Beantwoord

Spontaan afspelen

• 17 February 2019
  • 8 reacties
  • 1217 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb al vele jaren een Sonos Play 5. Een jaar geleden heb ik de 2de generatie van de Play 5 gekocht. Vreemd was wel dat ik er achter kwam dat er 's nachts nogal eens spontaan muziek werd afgespeeld. Heb even gedacht dat ik slaapwandelde en muziek zou aanzetten in m'n slaap. Bleek niet zo te zijn gelukkig. Maar goed, na iets meer ging hij stuk. Van de winkel kreeg ik een gloed nieuwe. Ik dacht dat het euvel nu verholpen zou zijn, maar niets is minder waar. Volgens mij (ik ben niet elke nacht wakker) speel hij nu vaker dan ooit 's nachts om 02:20 spontaan muziek af...... Iemand enig idee hoe dat kan?
icon

Beste antwoord door Tim S 4 March 2019, 17:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Controleer eens of je per ongeluk het alarm in de app hebt ingeschakeld 😉
Nee, geen alarm in mijn app. ??
Reputatie 7
Badge +2
Sonos zal niet uit zichzelf muziek afspelen, dus er is iets ingesteld via een alarm of home automation waarin Sonos een commando krijgt.
Of iemand zit precies om 2:20 met je wifi verbonden om je Sonos steeds aan te zetten, of iemand heeft contact gehad met je wifi netwerk, waarin de speakers beschikbaar zijn in zijn/haar Spotify app.
Om er concreter over te kunnen zijn, wil ik je vragen een diagnose in te sturen van je installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat de muziek begint te spelen.
Zie dit diagnose nummer graag tegemoet.
Hoop dat ik s nachts scherp genoeg ben om daar aan te denken, maar zal mn best doen.
Het is me vannacht gelukt. Het bevestigingsnummer is: 1313041128
Reputatie 7
Badge +2
Het is me vannacht gelukt. Het bevestigingsnummer is: 1313041128
Een android toestel met de naam: star2ltexx (model: SM-G965F), zorgt er voor dat Spotify aan gaat.
Dit zorgde er voor dat er 1.5 uur Spotify stond te spelen totdat je met dit zelfde toestel de muziek stopte.
Dag Tim, fijn dat je zo snel reageerd. Het toestel waarmee ik de sonos stopte was mijn eigen mobiel. Samsung Galaxy S9+
Ik heb de gewone standaard app van Sonos gebruikt, maar ik heb de muziek niet zelf daarmee aan gezet s nachts.
Hoe kom ik er achter of mijn mobiel star2ltexx (model: SM-G965F) is?
En als het mijn mobiel is, hoe kan het dat mijn Sonos daarmee wordt aan gezet zonder mijn (bewuste) toe doen?
Mijn mobiel staat op mijn nachtkastje op de oplader.
S avonds zet ik wel met mijn mobiel via Spotify een rustig muziekje aan dat afgespeeld wordt op mijn Bose Mini SoundLink. Spotify wordt na een uur afgesloten met SleepTimer (app).
Reputatie 7
Badge +2
Je telefoon zou een naam moeten hebben welke in de instellingen van de telefoon terug te zien zijn.
Toch denk ik dat je voor dit probleem ons even wilt bellen waarin we dieper onderzoek kunnen doen.
Kaart ook als je contact hebt dat laatste diagnose nummer aan zodat we de juiste informatie voor handen hebben. (1313041128)