SYMFONISK Ervaringen

• 29 juli 2019
  • 15 reacties
  • 1921 Bekeken

Badge
Zo, jullie hebben het vast gehoord, vanaf deze week zijn de IKEAxSonos colab producten SYMFONISK te koop bij de IKEA.

Voor wie ze al heeft:
Wat zijn jullie ervaringen en hoe verloopt het instellen van een surround opzet?

Voor wie ze nog overweegt:
Wat verwacht je ervan en heb je al al een idee met welke bestaande Sonos producten je ze gaat combineren?

Ik had het geluk om een zwarte boekenplank speaker te kopen van het weekend, hij klinkt idd fantastisch maar een stereo paar is natuurlijk beter.

15 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ze zijn pas vanaf 1 augustus te koop?

Ik verwacht dat een stereopaar of surround setup niet anders gaat dan met elke andere Sonos speaker, ben wel benieuwd naar je ervaring met de shelf 🙂
Badge
bijna alle ikea's hebben of hadden al voorraad, misschien foutje dat ze al in de winkel gezet zijn, maar ze stonden duidelijk in het zicht. wellicht dat ze nu weer naar het afgesloten magazijn zijn verplaast of tocj uitverkocht, de meeste winkels tonen op de site namelijk geen voorraad meer behalve hengelo en Amsterdam, afhankelijk van het model/kleur.
Badge
Vandaag (1 Augustus) rond 1300 Heb ik 4 Symfonisk (2x lamp en 2 x shelf) speakers in de vestiging Amsterdam gekocht. Ze staan in de winkel links van de roltrap naar de showroom, tegenover het restaurant.
Inmiddels zijn ze thuis geïnstalleerd. De lampen staan in de huiskamer, waar ook al 2 x Play:5's staan.Een mooie aanvulling en het geluid is zoals in reviews staat te vergelijken met de One (gen2).
De 2 shelf Speaker staan / hangen in de kantoor/studieruimte, Hier had ik al een One staan. Voor een kleine ruimte zijn het prima speakers.
Combinaties van 2 identieke speakers kan je bij installatie eenvoudig een Stereo Paar van maken.
Tot nu toe blij dat ik gewacht heb en geen 2 One's voor de Huiskamer heb gekocht. Een goede prijs voor een mooi product... Na de 1e ervaring denk ik dat er snel 2 bij zullen komen voor de slaapkamer.
Ze hebben bij de Ikea (Duiven) een mooie opstelling gemaakt waar je de speakers kunt beluisteren. Alleen had ik wel een klein beetje het vermoeden dat de boekenplank speakers geholpen werden door of een sub die zachtjes meespeelt maar niet zodanig dat het voor de meeste mensen argwaan zal opwekken, of de kast waar ze opstaan fungeerde als een klankkast. Het laag was namelijk wel erg aanwezig voor speakers van dit formaat. Maar los daarvan hebben we er wel 1 gekocht voor onze dochter. Die wilde graag een Sonos speaker en deze kwam precies op tijd.
Na het inspelen klinkt de speaker verbazingwekkend goed. Dat laag in de winkel zit er niet in maar het is overall best oke. Ik heb zelf twee keer de One en bij een 1:1 vergelijk kon ik niet zeggen dat de One nou beter klinkt. Voor dit geld echt een prima geluidskwaliteit met het gebruiksgemak van Sonos.

Alleen wel 1 punt van kritiek. En waar het aan ligt, weet ik nog niet. Ik lees er meerdere verhalen over en dat is de wireless connectie met de router. Wij hebben een KPN ExperiaBox V10 en daar heeft de Ikea op sommige plaatsen nogal wat moeite om connectie te maken. Hierover heb ik op dit forum ook een post staan. Zet ik een One op de plaats waar de Ikea geen contact kan maken (2 meter naast de ExperiaBox) en dan gaat dat vlekkeloos.
AirPlay zelfde verhaal. Die connectie gaat ook niet altijd even goed. Dus het zit ergens in de WiFi verbinding. Alleen wat weet ik (nog) niet.

