Vraag

Uitbreiding Play 5 set

• 8 June 2016
  • 6 reacties
  • 748 Bekeken

Badge
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van een Play 5 stereopaar in mijn huiskamer. Nu is het op dit moment niet mogelijk televisiegeluid af te spelen op die set (de bekende sync problemen). Om deze reden wil ik graag mijn set uitbreiden, niet om een volwaardig homecinema oplossing te krijgen, maar wel voor een beter geluid uit mijn televisie.

De Playbar is het uitgesproken product om aan de TV te koppelen. Ik overweeg dus om mijn set uit te breiden met een Playbar. De samenwerking met de vorige generatie Play 5 is echter niet optimaal. Mijn vraag is dan dus wat de beste opstelling zou zijn voor mijn situatie waarbij ik beter geluid van mijn televisie ervaar en mijn huidige Play 5's kan blijven gebruiken.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
De PLAYBAR klinkt opzichzelf al goed met TV geluid, je zou ervoor kunnen kiezen om het surround volledig te maken door twee PLAY:1's als surround te nemen. Zoals je zelf al aangeeft, helaas heeft de PLAY:5 Gen 1 (oude generatie), niet de mogelijkheid om als surround ingesteld te worden.
Badge
Dank voor de snelle reactie!

Ik denk dat inderdaad voor televisiegebruik de PLAYBAR voldoende is. Surround is wat mij betreft niet mogelijk. Ik zou de PLAYBAR echter wel graag betrekken bij de stereoset voor muziek. Ik ben dan echter bang dat ik vaak handmatig moet groeperen wanneer ik muziek wil afspelen. Als de PLAYBAR echt helemaal stand-alone zou werken kan ik wellicht beter op zoek gaan naar een eenvoudiger en goedkopere stand-alone soundbar.

Is het mogelijk om met de PLAYBAR en Play 5 wel te groeperen voor muziek en is dat een opstelling die aan te raden is? Wat zin de voor- en nadelen hiervan? Of is er wellicht een andere optie die over het hoofd zie die aan mijn behoefte voldoet?
Reputatie 3
Playbar en Play 5 groeperen kan wel, althans voor muziek. Bij film kijken krijg je wellicht vertraging tussen beeld en geluid, maar voor puur muziek streamen gaat het gewoon goed werken.

Er is ook een optie zodat de Playbar de gegroepeerde Play 5's er meteen uit gooit wanneer je wel tv gaat kijken, zodat je dus geen last hebt van vertraging. Hoef je ook niet hele tijd ze terug toe te voegen en weg te halen.

Vroeg me altijd al af waarom die functie bestaat.. Zal hiervoor wel zijn. 😃
Badge
Bedankt. Waarschijnlijk zal je dan wel weer terug moeten groeperen wanneer er muziek geluisterd wordt. Of kan dat ook automatisch. Zal eht geluid voor muziek er beter van worden? Voegt de PLAYBAR ook in muziekervaring nog iets toe aan de PLAY 5, stereoset?
Reputatie 3
'k Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb voorgehad, ik gebruik die functie namelijk nooit. Ik neem aan dat hij automatisch de groep terug zet? Maar beter ff wachten tot iemand anders kan verifieren..

Enfin, voor muziek zal de Playbar gegroepeerd met 2 Play 5's goed werken, en die twee Play 5's kunnen ook in stereo dan. Dat klinkt wel goed.

Maar twee Play 1's is ook zeker een optie. Voordeel van Play 1's is dat die wel surround kunnen bij film kijken, in tegenstelling tot oude Play 5.

Opinion: me!
Badge
Goed, helder verhaal! Als iemand ervaring heeft met automatisch groeperen en terugzetten voor TV geluid en muziek hoor ik het graag.

PLAYBAR in combinatie met mijn huidige PLAY5's heeft dan de voorkeur. Maar wel met een behoorlijk prijskaartje....