Beantwoord

Trueplay toestel gebonden?

• 22 April 2019
  • 9 reacties
  • 874 Bekeken

Ik ben sinds een paar dagen in het bezig van de Beam.
Maar tot mij verbazing kwam ik er achter dat je Trueplay alleen kunt gebruiken met een Apple toestel.
Ik heb zelf Android. Kan ik het toestel van mijn zoon gebruiken om de soundbar te tunnen of moet dat echt met het toestel waar de app op geïnstalleerd is?
icon

Beste antwoord door Frank N 22 April 2019, 14:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Ben, Trueplay kan enkel met Apple apparaten omdat we hierbij weten welke microfoon er in de telefoon/tablet gebruikt is. Bij Android zijn dit teveel mogelijke toestellen om te ondersteunen, helaas.

Je kunt op elke recente iPhone/iPad de app installeren, verbinden met je Sonos systeem en dan de tuning uitvoeren. Hierna kan je de app verwijderen als je dit wilt.
Duidelijk Frank, bedankt voor je snelle reactie
Reputatie 2
Badge +1
Ja het blijft jammer dat Sonos niet een "Trueplay" microfoon uitbrengt, zodat je Trueplay ook op Android apparaten kan gebruiken. Zo heel moeilijk en duur hoeft dat volgens mij niet zijn....
Reputatie 7
Badge +2
Ook zonder Trueplay heb je een geweldige speaker in huis.
Sonos ziet Trueplay dan ook als een extraatje, en is zeker geen vereiste om Sonos goed te kunnen laten functioneren.
Reputatie 2
Badge +1
Nou Tim als ik kijk wat voor verschil Trueplay geeft in mijn woonkamer zie ik het niet als een extraatje maar meer als een must. Het geluid is echt veel beter na Trueplay...
Reputatie 7
Badge +2
Heb persoonlijk in mijn badkamer geen Trueplay actief omdat het juist minder goed klinkt, gladde tegeltjes waardoor het geluid anders kaatst, ook is het geluid heel anders als het water van de douche op de grond klettert.
Het verschilt dus ook zeker per ruimte, en kan ook zeker een totaal andere ervaring meebrengen en beter klinken, maar weet wel dat we al Sonos speakers verkochten voordat Trueplay verscheen op de verschillende modellen 😉
Reputatie 2
Badge +1
Dat geloof ik meteen dat het per ruimte verschilt of Trueplay werkt of niet.

Maar blijkbaar vinden jullie alle Android gebruikers niet belangrijk genoeg om die ook Trueplay aan te bieden door een simpel extern microfoontje op de markt te brengen...

Persoonlijk vind ik het een gemiste kans, als ik kijk wat Trueplay "kan" schelen aan geluids kwaliteit ... 😃
Reputatie 7
Als ik het goed begrepen heb gaat het niet om “niet belangrijk genoeg”, maar om de veel grotere verscheidenheid van Android-toestellen en dus microfoons. Het ontbreken van Trueplay op Android is dus geen pestgedrag, maar heeft een technische achtergrond.
Reputatie 2
Badge +1
Dat klopt, maar dat zou dus opgelost kunnen worden als Sonos een extern microfoontje op de markt zou zetten voor de android apparaten. Maar misschien zei ik het verkeerd en is het meer dat Sonos de Trueplay optie niet belangrijk genoeg vind voor zijn Android gebruikers...