Beantwoord

Sony KE48A9 - Sonos Arc start steeds op

  • 13 October 2021
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Sinds kort hebben we een Sony KE48A9 waarop een Sonos Arc is aangesloten via eArc (HDMI).

We willen ook eens tv kijken zonder dat de Arc automatisch start, m.a.w. luisteren via de tv speakers.

Ik slaag er echter niet in zonder dat de tv telkens opnieuw overschakelt op de Arc. De tv speakers staan een paar seconden aan en dan wordt weer naar de Arc overgeschakeld. Ook alle instellingen in de Sonos app en tv staan uit om automatisch over te schakelen op het audio systeem bij aansteken van de tv.

Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel een suggestie ?

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 October 2021, 08:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Je Arc is aangesloten via HDMI. Eén van de HDMi-protocollen, CEC, zorgt ervoor dat de TV weet dat er een soundbar is aangesloten en dat het geluid daarnaar toe moet. De enige manier om te zorgen dat het geluid niet via de Arc gaat, is CEC uit te zetten. Bij Sony wordt CEC ook wel Bravia Sync genoemd.

Ik ben altijd wel verbaasd waarom je een speaker van (inmiddels) €1.000 koopt en hem niet zoveel mogelijk gebruikt (en daarbij geconfronteerd wordt met de TV-speakers), maar dat is jouw keuze…...

Je Arc is aangesloten via HDMI. Eén van de HDMi-protocollen, CEC, zorgt ervoor dat de TV weet dat er een soundbar is aangesloten en dat het geluid daarnaar toe moet. De enige manier om te zorgen dat het geluid niet via de Arc gaat, is CEC uit te zetten. Bij Sony wordt CEC ook wel Bravia Sync genoemd.

Ik ben altijd wel verbaasd waarom je een speaker van (inmiddels) €1.000 koopt en hem niet zoveel mogelijk gebruikt (en daarbij geconfronteerd wordt met de TV-speakers), maar dat is jouw keuze…...

Bedankt voor je feedback en duidelijke uitleg ! We vroegen ons inderdaad gewoon af of het nog mogelijk was tv te kijken onafhankelijk van de soundbar…