Beantwoord

Sonos Port op RCA line-out van receiver

  • 24 January 2021
  • 5 reacties
  • 227 Bekeken

Goedendag, ik heb een Onkyo R-N855 receiver. Ik wil hier graag een multiroom systeem van maken. Ik heb eerst geprobeerd om hier via flareconnect (fireconnect) een onkyo mcp-302 speaker op aan te sluiten. Dit werkte wel, alleen het geluid dat uit de speaker kwam haperde, dus absoluut geen luisterplezier.

Mijn vraag: als ik nu een Sonos Port aansluit op de RCA line-out van de receiver, kan ik hier dan sonos speakers op aansluiten? Ontstaat er dan geen delay ontstaat?

Alvast bedankt voor de reacties,

Vriendelijke groet Paul Smet

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 24 January 2021, 14:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Wat ga je dan afspelen op die manier ?

Dit is om mijn LP’s en CD’s ook in andere ruimtes te kunnen horen

Reputatie 6
Badge +3

Maar je wil dus ook via passieve speakers op je Onkyo spelen ? of is de Onyo slechts een dure ‘splitter’ voor je CD speler en Phono om alles naar Sonos te krijgen ?

In het eerste geval zul je vrijwel zeker een latency en dus echo krigen; Sonos zal trager zijn met afspelen dan je Onkyo passieve speakers.

Reputatie 6
Badge +3

De kernfunctie van een Port is net andersom: Sonos Port → Onkyo

Dan speelt het probleem met vertraging niet omdat Sonos een ingebouwde buffer heeft en geluid balanceert over alle speakers.

Ja het zou inderdaad bedoeld zijn om het geluid gelijktijdig over m’n passieve speakers én over de Sonos speakers te spelen. Maar dat zal dus niet lukken begrijp ik. Tenzij ik de speakers zelf ook weer via Sonos aan m’n installatie hang. Nog even sparen dan maar… Bedankt voor je reactie!