uitzending, tv en/of decoder, waarbij het juist configureren van de laatste 2 belangrijk is.

Reputatie 7

@Erooij Mijn opmerking was meer als aanvulling dan als terechtwijzing bedoeld. ;-)

Wat je over surround zegt klopt ook, maar meestal lukt het uiteindelijk wel (evt. met hulp).

Reputatie 7
Badge +3

Ik voel het ook niet als terechtwijzing hoor, maar het verhaal moet natuurlijk wel kloppen en dat deed het niet 😉