Vraag

sonos playbar

• 22 januari 2020
  • 16 reacties
  • 192 Bekeken

Wij hebben de play bar. Maar het geluid uit de bar klinkt als blik. In de sonos app kan ik niets  instellen. Ik vind t erg tegenvallen. Mijn tv geluid is bijna nog mooier. Heb ik iets fout gedaan?

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Kijk of de instelling van je tv wel goed staan. Sonos heeft prima geluid, maar laat horen wat het ontvangt. 

Ik kan mijn (instelling)tv speaker aan/uit zetten. En ik kan digitaal audio op automatisch of op PCM zetten. Meer niet.

Reputatie 5
Badge +3

De laatste op automatisch zetten. Pcm is stereo. Mogelijkmoet je ook een decoder nog juist zetten. 
heb je verder geen geavanceerde instelling voor geluid op je tv. Geef anders je merk en type op dan kan ik proberen of ik iets in een handleiding kan vinden. 

Ik heb een lg model47LM615S-ZE

Hij staat op automatisch.en ik hoop dat je me kunt helpen.

Reputatie 5
Badge +3

Ik kan dit vinden

DTV Audio-instellingen
SETTINGS ➾ GELUID ➙ DTV Audio-instellingen [Afhankelijk van het model]
Hiermee kiest u het gewenste audiotype wanneer een ingangssignaal uit verschillende audiosignalen bestaat.
Bij de instelling AUTO is de zoekvolgorde HE-AAC → Dolby Digital+ → Dolby Digital → MPEG en vindt de uitvoer plaats in de eerste geluidsindeling die wordt gevonden.
✎ Alleen in Italië is de volgorde HE-AAC → Dolby Digital+ → MPEG → Dolby Digital.
✎ Als de geselecteerde audio-indeling niet wordt ondersteund, kan een andere audio-indeling voor de uitvoer worden gebruikt.

indien mogelijk zou dit Dolby Digital moeten zijn.  Gebruik je ook een decoder?

Ik zie dvd audio instellingen staan (staat op automatisch) maar is licht grijs. Ik kan deze niet veranderen. Ik gebruik geen decoder.

Ik heb Ziggo met kastje 4k

Reputatie 5
Badge +3

Kijken of je dit kunt instellen op het ziggo kastje, dat is je decoder. Het signaal wordt vanuit dat kastje naar tv gezet, wanneer deze dan bijvoorbeeld op pcm zou staan dan ontvang je alles in stereo. 

Ik ga het proberen, je hoort van.me.

Echt jammer vinden we het want in de winkel was t geluid om door een ringetje te halen. 

Reputatie 5
Badge +3

Moet thuis ook kunnen hoor.

Bij de instellingen van de mediabox(beeld en geluid) kan ik bij dolly audio kiezen uit: volg aanbod/ zet altijd om / uitgeschakeld.

Beste Erooij,

Volgens mijn mail heb je zojuist een reactie gestuurd op mijn post wb instelling ziggo

Alleen zie ik deze niet?

Reputatie 5
Badge +3

Ben mij er niet bewust van :rolling_eyes:

Ik ken het ziggo kastje niet en weet dus ook niet de instelling. Misschien biedt een Ziggo forum uitkomst. Voor Sonos is het echt wat erin gaat komt eruit met als mag Dolby Digital. De juiste instelling moet komen van de tv en de daarop aangesloten apparatuur.  

Heb nu ook via de telefoon van mijn zoon(die heeft een apple) trueplay uitgevoerd. De uitvoering ging prima maar het blijft een blik geluid.

Ik ben er best wel klaar mee nu

Weet jij toevallig ook iets anders.

Wij hebben een sonos(ikealamp) en een sonos(Ikea boekensteun). Als je een surround aan wilt sluiten moeten het dan 2 x de ikealamp zijn? Of 2x de boekensteunen?

Reputatie 5
Badge +3

Ja het moeten altijd 2 identieke speakers zijn. 

Dank je wel, voor je geduld en je uitleg

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb nog wat gezocht bij Ziggo. Er blijken best wel wat problemen met de Ziggo Next. Heb je alle updates gedaan voor dit kastje?

ik lees ook dat je in 1 van de menu’s Dolby Digital kan aanzetten.

hier de gevonden info 

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-geluid-zacht-39158/index2.html

Reageer