Beantwoord

Sonos Trueplay App

  • 1 February 2021
  • 7 reacties
  • 260 Bekeken

J.P

Kan er mij iemand uitleggen stap voor stap hoe ik met de app van Trueplay mijn woonkamers kan afstemmen , want ik krijg altijd die vervelende melding (Premium versie) pff mottig en vervelend 

Gr J.P

icon

Beste antwoord door Frank N 4 February 2021, 10:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hi J.P. Er is geen premiumversie  van de Sonos-app. Het is mij niet bekend waarom je deze melding zou krijgen als je TruePlay wilt starten. Misschien wil je even met ons bellen om dit te bespreken. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Dag Frank

ik heb wel vergeten bij vermelden dat ik geen Iphone heb , ik zit met een android G.S.M

.J.P

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt de TruePlay niet uitvoeren met een Android telefoon/tablet. Het kan enkel met een iPhone/iPad. De reden hiervoor is omdat de microfoon die gebruikt is in die apparaten universeel is en bij Android is dit te verschillend.

Reputatie 7
Badge +3

Advies: kijk of er iemand in je kennissenkring is die een iPhone of iPad heeft en die met dat toestel een trueplay afstelling. Het kan een wereld van verschil zijn, dit hoeft echter niet. E.e.a. ligt erg hoe je huis is. 
Deze afstelling hoeft maar 1x gedaan te worden, waarna deze gewoon bewaart blijft

J.P

Waarom weeral Iphone probeer eens wat meer aan de andere mensen ook te denken die geen Iphone willen maar die liever met een android toestel werken , het zou heel veel mensen een plezier doen Dus oplossing werkt de Sonos App 2 bij of maakt een aparte app specifiek voor android  .

J.P 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt met een Android toestel wel je Sonos bedienen middels de Sonos app, maar voor trueplay heb je een iOS device nodig. Dit is niet omdat Sonos Android gebruikers niet serieus neemt, maar komt om de heel praktische reden dat er in ieder merk Android toestel een microfoon is ingebouwd met afwijkende specificaties. In iOS apparaten is dat volgens een bepaalde vaste standaard. Het is dus ondoenlijk om je Sonos te laten kalibreren met een Android device. 

Reputatie 7

Zoals Frank N als uitlegde……

Bij andere merken wordt wel een kalibratiemicrofoon bijgeleverd. Als Sonos zo’n microfoon zou leveren voor Android-gebruikers, zou dat wel een oplossing kunnen zijn.

Maar voorlopig kun je dus beter even een iPhone lenen.