Vraag

stereopaar One / Beam

• 1 May 2020
  • 8 reacties
  • 736 Bekeken

Ik heb de Baeam geïnstalleerd en samen met 2 one’s in 1 groep.

de one’s vormen nu surround, maar daar wil ik graag stereo van maken. 

Hoe doe ik dit? Help!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dan moet je ze uit de groep halen, aan een andere kamer toewijzen en daar koppelen als stereopaar.

bedankt

Nu wil ik graag 1 van beide boxen in de tuin gebruiken. kan dat ook?

Reputatie 5
Badge +3

Dat kan, maar ik denk voor je eigen gemak dat je de Sonos Move eens kan overwegen, deze is draagbaar en kan je makkelijk meenemen naar je tuin.

Anders moet je een One weer uit het stereopaar halen om even in de tuin te zetten. Dat scheelt je weer een hoop werk 🙂

Alvast veel luisterplezier.

:muscle_tone1:

Daar ben ik inmiddels achter.

Toen ik de set vorige week nieuw haalde is hij als stereo ingesteld, perfect geluid!

Nu via de groep instellingen lijk ik een echo te horen, daar komt bij dat als ik overschakel van muziek naar tv ik de stereo opnieuw moet aanzetten in de huiskamer groep.

Het is nog niet helemaal perfect

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb dezelfde opstelling als jij, maar dan met de Sub erbij, hier werkt alles vlekkeloos met overschakelen van muziek naar tv, van echo heb ik ook geen last.

Zelf zou ik alles eens verwijderen in de Sonos app en dan netjes alles één voor één terug opnieuw toevoegen, te beginnen met de Beam en dan pas de One’s. Zie het als een frisse start. 

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik nu goed dat er een Beam aan de tv is gekoppeld en je een aparte kamer hebt voor een stereo paar, maar dat je wel het tv geluid over de stereo wilt hebben?

Hiervoor wordt veel gewaarschuwd en dit wordt ook als zodanig niet ondersteund door Sonos. Het geluid moet dan op verschillende manieren worden aangeboden waardoor een vertraging en dus echo kan ontstaan. Bij muziek streamen werkt deze oplossing wel. Voor tv geluid zal je altijd voor de surroundoplossing moeten gaan.

Reputatie 7

Sonos is een multiroom audiosysteem, dat ervan uitgaat dat je (afgezien van de Move) in elke kamer een speaker neerzet en die daar laat staan. Het is dus minder geschikt als je de normale speakers steeds op een andere manier wilt gebruiken. Een nadeel van de Move is dan weer dat je die niet als surround kunt gebruiken.

Je kunt je One’s op twee manieren combineren met de Beam:

• als surround, waarbij het geluid via een eigen draadloze verbinding zonder vertraging naar de One’s gaat; en
  • gegroepeerd, waarbij een kleine (7ms) vertraging optreedt.

Omdat deze beide manieren van combineren wezenlijk anders werken, kun je niet “met een druk op de knop” de instelling wijzigen.

Kortom: als je geen vertraging wilt, zul je je speakers weer als surround moeten instellen. Als je een speaker steeds op andere plekken wilt gebruiken, dan is een Move handiger.