Vraag

surround 5.0 met beam en 2x sl

  • 1 January 2021
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

Ik ben voornemens een beam en 2 sl achterspeakers te installeren voor een 5.0 surround ervaring voor TV en DVD. 
Als ik geen TV kijk maar muziek wil luisteren kan ik dan eenvoudig de achterspeakers als stereo paar in combinatie met de beam instellen? De achterspeakers moeten dan ook harder staan dan als ze als surroundspeakers worden gebruikt. 
 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Ja, dan zet je de achterspeakers op “Volledig” in de instellingen van Sonos.

Reputatie 6
Badge +3

@106rallye : Gaat Sonos dan automatisch naar stereo stand of blijft de set in de surround sound modus ? Het eerste is wat TS wil bereiken. Om de rears apart van volume te veranderen zal TS toch surround moeten opheffen.

 

Bij mijn (niet Sonos) receiver kan ik dit instellen per bron, dus als de bron de Sonos Connect is, dan wordt er stereo op alle kanalen doorgestuurd terwijl als de bron TV is, 5.1 of bij de mediaspeler adopteert hij het v/d bron, dus Atmos, DTS etc. Ik vroeg me af hoe Beam, Arc etc hier mee omgaat (?).

Reputatie 7

Bij Sonos gaat dat ook per bron: geluid van de TV gaat altijd via de surround-instellingen (ook muziek dus), terwijl Sonos-bronnen (Spotify en TuneIn bijvoorbeeld) in de “volledige” modus worden weergegeven.

Ik heb het idee dat TS wil wat ik op dit moment doe: radio 2 vanaf TuneIn via de Beam (stereo) en de achterspeakers (stereo). Ik lees juist niet dat TS het volume van de Beam en de achterspeakers apart wil aanpassen, want dat kan inderdaad niet - ik heb daar overigens ook nooit de behoefte toe gevoeld.

Reputatie 6
Badge +3

Bij Sonos gaat dat ook per bron: geluid van de TV gaat altijd via de surround-instellingen (ook muziek dus), terwijl Sonos-bronnen (Spotify en TuneIn bijvoorbeeld) in de “volledige” modus worden weergegeven.

 

Ah ok, dus de doorgave bij TV is anders dan bij muziek services, helder.

Ok 106ralley. Dat is duidelijk en beantwoord mijn vraag. Ik hoef het volume van de beam en de Sl bij het weergeven van muziek niet apart te kunnen afstellen. Bedankt.