Vraag

Vraag alvorens aanschaf Sonos Arc

  • 20 September 2021
  • 1 reactie
  • 180 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om de Sonos ARC te kopen. (Zonder Sub)

Helaas is deze nu bijna overal uitverkocht en ineens duurder geworden... Maar dat ter zijde.

 

Op dit moment heb ik nog niets van Sonos maar wil dus graag de ARC. Nu hoor ik dat er veel problemen zijn met KPN WIFI V12 modem, mensen ervaring?

Nu las ik hier en daar dat je ook een nieuwe tv moet hebben om Atmos af te spelen en anders beter voor iets anders kan gaan? Die tv komt er wel maar niet direct. Wel doen?

Verder is het ook mogelijk ok bijvoorbeeld een Youtube filmpje te laten afspelen op deze Sonos. Of als ik hem na mijn tv afspeel, of bijv Cromecast dan kan hij het geluid gewoon afspelen over deze soundbar?

Oude tv aansluiting via optical? Springt de Soundbar automatisch aan, niet dat mijn vrouw dan steeds de app moet gebruiken om hem bijv aan te zetten:)

Hoe werkt het radio afspelen? Weet dat Bose een handige app heeft, werkt dit het zelfde met Sonos. 

Verder nog tip? Of min punten?

Wil hem trouwens gewoon neerleggen ipv ophangen, dit omdat er een kabel gootje loopt. Kan prima denk ik:)? 

 

Bedankt alvast


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

De Arc is een moderne soundbar, met eARC en Dolby Atmos. De (goedkopere) Beam (Gen 2) die pas is geïntroduceerd heeft beide overigens ook. Heb je daaraan geen behoefte, dan zou je ook nog een Beam (Gen 1) kunnen scoren.

Je vragen:

KPN: Ik ken geen problemen met Sonos en de KPN V12 (zie SONOS connectieproblemen KPN Box 12 sinds kort | KPN Community). Wel waren er problemen met de softwere van de KPN V10a en Sonos. Met de laatste softwareversie zouden die opgelost moeten zijn, zie Sonos kan na update Experia Box v10a geen surround maken | KPN Community

Atmos: Voor Atmos is inderdaad een TV nodig die dat aankan. Heb je niet zo'n TV dan heb je geen Atmos. Als je verwacht op niet al te lange termijn een TV met Atmos koopt, zou ik me zo future proof mogelijk willen zijn en gewoon vast een Arc (of Beam Gen 2) aanschaffen. AStmos schijnt echt mooi te zijn (ik heb het zelf niet).

Youtube: Het is een soundbar, dus je kunt er geen Youtube-filmpje op afspelen. We kun je het geluid van het filmpje afspelen als dat via je TV naar de soundbar gaat, of via Airplay vanaf een iPhone. De Arc kan DD+ aan, dus zou via de Chromecast gestreamde media (zoals Netflix) gewoon ook surroudn moeten hebben als je dat op termijn zou willen - ik heb hier echter geen ervaring mee. Youtube is overigens altijd stereo.

Aan via optical: Je kunt volgens mij de Arc laten reageren op input; krijgt hij signaal binnen (TV gaat aan) dan zal hij naar die input schakelen. De Arc staat trouwens altijd aan, maar gaat bij niet gebruik in een low energy stand. Voor gebruik met optical is een adapter nodig. Die zou standaard bij de Arc moeten zitten - bij mijn Beam was dat wel zo.

Radio: De app van Sonos biedt verschillende radio-providers.

Neerleggen: kan goed, zie de foto's op de site van Sonos. Leg hem niet direct onder je TV, maar houd enige afstand, anders zit je het geluid "naar boven” in de weg.

Verdere tips: een Beam kan ook, dan heb je meer geld over voor een nieuwe TV!