Beantwoord

Sonos Wifi speakers

• 16 September 2019
  • 8 reacties
  • 433 Bekeken

Kan Sonos voor dat ik een wifi speakerset Sonos one koop controleren of er bij mij thuis wifi problemen te verwachten zijn
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 17 September 2019, 13:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand is die hier een antwoord op zou kunnen geven.
Sonos support werkt op basis van een diagnose gemaakt vanuit je sonossysteem, welke zij kunnen uitlezen.
Het is echt een kwestie van uitproberen en goede afspraken maken met je leverancier. Of aanschaffen via Sonos zelf.
Beste Erooij,
Dank voor je antwoord. Lijkt me logisch. Toch jammer. Je koopt Wifi speakers, maar je moet maar uitproberen of ze goed werken. Je advies om goede afspraken te maken met de leverancier vind ik een prima idee.
Reputatie 6
Badge +3
Ik zou zeggen dat je dan bij Sonos juist wel aan het goede adres bent. zie onderstaande link; ik geloof niet dat veel concurrenten dat doen (als je al kunt spreken van concurrentie bij Sonos):

https://www.sonos.com/nl-nl/legal/terms?#return-policy

Je hebt dus uitgebreid de mogelijkheid om je systeem te testen; het zou me verbazen als je het dan nog terug wilt sturen maar het kan dus wel degelijk, zonder moeilijke voorwaarden.
Eddie the Eagle bedankt. Als ik wifi speakers koop zijn het die van sonos. Mooi dat ik 100 dagen de tijd heb om ze te testen. De kwaliteit van Wifi is toch de achilleshiel van de wifi speakers. Maw je haalt iets in huis waarvan je niet weet of en hoe goed het werkt. Wat mij vooral voor sonos doet kiezen is de app. Vele reviews en tests gelezen van verschillende wifi speakers. De app van sonos komt als allerbeste naar voren. Onbegrijpelijk dat andere grote merken geen goede apps leveren. Of zou het komen omdat zij nog steeds hardware producenten zijn, terwijl Sonos sedert de oprichting digitale produkten op de markt brengt.Nogmaals dank.
Reputatie 7
Badge +3
Bedenk wel dat de werking van de app erg persoonlijk is. Er zijn ook vele reviews te vinden die erg slecht spreken over een onlogisch opgebouwde app. Ik moet zeggen dat ik er zelf nooit heel veel problemen mee had, maar de laatste versie, van afgelopen week, is toch wel weer een enorme verbetering. Maar ook dit is een persoonlijke mening.
Ik weet niet precies wat voor spullen je wilt aanschaffen, maar Sonos adviseert om 1 apparaat bekabeld aan te sluiten om zo een eigen WiFi netwerk op te kunnen zetten. Bij mij werkt dit met een 5.1 opstelling uitstekend. Nooit geen haperingen o.i.d. Overigens is het geen verplichting om het op deze manier aan te sluiten.
Wanneer je Sonos liever in een winkel koopt dan zijn er ook die de 100 dagen niet goed geld terug garantie geven. Denk dat het niet de bedoeling is dat ik hier reclame maakt, maar Google even “Sonos 100 dagen retour” dan kom je er vast wat tegen.
Bedankt Erooij voor je adviezen. Kabels door mijn woonkamer vind ik maar niks. Maar soms als noodoplossing ontkom je er niet aan. Ik ben van plan 2 sonos one speakers te kopen voor een stereo-opstelling. Met mijn commentaar op de Sonos app, gebaseerd op reviews, doelde ik meer op de technisch e problemen en storingen, die er nagenoeg niet zijn, itt de apps van andere merken. Enfin, ik zal het wel merken. Nogmaals bedankt.
Reputatie 6
Badge +3
Als je er geen kunt of wilt bekabelen, kun je ook nog kiezen voor een Sonos Boost in de meterkast. Ook dan maak je gebruik van het SonosNet mesh-netwerk ipv met alle apparaten op je router/AP duiken (met potentiele problemen met bandbreedte en interferentie). Ik heb hier meteen 2 Sonos`en bekabeld (en 4 draadloos) en zou het niet anders willen met zo veel andere apparaten die wel van de AP`s gebruik moeten maken.

De App is inderdaad een kwestie van smaak; met name de windows app vind ik erg zwak vwb look & feel, zoekmogelijkheden en het ontbreken van een jukebox mode. Ik vind dat Sonos daar veel te weinig aandacht aan besteed, volgens mij ontwikkelen ze daar niet of nauwelijks aan door.
OK Eddie. Thank you. I'll keep the Sonos Boost in mind.