Vraag

Sonos port en Sonos one in een grote ruimte


Badge

Hi,

 

ik heb een grote woonkamer waar centraal een AVreceiver staat met hierop de port gekoppeld. Voor de aangrenzende serre heb ik 2 sonos one opgehangen om het geluid wat gerichter te kunnen afspelen met de AV receiver. Ik heb nog een set one voor de aangrenzende keuken.

Het wil alleen niet zo harmonieus samen spelen, ik ervaar veel galm als het gelijktijdig afspeelt en ik kan het volume van de port/AVreceiver niet bedienen. (Doorgeven werkt niet en variable geeft bijna geen geluid) AV receiver is een Marantz SR7009 welke in stereo meespeet met 2 Dali zuilen.

 

mijn eerste gedachte is dat dit misschien gewoon niet gaat werken en ik de port moet terugsturen. Maar wie weet heeft iemand hier een oplossing voor:)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb hier een Sonos Connect op een Onkyo Receiver met 5.1 speakers. Die speelt bijzonder harmonieus samen met de rest v.d. diverse Sonos speakers in huis. Ik herken het niet…...we hebben het toch wel over muziekservices (spotify, tuneIn etc) neem ik aan, en je probeert neem ik aan geen TV geluid over je Sonos Port en de rest te krijgen toch ?

Reputatie 6
Badge +3

Heb je `m trouwens aangesloten via RCA Analoog of Digitaal Coaxiaal op je receiver ?

Reputatie 7

Je kunt zeker last van vertraging hebben als je iets afspeelt op de AV receiver en dat via de Port naar de One’s stuurt. Dan loop je tegen de 70ms vertraging aan die Sonos nodig heeft voor het bufferen.

Vertraging van Port naar AV receiver kan als de receiver nog iets aan geluidsbewerking doet. Je zou dat uit kunnen zetten.

Badge

Hi Eddy,

 

dank voor je reactie. 
 

dat is een goeie, ik heb het over muziek streamen van de port naar de AVreceiver. Deze is aangesloten via digitale coax (audio quest).

TV geluid loopt gewoon via de AVreceiver en dus niet naar de port.

Badge

106rallye,

ik heb het over Sonos afspelen op de AV receiver. De receiver staat op pure direct en doet dus niks aan geluidsbewerking.

Reputatie 6
Badge +3

Je zou eens kunnen proberen om `m via RCA aan te sluiten op je receiver. Met de digital coaxial aansluiting wordt de DAC door je receiver gedaan en mogelijk geeft dat wat vertraging. Met een RCA kabel wordt dat door Sonos Port gedaan en die buffered dat samen met al je andere Sonos.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb `m hier trouwens ook digitaal aangesloten en geen probleem maar het kan verschillen per receiver.

Reputatie 6
Badge +3

Het lijkt dus vreemd maar RCA is directer voor Sonos.

Badge

Hi Eddy, dat is het proberen waard. Ik zal het morgen eens proberen en mijn ervaring terugkoppelen. Bedankt

Reputatie 6
Badge +3

Ja het is het proberen waard….wat ik niet snap is dat volume. Met variabel moet je `m gewoon harder/zachter kunnen zetten via de Sonos App. Je moet `m wel al flink wat volume geven op de versterker (50% hier). 

Badge

Hi Eddy,

 

dat werkt al een stuk beter met analoog geen galm meer op het eerste gehoor. Ik zal morgen overdag nog even goed testen. 
 

Met variabel werkt inderdaad ook beter op extreem hoog vermogen (vol open). Vraag me wel af of dit bevordelijk is voor de levensduur van de versterker. Maar het werkt wel😀

 

heel erg bedankt voor je hulp, ben echt heel erg blij dat het werkt! 

Reputatie 6
Badge +3

Mooi, alleen het volume vol open is idd wel vreemd, ik moet `m hier ook hoog zetten, maar 50% is prima. Op 100% kan niet de bedoeling zijn; moet toch ook statische_ruis geven over de speakers lijkt me.

Badge

Het rare is het geeft geen ruis, vol is btw 80% heb m begrenst op max 80% volume. 
 

Misschien nog een beetje rommelen met de instellingen van de AVreceiver. Audessy heeft output volume van de front speakers wat zachter gezet. 
 

in ieder geval blij dat het nu in de basis werkt👍

Badge

Vandaag op wat luidere volumes getest, het werkt prima! Nogmaals bedankt voor het meedenken