Beantwoord

Spraak uit playase harder zetten

• 25 August 2018
  • 11 reacties
  • 2437 Bekeken

Hallo,ik heb sinds kort playbase,sub en 2 x one.
Klopt t dat ik alleen stemmen hoor uit mijn playbase en muziek uit mijn 2 boxen one?
Als ik netflix kijk bedoel ik.
Mijn muziek v d film in de one boxen is veel harder dan de spraak uit de playbase.via de instellingen in de app al geprobeert en spraakversterking staat aan maar verder kom ik niet.
Gr
icon

Beste antwoord door Frank N 31 August 2018, 12:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Fijn om te horen Natascha dat het geluid nu beter klinkt. Je kunt ook nog de Trueplay tuning uitvoeren om het geluid optimaal te laten klinken in de ruimte. Hierna moet je echter niet de speakers verplaatsen. Doe je dat wel, voer dan nogmaals de tuning uit.

Om nog even terug te komen op waarom je de stemmen niet enkel uit je One's kan laten komen. Het geluid in surround is opgedeeld in de 5 kanalen, een kanaal kan zowel stem als klank zitten. Het is dus niet mogelijk om het geluid (bijvoorbeeld een stem) uit een kanaal op te splitsen en geluid naar een speaker te sturen.
Ik heb nu mijn subwoofer van voren gezet i.p.v bij de one’s en nu is t een stuk beter.nu vloeit alles in elkaar.bedankt iedereen
Reputatie 7
Badge +3
En een vrij algemeen feit is dat je het volume bij tv kijken een stuk hoger moet zetten dan wanneer je naar muziek luistert.
Reputatie 5
Badge +3
Het heeft niets met snappen te maken, het is zo. :-)
Bij een film komen de stemmen uit de playbase
Als er mensen in de film achter je staan dan zullen de stemmen uit je one's komen.
Dit alles alleen als een film 5.1 is

Je kunt het volume van je one's naar beneden zetten en je playbase (tv) harder zetten.
je zult de stemmen dan beter horen ism de surround geluiden.
Thanx maar noch steeds snap ik niet waarom ik geen stemmen hoor bij een fim uit mijn one’s en wel bij muziek.ik moet de volume nu zo hard zetten om de stemmen uit mijn playbase te horen en ja treuplay en instellingen enz helpen niet om t in balans te krijgen.pfff ik weet t ff niet meer
Reputatie 7
Badge +3
Dat is een lastige. Een echte muziek liefhebber zal kiezen voor stereo, maar inmiddels lijkt de gemiddelde consument de muziek van zoveel mogelijk kanten te willen horen. Zelf kies ik soms ook om de surround speakers uit te zetten om alleen de playbase en sub te gebruiken bij luisteren naar muziek. Sonos heeft bij muziek gekozen voor geluid uit alle speakers, sterker nog je kunt zelf de surround speakers extra versterken, waardoor je tussen de muziek komt te zitten. Bij films is het meer hoe het ook is bedoeld door de makers van de film. Soms meer, soms minder geluid uit de surrounds, maar het meeste komt uit je playbase.
Heb je wel de mogelijkheid om trueplay tuning te gebruiken? Kan alleen met iPhone of ipad. Kan heel veel schelen in de uiteindelijke belevenis van het geluid.
Bedankt voor jullie reactie maar waarom is t met muziek wel zo?
Reputatie 7
Badge +3
Het zou heel onlogisch zijn om de spraak naar de ones te trekken. Het is juist de bedoeling dat de spraak uit de voorste speaker, vlak bij het beeld, vandaan komt. Wanneer je vindt dat de muziek en eventuele andere surround effecten te hard uit de ones komt dan zal je inderdaad het volume zoals bbvnbk aangeeft (tv volume) moeten inregenen. De surrounds zijn juist voor de geluidseffecten en afhankelijk van de film cq tv-uitzending v.w.b. deze effecten.
Reputatie 2
Badge +2
Je zou kunnen proberen bij die instellingen de optie: Surround-speakers uit te kunnen schakelen, maar persoonlijk lijkt me dat echt zonde van de mogelijkheden en kwaliteit.
Dank u wel voor mee te denken maar misschien vraag ik iets stoms hoor maar is t ook mogelijk dat de stemmen ook de one boxen komt i.p.v alleen uit de playbase?
Dan lijkt mij dat de verdeling beter is.
Die instellingen had ik al gedaan maar nog vind ik mijn playbase te zacht ten opzichte van mijn one’s.ik hoor 5.1
Reputatie 2
Badge +2
In de app kun je ook de verdeling/verhouding van je Playbase en de One's instellen: Instellingen / Instellingen kamer (in mijn geval) / Woonkamer (+LS+RS) / Geavanceerde audio / Instellingen surround en daar de Volume van tv en Volume van de muziek. Ff beetje spelen met de verhoudingen voor het beste resultaat.
Spraakversterking heb ik juist uitgezet ivm de volheid van het geluid.