Samenvattend. Geluid meer dan prima, gebruiksgemak identiek aan de originele Sonos speakers maar die verbinding.....
Hier ook een Symfonisk boekenplank speaker geïnstalleerd.....zeer mooi geluid...maar heeft helaas 5-10 x per uur een drop-out. En dat terwijl hij het dichst bij de de router (Ziggo) staat.
Reputatie 7
Badge +2
Hier ook een Symfonisk boekenplank speaker geïnstalleerd.....zeer mooi geluid...maar heeft helaas 5-10 x per uur een drop-out. En dat terwijl hij het dichst bij de de router (Ziggo) staat.
Neem hier graag even telefonisch contact over op, zo onderzoeken we dit probleem uiteraard graag.
Ik heb al meerdere keren gereageerd, maar helaas werken ze gewoon niet goed. Aan mijn wifi/signaal kan het niet liggen. Ik hoop dat sonos/ikea dit als een probleem gaat erkennen van de boxen zelf. Er wordt op de een of ander manier niet goed connectie gemaakt met signaal of met de sonos play boxen of met het signaal van de boost. Er zal echt een probleemanalyse gemaakt moeten worden en een software update volgen. Als dat niet kan, zal ik de boxen helaas weer moeten retourneren aan Ikea. Vind de boxen qua uiterlijk mooi en wil ze graag behouden
Reputatie 3
Badge +2
Hey Peter,
Graag zou ik dan je willen aanraden om een diagnose te maken, of anders telefonisch contact met ons op te nemen hierover zodat we dit samen met je kunnen onderzoeken.
helaas bij mij ook 'steeds' onderbreking van het geluid.
Kan niet ontdekken wat het is.....
Merk dat ik het apparaat niet gebruik omdat ik me dan ga ergeren aan het wegvallen van het geluid
Ben nu al meer dan een maand bezig met de vele dropouts van de symfonisk, telefonisch kontakt meerdere keren, via email vele malen en gechat, ook vele malen. Wie schetst mijn verbazing dat ik vandaag door sonos werd gewezen op deze ervaringen. Dit zou mij kunnen helpen volgens Sonos. Mag ik deze verwijzing beneden alle peil vinden? Voor de Sonos medewerker die dit leest het gaat om case 01042734
Reputatie 7
Badge +2
Ben nu al meer dan een maand bezig met de vele dropouts van de symfonisk, telefonisch kontakt meerdere keren, via email vele malen en gechat, ook vele malen. Wie schetst mijn verbazing dat ik vandaag door sonos werd gewezen op deze ervaringen. Dit zou mij kunnen helpen volgens Sonos. Mag ik deze verwijzing beneden alle peil vinden? Voor de Sonos medewerker die dit leest het gaat om case 01042734
Als u contact opneemt, zullen we een case aanmaken, welke na een bepaalde periode ook gesloten zal worden mochten we geen verdere reactie meer vernemen.
De mail die u heeft ontvangen is de afsluitende mail, waarin we aankaarten graag assistentie te bieden als er nog hulp nodig zou zijn, en dat we graag vernemen hoe u de assistentie ervaarde.
Het is uiteraard spijtig om te horen dat de problemen nog aanwezig zijn, waarin als u weer contact zou opnemen, we graag dieper onderzoek doen naar het probleem.
Zie in de diagnoses dat de SYMFONISK die in de keuken staat, redelijk wat storing ervaart op zijn antennes, waardoor het pakket verlies word ervaren tussen de verschillende componenten.
Het feit dat de andere 2 kamers deze storing op de antennes niet ervaren, doet denken dat het Keuken component ergens op of naast staat wat er voor zorgt dat zijn antennes niet lekker kunnen functioneren.
Staat deze bijvoorbeeld op of achter de koelkast of magnetron?
Zou je de problemen blijven ervaren als je de speaker zou verplaatsen binnen de Keuken? Of desnoods als (tijdelijke) test in de Woonkamer zou positioneren?

Draadloze kanalen wijzigen kan vaak problemen doen oplossen, maar als de problemen blijven bestaan op alle wifi-kanalen, dan heeft het vaak te maken met iets in de omgeving wat de wifi doet storen.
Zou toch aanraden als de problemen blijven bestaan, nog een keer te bellen, waarin we u graag verder helpen, in de hoop een oplossing te kunnen aandragen, of je in iedergeval in de juiste richting te wijzen.
Mijn ervaring met SONOS play:1 is al sinds jaren TOP.
Ik heb de IKEA symfonisk boekenplank speaker gekocht en het is een regelrechte RAMP.
De verbinding valt constant weg.
Ik zie hier mensen (van Sonos?) op allerlei meldingen van wegvallende IKEA speakers reageren met "ze zijn uitstekend getest". Ik bedoel: Really?! Is dat wat je op al die meldingen te zeggen hebt? "Nee hoor, dat u problemen heeft dat ligt toch echt aan uzelf"? Terwijl mijn Sonos play:1 het dus op datzelfde moment op diezelfde wifi verbinding vlekkeloos doet? En dat is juist zo mooi aan the original Sonos speakers: ze doen het gewoon ALTIJD.
Reputatie 5
Badge +3
Over de ikea speakers kan ik niet oordelen, mijn Sonos speakers werken ook altijd, maar wees reëel...... er zijn ook heel veel berichten op dit forum waarbij mensen hier duidelijk een andere mening over hebben.
Dat Sonos medewerkers je met een kluitje in het riet sturen door te zeggen *dat ligt toch echt aan uzelf” weiger ik te geloven. Heel veel verbindingsproblemen ligt nu eenmaal aan de lokale wifi en de situatie thuis, maar steeds weer merk ik dat er alles aan gedaan wordt om de problemen op te lossen. Dat mensen niet de moeite nemen om telefonisch contact op te nemen met de helpdesk om eea uit te zoeken kan je Sonos niet kwalijk nemen.
Ik zou zeggen: stuur alvast een diagnose nadat het problemen zich voordoet en bel ze morgen even.
Badge +1

Goedemiddag, vandaag hebben mijn Symfonisk speakers een update ontvangen, tenminste eerst werd de Sonos controller geupdate (Windows 10 app v10.6) en vervolgens is er verbinding gemaakt met de speakers en ging er weer een update lopen waardoor de lampjes (rood/wit) op de Symfonisks gingen knipperen. Ik ben wel benieuwd wat er is aangepast/verbeterd. 

Reputatie 7
Badge +2

Goedemiddag, vandaag hebben mijn Symfonisk speakers een update ontvangen, tenminste eerst werd de Sonos controller geupdate (Windows 10 app v10.6) en vervolgens is er verbinding gemaakt met de speakers en ging er weer een update lopen waardoor de lampjes (rood/wit) op de Symfonisks gingen knipperen. Ik ben wel benieuwd wat er is aangepast/verbeterd. 

Zie graag het volgende topic.

Reageer